Allas vår "kyrka" ´`AJKIIIIA` (ikea på svenka)

Måndagen tillbringades i detta palats av hungrande själar som söker tröst.
För håll med....det känns liiiite bättre när man kommer hem med ett..
..flå´t många FYND!

Sedan spelar det inte så stor roll om man VERKLIGEN behöver det....
Jag och lillasyster Tiina gick in för att bara köpa det vi behöver..pronto!

Och jag behövde bara förvaringshyllor till kontorsrummet,,,nu ska det bli
snyggt, jajjamen...hela långväggen med hyllor och tillhörande glasdörrar.
Ojojoj...nu blir det ett riktigt "bibliotek" som alla drömmer om....

Som vanligt blev vi lika saliga som varje annan gång i detta drömmarnas hus....

Köksavdelningen- ...dom är bra att ha, sånna har jag saknat,
små roliga skålar i olika färger att lägga lite oliver, röror och annan tapasmat i.
...in i vagnen med dom. Behöver!

Servetter i många olika färger...behöver!
Glödlampor...behöver alltid!
Ljus förståss 100st...behöver!
Roliga skedar att servera ngt smått i till apertifen...behöver!
Tygbeklädda förvaringsboxar, snygga, REA...billigt....behöver verkligen!
Duschsdraperi...behöver...varför inte tänkt på det!!!
Stora vinglas, 6st ......de befintliga är uddda allihop...behöver!
En sopkassehållare...herregud va bra, alla påsar i en samla behållare..behöver!
osv..osv....

Varför behöver man allt helt plötsligt och det tänker man inte på när man
är hemma och gör små fiffiga lösningar på det mesta.
Men när man packat upp allt så syns det ändå ingenstans.....konstigt....

Hur gick det med förvaringen då....jo det blev EN liten Billybokhylla med glasdörrar till!
Warum?....Jo...tänkte inte på att de höga skåpen är 202 höga och tunga som
bara en tyngdlyftare kan lyfta...så jag och syrran stod där i lagret och
förstod att....ja...man är ju bra på det mesta...hehe....

Men först och främst så är jag kvinna och inte tyngdlyftare,
Så jag får ta med mig en stark man och en släpkärra väldigt snart..
...han får gärna var snygg åxå...
...någon som känner en snygg,stark, manlig handyman...? ;-)

Syrran köpte åxå en massa saker som de behöver till gårdshuset,
och det är faktiskt sant...
behöver...behöver...

Är verkligen ingen shoppingmänniska men mina barn kan intyga
att jag måste ha en "köpvakt"på IKEA... de talar om för mig
att "mamma vi har redan 28 påslakanset"...etc...

Ja, ja, vi hade i alla fall en underbart rolig dag,
och skrattade så mycket jag och älskade syster min!

Om jag hade pengar jodeldedijodeldedi....men skönt att ha
inredningsdrömmar i alla fall!

På kvällen kom Nina och Martin och fikade
och förståss få  pussa på deras lilla hund, Naiad.
Det var mysigt!

En toppenbra dag både för mig och Madde som var med sin pappa.



Kommentarer :

#1: vindensmelodi

Härligt att gå på IKEA,, å, man vill ju ha allt!! Jag känner igen mig :-)) :-))



Och någon snygging som kan bära måste ju bara finnas,,, kanske gula sidorna ;-) Hm, jag skulle ha beställt efter en själv,,,



Jag ville ha det där svarta påslakansetet med en grön linje gubbe på,,, skitfränt!!



skriven

Kommentera inlägget här :