Tisdag och meditationskväll

Veckans höjdpunkt faktiskt!  Meditation ger en helt ny dimension i livet.
Vi träffas på tisdagar ca 10-15 personer och mediterar tillsammans.
Till en skön porlande bäck som bakrundsmusik sitter vi i 30 minuter och
bara tänker på ingenting, låter tankarna fladdra förbi eller tänker på ljus energi
som kommer ner till oss.

När stunden är över känner alla tacksamhet och lugn i kropp och själ.
Kraften blir större när man är fler.
Vi sitter ofta kvar en stund, och tackar för att vi fick ta del av den fina energin.
Efteråt fikar vi och pratar om allt som kommer i vår väg.
Ibland har någon föreläsning om olika saker, både andliga och vardagliga.
Alla är delaktiga på olika sätt.

Det blir alltid intressanta diskussioner om livet i stort och saker vi inte kan förstå.
Tiden går så fort dessa kvällar och 4 roliga timmar är till ända.
Ingen tid är satt, vi går oftast senare än vi tänkt oss, för det är så roligt!!
Åldersspannet i gruppen är ca 35-75 år och det är så intressant att få
lyssna på de äldre som har all den visdom och kunskap  som bara livet kan ge.

Det händer så mycket i själen när man får denna fantastiska möjlighet att stanna upp en stund.
Alla har tid att stanna upp ibland!

Dagens slutsats;

Förhållandet till tid har vi själva hittat på
Vi har alltid tid om vi bara tillåter oss att göra det vi vill och brinner för.
Vad är viktigt för mig i livet just nu?

Allt är inte lika viktigt hela tiden.
När vi säger att vi aldrig har tid med än det ena än det andra,
så lurar vi bara oss själva, för vi kanske ska lära oss att göra
saker under olika tider  i vårt liv....inte allt samtidigt.

Jag har all tid i världen efter kontorstid att göra vad jag vill för mig!
Men när barnen var små hade jag all tid i världen för barnen!
Var sak har sin tid.

 

Kommentarer :

#1: vindensmelodi

Så sant så sant :-))

Jag måste bara säga detsamma
Anne ;-), härligt att läsa din varma och fina blogg, och få dela ditt liv en liten smula även om jag inte träffat dig fysiskt :-)

Ps (har precis gjort min meditation för dagen - livets träd)

skriven

Kommentera inlägget här :