Borta bra men hemma bäst!

Transporten hem idag gick bra tack och lov.
Madde blev rejält drogad för att slippa smärtor i onödan
och de var fyra ambulanssköterskor som bar upp henne
i båren för spiraltrappan.
Det såg ganska dramatiskt ut och jag fixade inte att se det,
så jag gick in och bröt ihop en stund för mig själv....
Maddes kontaktsköterska Anette var med och såg till att allt gick rätt till.

En hel del mickel blev det, men Madde märkte inte så mycket
av det. Väl hemma har hon sovit hela tiden och är nog lite
piggare imorgonbitti.

David är här inatt och finns hos henne, han é en riktig klippa!

Imorgon kommer min syrra, svåger och Leo från Sthlm och
Maddes storasyrra Christine!!!
YIPPIIEEE!!! Då ska vi mysa allihop och ha en riktig go helg tillsammans!

Vi har all hjälp vi kan få men ändå känner jag att det är ett stort ansvar,
att värdera allvaret i olika komplikationer som tillstöter.
Madde kan inte lämnas ensam längre så vi får hitta ett system som
funkar för att vardagen ska flyta så bra som möjligt.

Madde orkar inte skriva i sin blogg just nu, men kanske det kommer
när hon installerat sig hemma.

Vi tar en dag i sänder i lugn och ro nu....


Kommentarer :

#1: Millan

Tänker på er & önskar lycka till med allt hemma!

Kram från Millan, Sågaregatan.

skriven
#2: Carina

Hej älskade vännen, så skönt att Madde äntligen fått komma hem och att det gick bra. Du skall se att resten också kommer att lösa sig till det bästa. Hon har en enorm kämpaglöd o det har du med. Önskar er all the best och jag väntar ivrigt på nya inlägg ;o) . Vi hörs snart igen!

Massor av kramar o lycka till hemma

skriven
#3: vindensmelodi

Åh,,ni är såååå starka!!! Så varma, så goa och så underbara.

Det är roligt att höra att madde är hemma igen hos er och tryggheten,,,även om sjukhuset också har en trygghet i sig självt, så är det ju ändå hemma men trivs bäst och vill vara,,,helst när man har en så underbar familj omkring sig som ni :-)

Jag skickar er all min styrka och kärlek än en gång,,,,, vet inte hur många gånger per dag jag gör det, och jag tänker på er,,,men det kan aldrig bli för lite :-)

Hoppas ni får en bra helg, med alla nära och kära.



Kramar i massor

skriven
#4: Lena C

Vad skönt för dig att även Chritine kommer hem. Då får du riktigt rå om dina båda "flickor" och njuta. Hoppas att helgen blir riktigt mysig. Sköt om dig så hörs vi. Mina tankar finns hos er som alltid!! Massor av kramar

skriven
#5: Ellinor

skriven
#6: Ellinor

Tänker på er. Många kramar från Ellinor

skriven
#7: Therése

Åh vad skönt att Madde är hemma äntligen! Kämpa på tjejer, vi är många som tänker på er! Massor med kramar från Therése

skriven
#8: Sara

Följer din dotters blogg slaviskt är fantastiskt förundrad över hur starka ni är tillsammans, håller tummar och tår för att ni får det jätte bra tillslut. Mamma som jag är måste jag ge dig all eloge för din styrka!! Kramar till er båda

skriven
#9: Paulina

Hej Anne! Åhh jag längta så efter dig så jag skulle gå till bilen för att åka och hälsa på dig när Lovisa ropa "kolla bloggen först" .

Jag blev ändå glad när jag såg att Christine och dom andra kommer. Jag får väl ge mig till tåls till efter helgen. Många kramar till er!

skriven
#10: vindensmelodi

Jag har nominerat dig på min blogg :-)

skriven

Kommentera inlägget här :