Sommar, sommar och sol...

Flera varma soldagar i rad, helt otroligt!

Igår åkte vi till JK för prognosgenomgång med Maddes läkare och vi fick det lugnande beskedet att tumörerna
håller sig i chack. De har inte minskat, men det goda beskedet är att de inte orkar föröka sig heller!!!

Vi fick även veta att det kommit en ny cellgift som tar olika typer av sarkom på ett mer framgångsrikt sätt. Den medicinen ska vi testa när inte de nuvarande fungerar längre. Även det positivt med tanke på att de som testat
den sorten har blivit bättre!

Igår em ville Madde cykla till affären och handla och jag gick bredvid. Ett vanlig sak för de flesta men en STOR sak för oss. Hon ORKAR cykla! Jag är överlyckig!

Några ingredienser resulterade i en undebar morgondrink som Madde experimenterat fram;
Apelsiner
Kiwi
Färska jordgubbar
Färska hallon
Frukstocker
Frysta blåbär och lite vaniljyougurt....och in i mixern...MUMS!!

Längtar genast till semestern då vi planerar att åka till Visby för att hälsa på min syster och hennes familj.
Gotland är som utomlands, helt underbart ställe!
Mitt inne i Visby.... Lovely!
Cyklade Gotlandrunt 1982...(låter som 1800-talet i barnens öron)..på tandemcykel, tält och trangiakök.
Det var en charmig upplevelse, inte det bekvämaste sättet att ta sig fram på, men vi cyklade runt precis hela ön.
Cykla kan jag inte påstå alltid...på Fårö fick vi bitvis bära på hela schabraket pga oländig terräng.
Inget festande här inte...vi var sååååå seriösa!

Vi tvättade oss i havet, levde asketiskt på makaroner, knäckebröd&mjukost och sv.vinbärste!
,,,jag lärde mig tålamod och att laga punkteringar (13st)...och vi hade otroligt kul!
Och vi fick  träffa  mycket snälla och hjälpsamma bönder som alltid hade en innerslang till övers.

Året därpå åkte vi med bil till Gotland och vad hände...jo vi fick PUNKTERING.
Eftersom min dåvarande kille inte kunde laga bildäck så lyckades faktiskt jag fixa det,
med att byta till nöddäck. Jag hade inte körkort, men punka var jag bra på!
Cykel...bil...same,same...
Kanske ska nämnas i sammanhanget att det inte var samma boyfriend år1 och 2...

Nog för  nu!


Kommentera inlägget här :