Vad gör vi hela dagarna?

Minst en hel arbetsdag faktiskt..

Kl. 08.30-9.00 Frukost och mediciner till Madde.
Ut med hunden
Frukost till mig
Telefonen ringer....

Madde  (och jag) får en paus tills cirkusen är igång...
Kl.10.00 2 sköterskor kommer och hjälper Madde
med morgontoalett vilket tar ca en timma.
Telefonen ringer...

Kl. 11.00-12.00 kommer sjukgymnasten och tränar hennes ben.
Kl. 12.30 kommer sköterkor igen, nu tre personer som
hjälper henne upp i stolen med liften, ger henne insulin och
extra smärtstillande inför lyftet.
Jag hämtar glömda täcken från tvättstugan..
shit de har legat där i flera dar, torra dock.
Tänkte tvätta men hann inte..
Källsorterar och annat som ska göras....

Lite mellanmål...hinner inte laga lunch mitt på dagen.

Maddes kontaktsköterska pratar med henne en bra stund bara
dom två medans en annan åker och hämtar ny kasett
till pumpen.

Kl. 15 har alla avlöst varandra och en smärtpsykolog
kommer på bokat besök.


Jag går ut med hunden och fixar sedan mat.
När alla har gått är kl. 16 och jag får min lunch.
Madde äter igen och får mediciner igen.
Hunden är med och äter pannkakor.

2 telefonförsäljare ringer på raken och jag slänger på luren.
-NEJ jag ska inte ha något, hejdå!
Ska nog börja lägga på luren utan att säga ngt alls,
men jag är alldeles för väluppfostrad....

Kl. 18 kommer min mor och städar lite när hon
ändå är här hos Madde när jag går iväg
några timmar.
Jennie besöker Madde.
Mormor hjälper Madde med lite mat igen...

Kl. 23 kommer nattpatrullen, 4 personer och byter
kasett till smärtpumpen, ger extra smärtstillande,
plus kvällsmediciner,
gör kvällstoalett efter att vi hjälpts åt att lägga Madde.
Jag tar in alla sängkläder som legat på vädring till Madde.

Mellan alla tider är det pyssel med att hantlanga grejer,
vatten och annat smått o gott och se till att hon har det bra.


Jag går ut med hunden.
Madde helt slut och somnar ganska fort.

Jag pustar ut, mailar, pratar i telefon med systeryster och dotter i Sthlm.
Och nu sitter jag här med en kall öl och undrar
Var tog dagen vägen?

Imorgon ska det inte bli så mycket, men dock ska
vi ha ett nytt planeringsmöte här hemma så
Madde får lite mer lugn och ro på dagarna!
Och jag åxå för den delen....

Natti!






Kommentarer :

#1: Aneth

Kan bara säga att jag beundrar er båda bara såååå mycket. Jättestora kämpa-på kramar till er från mig.

skriven
#2: suzanne

Vilken energi, vilken styrka !! Ni kämpar så enormt båda två !! Följer både din o maddes blogg och upplever att ni vill, ni kan och ni gör ! Skickar mängder av positiva energier till er ! Goa varma kramar till er båda två från en tonårsmamma någonstans i Vänersborg !

skriven
#3: Lena C

Hej älskade vän! Vad underbart det var att få se & prata med dig härom dan. Du måste få komma hemmifrån ibland och tanka energi!! Mina tankar är som vanligt hos er. Massor av kramar...

skriven
#4: Hanna

Önskar verkligen att alla barn/ungdomar hade en mor som dig.



Beundrar verkligen dig för den styrka du bär på och framförallt förmågan du har att se framåt och aldrig ge upp hoppet. Du är verkligen en underbar mamma!

skriven

Kommentera inlägget här :