Jag är så TRÖTT!

Vet inte vad jag ska göra för att bli piggare...har försökt med promenader, vitaminer, vila, sova men inget hjälper.
Solen skiner och jag är ändå så trött. Att göra våriga saker som att plantera och vara ute hjälper bara tillfälligt.

Kanske är det vårtrötthet i komination med allt som hänt det senaste halvåret. Nu när Madde mår bättre kan jag slappna av och då kommer den STORA tröttheten....känner mig inte alls stark just nu som alla påstår att jag är...

Imorgon åker Madde till pojkvännen i fyra dagar och det ser vi alla fram emot.
Hon slipper "igelmorsan",  får kul i Karlstad och jag kan ha kul på mitt håll....Yippeah!

Ikväll var jag med LC-tjejerna och förberedde maten på en av väninnornas restaurang
till morgondagens stora event.
Vi ska ha något som heter Mitt i City som är ett charityevent i Ladies Circles regi.
Eventet ska vi hålla i ett av stans möbelaffärer där vi serverar mingelmat, vin, föreläsningar och lotterier.
140 personer blir vi som alles....så det blev en hel del mat vi gjorde idag.

Vilket fantastiskt team vi är ändå ,10 underbara tjejer. Allt funkade perfekt och vi var klara på 3 timmar. Vi hann förståss äta själva och förbereda morgondagens körschema också. 

Överskottet från lotterierna och inträdet går till charity som i år går till föreningen Friends, en förening som jobbar mot mobbing i skolorna. Varje klubb har minst ett charityevent per år och det finns 153 klubbar i Sverige.

Imorgon samlas vi kl 17 och förbereder det sista före den stora anstormningen av förväntansfulla tjejer som vill
ha en härlig kväll....och det kan jag lova att det blir. Vi har raggat upp så många fina priser från stans butiker,
att lotteriförsäljningen kommer att gå som en dans. Kan inte påstå att jag orkat vara delaktig i prisjakten i år...
Och till sist måste jag bara säga att Pernilla du är en klippa som ställer upp med resturangköket varje gång! Du é en sann ElCa!!!...
Och mamma du är också en klippa som ställer upp med lagad mat och nybakt bröd och städ och tvätt...pust...när jag inte får ihop schemat hemma!

Nä, nu ska jag hänga upp sista tvätten för morgondagens resenär måste ha rena kläder.
Puss på er!

Kommentarer :

#1: Britt-Marie

Anne, det är väl inte konstigt att Du är trött efter denna vintern!! Det är nog bara tiden som kan ta bort den! Kram B-M

skriven
#2: vindensmelodi

Känner igen vartenda ord om tröttheten ;-) jag har också prövat allt,,,vitaminer mm men det verkar vara svårt - men skam den som ger sig, vi får ta kvalite´framför kvantitet och leva på de goda stunderna vi orkar ha ögonen öppna :-))

skriven
#3: Anne

Ja, ni har så rätt...tiden får läka och the show must anyhow go on!
Tack för att ni finns därute, både kända och okända...ni gör min dag! Alla människor på jorden ger kärlek, men vi vet inte alltid vilka det är...men det ger effekt, för jag tor på universums krafter!

skriven
#4: vindensmelodi

:-)) Precis,,, Kärlek är stora krafter det :-) Och den växer och växer oavsett var den kommer ifrån, så sprids den - det är det som är meningen tror jag ;-)

skriven

Kommentera inlägget här :