Åter till verkligheten

Efter mina "egodagar" åkte jag direkt till Madde på sjukhuset i Uddevalla.
Fredag -lördag och söndag-måndag.
Jag vet inte vad jag ska säga för jag har inga ord....
Men hon har så ont i levern och framförallt i ryggen som hon åkte in för.

Det är så komplicerat med smärtproblematiken så de har försökt hitta olika
alternativ att få bort smärtan i ryggen.
Nu har Madde fått en smärtpump då hon kan trycka själv när det blir för ont.

Personalen är underbar och de hjälper henne med allt som tänkas kan!
Men jag förstår även att det känns tungt för Madde att behöva ligga inne
i denna hettan då hon helst av allt vill vara på en badstrand som alla andra.

Vi har försökt hitta på saker för henne så att hon slipper ligga i rummet hela dagarna.
Hon har fått en väldigt skön rullstol och i den kan vi ta ner henne till den svala parken
utanför sjukhuset.
Där picknickar vi och umgås. Moster Tiina var förbi igår och David hade sovit över.
Mormor&morfar kom förbi också i parken med blåbärspaj som smakade såååå gott!
Jag lagade söndagsmiddag hemma och tog med som vi senare på kvällen åt
tillsammans på terassen, Tiina, jag och Madde.
Och Gösta vår klippa finns där en stund varje dag!

Ännu senare kom Maddes barndomsvän Jenny och de fick vara ifred och ha en
skön kväll tillsammans i den varma mörka kvällen.

När jag kom hem i eftermiddags så kraschade jag i sängen och sov en timma.
Nu åker jag till henne igen på onsdag då jag ska vara hos henne till på söndag.

Två att-göra-dagar framför mig...det praktiska livet måste ju ändå rulla på..
...och jag ska försöka komma iväg och doppa mig i vattnet  oxå...har inte lyckats ännu...

Kommentarer :

#1: Carina

Alla mina tankar och känslor går till er. Tack för att jag fick prata med dig Anne ikväll. Sitter på balkongen i mörkret och läser och skriver blogg. Kan ändå inte slita mig. Tommy har varit ute och sett till mig. Sitter med ett glas vin och bara njuter av dräglig värme och frid. Alla mina tankar finns hos er och jag hoppas att vi kan ses nästa vecka. Massor av pussar och kramar till er båda!

skriven
#2: Ingela

jag hittade till din dotters blogg av en ren slump, fastnade i den, blev berörd, blev arg, blev inspirerad, och framförallt glad. se en sådan styrka och glädje i framstegen, samtidigt som bakslagen tacklades. såg även där en länk till din blogg. det finns inte ord som nog täcker hur ledsen är jag är för din och din familjs skull. jag beundrar din styrka och din positivitet. tack för att du delar med dig, du berör på så många sätt. hälsningar från en smålandstös på 25, mitt i stockholm.

skriven

Kommentera inlägget här :