Lance Armstrong överlevde!


It's Not About the Bike: My Journey Back to Life
Boken it´s not About the Bike (my Journey Back to Life) är ett glädjande besked till de som tvivlar.
Lance överlevde cancer tre gånger om!

Madde fick den i höstas av min storebror som själv tävlingscyklat.
Jag läste och läste för henne, (på engelska) varje kväll när vi låg på sjukhuset.
Den är så otroligt inspirerande för Lance hade bestämt sig...precis som Madde att fokusera på målet...
ATT BLI FRISK!

Han gick igenom det mesta man kan uthärda av kemoterapi och andra biverkningar, och han klarade det enbart med hjälp av hans vilja att överleva! Han hade inga stora odds att överleva, men viljan och målmedvetenheten
är så oerhört mycket viktigare än vilken diagnos man har.
Hur illa det än verkar vara så kan man klara det trots allt!

Visst, ålder, fysik, mental hälsa betyder mycket och därför har jag den allra högsta tillit till att just
min Madde kommer att klara av sin tuffa behandling, just för att hon är ung, extremt målfokuserad,
och har en bra grundfysik då hon ridit, tränat och ätit sunt i hela sitt liv.

Vi får nog läsa den igen dock....för hon kommer nog inte ihåg innehållet så mycket,
eftersom hon fic så mycket smärtstillande..........men idag är hon klar i huvudet och ganska pigg.

Bara en sån sak - Det trodde vi inte för ett halvår sedan.
Läs boken- Även en fullt frisk person får en annan bild av hur man kan övervinna svårigheter, stora som små.

Kommentarer :

#1: vindensmelodi

Har hört talas om den boken, låter väldigt bra :-) Måste nog ta och köpa mig den ,,,,men först the secret ;-)

skriven

Kommentera inlägget här :