Planeringsmöte

Igår hade vi planeringsmöte som blev.....ja hetsigt kan man säga!
Vi var minst 10 personer från olika instanser för att lösa Maddes bästa.

Hon låg i sängen och alla andra satt i stolar runt henne.
Kommunens samordnare öppnade diskussionen med att tala för Maddes
rättigheter. Att vi måste lösa anpassningar i hemmet innan hon kan komma hem.
Lösningen blev ett  hembesök hos oss på måndag för att kunna
anpassa hemmet till hennes behov.

Överläkare på palliativa Dr. Hero var av en helt annan uppfattning!
Madeleine kan inte vara kvar på avdelningen för vi har gjort vårt åtaganden vad gäller
smärtlindring. Att hon inte ka komma upp ur sängen är inte vårt åtagande!
"Du kan inte bosätta dig här"...Precis så sa han!!!
Som att hon ville vara kvar på denna sk .fantastiska palliativa enhet!
Jag fick veta att snittiden är 6 dagar för smärtlindring, sedan ska man hem....QuEE???

Jag har konfronterat  och bråkat för att hon ska få rehabträning i bassäng och
få all rehabträning som går att få för att hon ska komma upp på fötter,
för att sedan kunna komma hem.

Det är inte säkert att det är möjligt med tanke på att det är lång kö
till rehabavdelningen fick vi veta...Jasså!
Jag kräver att hon ska få den adekvata vård som behövs för att hon ska kunna
komma hem....men det är inte möjligt eftersom det saknas resurser...och på
avdelningen kan hon inte vara...
Nähää...Var ska hon vara då?

Då föreslår den idioten till läkare att hon ska flyttas till ett ålderdomshem
i Trollhättan i väntan på att anpassningarna är klara i hemmet.
JAG FOR I TAKET!

Ingen sätter mitt barn i ett hem för 90-åringar för demensvård!

Det blev mycket politiksnack mellan Kommun och Landsting.
Vem ansvarar?
Jag påtalade och även Kommunens Biståndssamordnare att
Madde har rätt att ligga kvar tills vi löst anpassningarna i hemmet.

Imorse kom Dr. Hero till mig och påtalade att Kommunen agerar helt
fel i frågan och jag svarade;
Jag bryr mig inte det minsta om ert käbbel om vem som är ansvarig,
Det får ni lösa utan att vi ska behöva kriga om vem som har rätt eller fel.
LÖS DET
! Madde ska hem, jag och Madde betalar skatt för att detta ska fungera!
När ni löst det kan vi börja prata. Hon stannar!

En tung dag för min lilla unge som fick höra allt detta politksnack i det dåliga
skick hon är i. Dr. Ulf Hero tyckte inte att det var en stor sak, men min Madde
fick verkligen känna att hon är en BELASTNING!
Och jag är så JÄVLA FÖRBANNAD så jag skulle kunna kontakta Janne Josefsson!

Inte nog med det...samma dag fick mitt älskade barn veta av sin behandlande läkare,
per telefon! från Göteborg att det inte finns något mer att göra.
Hon kan ta cellgifter men på egen risk!
Ingen vet vad det kan leda till...

Jag är mest så JÄVLA FÖRBANNAD att man kan behandla unga människor på detta vis!
Det finns ingen nationell plan över hur man behandlar människor i kris!
Hon är helt beroende av att vi ska tillvarata hennes intressen, utan anhöriga skulle hon
kunna bli behandlad hur som helst!

Vi har fått mer hjälp av kyrkan och privata fonder  än av samhället, kommun och landsting i detta läget!
Jag kan bara säga en sak...alla VI som betalar höga skatter till "systemet".
När det väl gäller för ens liv så har vi ingen chans om vi inte har privata
alternativ med superförsäkringar som garanterar bra vård för det vi betalar extra för!

Om ni tror något annat så lever ni i en djup illusion!

Sverige är inte det man tror. Vakna upp och köp alla försäkringar ni kan,
för det kanske gör att ni får förtur till vårdplaster ni behöver när det kniper!

Nu är mitt fokus på att Madde ska få den bästa vård framöver, inget annat betyder
någonting!
Jag är inte rädd för att kriga!
Pengar betyder ingenting...människovärdet betyder allt!











Kommentarer :

#1: vindensmelodi

Ring till Plus och sverker Olofsson, då ska du se att det tar fart.

Ge inte upp,,, du kommer att fixa det, Madde kommer att fixa det - ni är så ortoligt starka!!!!

Jag tänker på er vareviga dag, även om jag har "bloggsemester"



Kramar i massor till er.

skriven
#2: Linda

Vet du att jag känner igen mej precis i det du skriver

Min Pappa vandrade vidare för 3 år sedan och det var exakt samma bråk vem som ska ha ansvar eller inte... vart han skulle dö eller inte dö

Jag trodde det var något som bara drabbade oss otur men när jag läser detta så förstår att det inte är så

Jag tycker detta nästan va det värsta i hela procesen som vi gick igenom att behöva bråka min pappa som hade betalat skatt hela sitt liv och så inte få det värdigt sista tiden i sitt liv

Min Pappa blev bara 59 år och jag vill inte heller ha honom på en avd med ålder 90 år och uppåt

Så jag känner precis igen mej i det du skriver

Jag har läst din blogg och Maddes Blogg och jag har inga ord

Det är tungt mycke tungt

Vi kämpade för 3 år sedan... 29 okt 2005 kl 14.10 så vandrade min pappa vidare

Mvh Linda



skriven
#3: Anne-Marie

Hej!

Är i samma situation som dig ang Ulf Hero.

Han anser att jag som hustru skulle sluta jobba och ta hand om min man. Citat: han kan inte åka in och ut här när frun inte vill vara hemma! Det gäller min man som har metasterande njurcancer och opererades för en mycket stor njurtumör för tre år sedan.

Han mår inte bra, är orolig och blev vid senaste inläggningen smittad av magsjuka på sjukhuset.

Då fick Ulf Hero för sig att jag inte ville ha hem honom utan skulle se till att han kom på ett korttidsboende istället.

Har aldrig utsatts för något så kränkande, empatilöst och vidrigt. Åtminstone inte från någon som skall anses som intilligent och påkostad å huvudets vägnar på samhällets bekostnad!

Hör gärna av dig, så hjälps vi åt med anmälan.

skriven
#4: Anne

Tack Ann-Marie för dina ord.Det värsta i kråksången blev att Madeleine dog en månad senare.

En sådan läkare har valt fel yrke!. Jag är med dig. Vi hörs av per telefon.

skriven

Kommentera inlägget här :