Ny MR och ny prognos

Med jämna mellanrum görs antingen magnetröntgen eller CT för att se om tumörena i levern minskar i omfång och i februariifick vi veta att tumörerna minskar sakta men säkert!

YES, ämtligen ett gott tecken på att behandlingen ger resultat!
Det beslutades att Madde ska övergå till cellgiftstabletter för att vila kroppen och att återhämta vikt och livskvalitet.

Sendoxan varje dag i veckan + Navelbine en dag i veckan, tre veckor i rad. Fjärde veckan vila från Navelbinet och ny cykel efter 29 dagar.
Navelbinet kallar vi för kräkpillret, då är det illamående och ofrivillig matleda....inte konstigt med tanke på att vi som är friska inte ens kan tänka oss att må illa enn dag. Då har Madde illamående 4 dagar av 7!

I början kräktes hon mest hela tiden och det var hemskt att se!
Jag hade nog blivit lite hemmablind av allt elände så när min syster kom och hälsade på reagerade hon.

Vi hade varit ute och fikat, jag och mina 2 systrar -åkte hem i ilfart då vi förstod att det inte stod rätt till med Madde.
Min syster som är sjuksköterska sa bestämt att så här kan det bara inte få vara!

Madde var helt slut , så vi åkte upp till lasarettet med henne och det visade sig att hon var svårt uttorkad.
Jag blev förbannad och skrev ett kravbrev till sjukvården där jag vägrade ta hem henne innan mina krav var tillgodosedda. Då hade jag precis börjat jobba igen i Göteborg.

Mina krav var;
Vårdplanering
Hemsjukvård varje dag.
Hemtjänst som kommer hem och fixar mat och ser till henne varje dag och tränar hennes fysik.
Dropp hemma varje dag om så behövs.
Trygghetslarm

Hon låg inne två veckor med dropp och väl hemma har hon fortsatt haft dropp varje dag i en månad!

Först när det var så illa att hon nästana strök med fick vi gehör för att hon behövde proffessionell hjälp hemma!
Ska det behöva gå så långt undrar man?

Hon fick även kortison till slut för att minska på illamåendet som hon äter varje dag.
Jag köpte sk Seaband som är akupressurband på båda handlederna som hon har på sig
när hon äter Navelbinet....Ett tips jag fick av min syster som känner en naturläkare.
och Seabandet fungerar! Vilka tips har jag fått från sjukvåden....inga!!!!

Man får lära sig att hitta sina egna lösningar, för sjukvården gör bara det som är vetenskapligt ...Inget mer!

När Madde kom hem efter två veckor vände allt och livet blev mycket lättare att leva!





Kommentera inlägget här :