Nu börjar vi jobba!

Alltså på riktigt...inte bara alla ni som ska tillbaks till jobbet.
Nu jävlar kavlar vi upp ärmarna!
Vårt jobb är att ha mål och strategier för hur Madde ska komma
upp på fötter så att hon kommer hem.
Vi har tillsammans på avdelningen med alla experter inblandade
ett schema mån-fred för hur Madde ska träna för att  komma hem.

Igår och idag vilade hon för att tanka kraft och hon och jag pratade om
mental träning, och fysisk fokusering.
Vi tittade på ett reportage om kinesernas "OS-broilers" igår och konstaterade att
även om de mer eller mindre torterades från småbarnsben så var målet klart.
ATT VINNA!

Ingen människa klarar svåra och nästan omöjliga mål utan att kämpa med blod, svett och tårar.
Tortyr är naturligtvis uteslutet och Maddes fruktansvärda smärtor jobbar vi också
med att få bort....

Maddes OS är att besegra smärtan och cancern i sig.
Jag har sagt det förut och jag säger det igen...
Läkarvetenskapen vet inte allt och jag har fått bevis som räcker för mig att veta
att det finns andra metoder att hitta bot och bättring.

Tron, viljan och socialt stöd är de mest fundamentala verktyg för att vi människor
ska orka ta oss till olika mål.

Nu kör vi järnet, men bara på Maddes villkor.
Hon orkar inte alltid svara i telefon, men det beror inte på att hon inte vill,
utan just då kanske sköterkorna hjälper henne med något, eller att hon
äter eller pratar om något viktigt med mig, David eller hennes pappa.

Besök är jättevälkommet, men det är inte alltid hon orkar just då.
Ge inte upp snälla ni, för det har inte min prinsessa gjort!

En extra hälsning även till storasyster Christine som bor i Stockholm.
Hon vill inget annat än vara hos dig Madde och det vet du,
men alla måste ha sin vardag för precis så vill du ha det.

Kram till ALLA som skriver , ringer och tittar in på våra bloggar!



Kommentarer :

#1: Vida

Hittade hit från din dotters blogg som jag följt i några månader nu och inspirerats av hennes optimism, styrka och mognad. Tack för att du håller oss underrättade för trots att jag aldrig träffat någon av er så får man via bloggvärlden en inblick i era liv och man vill veta hur det går.



Ingenting är omöjligt och jag vet så många som klarat saker som folk sagt varit omöjliga på ett eller annat vis. Man blir som man tänker och tron kan förflytta berg. Jag är beteendevetare och vi läste åtskilliga studier om hur mycket tron på att man kan (eller inte) ger olika resultat. Dessutom tror jag precis som ni på "law of attraction".



Jag vet att Madde har läst och sett "The Secret" men har hon även läst boken eller sett filmen "You can heal your life" av Louise L Hay? Den är på samma tema och upprepar samma budskap men ibland är det skönt att bara höra något på ett annat sätt.. Boken har jag inte läst men vill gärna göra det efter att ha sett filmen.



Om ni inte sett den och skulle vara intresserade av att se den så får ni hemskt gärna låna den av mig (det är en bränd kopia med sådär kvalitet och bara på engelska)? Maila mig i så fall så skickar jag över den kan ni bara skicka tillbaka den efter att ha sett den.. Om det inte finns ork och tid till det nu så är detta ett stående erbjudande.



Lev väl!



Liv

skriven
#2: Lena C

Hej älskade vän!!! Även om vi inte har pratat så ofta det sista tänker jag på dig mycket och ofta, och kikar in så ofta jag kan! Tanken kan försätta berg så nu bestämmer vi oss för att Madde skall bli bra i ryggen så hon kan komma hem!! Jag ringer dig senare så vi får prata. Massor av kramar

skriven
#3: Susanne Schröter

Hej Anne

Vad jag beundrar dig/er! Sådan styrka!

Jag läser din blogg flera gånger i veckan och var gång jag öppnar den ber jag till högre makter att Madde skall vara bättre. Jag tror på er!

Många tusen kramar

skriven
#4: Aneth

Skickar all kraft jag bara har till er. Ni har sådan styrka och vilja så detta kommer att gå vägen. Kramar till er alla!!

skriven
#5: Peter PC Carlsson

Följer i princip Maddes blogg dagligen. Mest för att se att hon orkar, att hon har hoppet och viljan. Jag hoppas så att hon finner kraft, små små krafter som tillsammans gör henne stark och frisk.



Kram till er.

skriven
#6: vindensmelodi

Låter härligt! Nya krafter, nya tag :-) Go girls´

skriven

Kommentera inlägget här :