Soft Söndag

Helgen har varit så skön!
Inte så mycket folk som är här hos Madde som på vardagarna.
Vi tar tom sovmorgon lör o.söndag! Ingen sjukvårdare innanför dörrarna före 11.00.

Solen har lyst med den skönaste värme som den kan göra på sensommaren.
Jag har gått och gått och gått med Naiad, plockat blommor på gröna stigen
och hittade faktiskt 8 sorter i dikeskanterna...

Igårkväll hade vi mysmiddag, Madde, David, gösta o. jag.
Det var babbel god mat, got tvin och skratt till väldigt sent...

Natten var ljum och skön och vi satt lite på balkongen och tittade
på stjärnorna med levande ljus, filt och riktig mys!

Annars har jag nog blivit lite folkskygg eller ljudallergisk...förstå mig rätt.
Jag älskar att umgås med vänner, familj osv..
...men när vi väl har lugnt i huset, bara jag och Madde
är det så otroligt skönt med tystnaden.
Att inte behöva prata med någon är lite "lyx" just nu......

Vi är inte själva alls mer än några timmar per dag, då det är
sjuksköterskor här morgon, middag, eftermiddag, kväll
och ibland även mitt i natten då vi får ringa extra för att Madde
ska få lite boosterdos av morfin.

Men man lär sig nog med tiden att hantera även detta.

Idag satt vi på balkongen ett bra tag...men inte så länge förrän
kasetten till morfinpumpen började tjuta...ringa sköterskorna
som kom 5 min. efter att de bytt ut den. Det tog nog sammanlagt
en timma att fixa pumpkrånglet....Där rök den lugna stunden
på balkongen......

Ikväll fick jag en go överraskning...var ute med Naiad och mötte
Johan vid garaget som hade värsta fiskarutrustningen med pannlampa
och allt....Han hade fångat en vacker sprattlande stor färsk lax som han filéade
och gav till MOI!!!
TACK  Johan!

Det blir fisk imorgon alltså Madde!...skoja bara, jag äter fisk, du ngt annat. :))

Är nog mentalt trött och skulle behöva fly till en avlägsen ö någonstans,
men jag kommer igen....I PROMISE!!!


Imorgon blir det gymmet i alla fall! Nu ska kroppen bli stark och hjärnan

få en urblåsning....

Puss på all of YOU!!!












Kommentarer :

#1: vindensmelodi

Åh vad härligt att ni haft en skön helg,,,det har för övrigt jag med ;-)

Skönt att ha Madde hemma, även om det är mycket spring i huset.

Åh, vad gott med fisk, det är ju suveränt att ha en fiskare som man får nyfångad fisk av,,,

ja, gymmet skulle jag också ha släpat mig till,,,hm..

skriven

Kommentera inlägget här :