Kreativa dagen

Oj, vad jag har grejat!
Bestämde mig för att Madde ska få inta sitt eget rum igen.

Storasyster Christine har bott där i flera månader och nu
när hon flyttat tillbaks till Stockholm så fick jag sanera lite....

Ni som inte har vuxna barn får här och nu lära sig att när vuxna
barn flyttar hem tillfälligt så händer något....

Helt plötsligt är de 14 år igen och jag tänker inte ens nämna allt som ligger
och skräpar under sängar, på golvet och under fåtöljen...
Jag kan säga som så att det rummet ville man INTE öppna för besökare!

Man är ju härdad!
Papperskorgen var tom....och även tvättkorgen...ja ni förstår...
ungdomar vet inte hur man hittar dit!
Någon borde skriva en bok, typ "Cleaning for dummies"...det blir lite hippare 
om den är på engelska!

När jag får städryck blir jag maaaaanisk..kan hålla på hela natten,
tills jag är nöjd med minsta lilla bokrygg som sticker ut en aning...
...borde nog söka för det....
Inte för att jag är särskilt petig i vanliga fall, men när jag får ett ryck,
ja då ska man hålla sig undan.

Gud nåde om Madde stökar ner med alla sina datapryalar och annat jox,
men när hon intagit sitt eget rum så fråntar jag mig ansvaret!
Hon bestämmer om hon vill ha det fiiiint eller hemskt i mina ögon..hehe...

Jag får väl njuta av min kreativa ådra i alla fall till imorgon bitti!
Själv tycker jag nog att det ser ut som ...nästan hemma hos Baronessan
i Danmark om ni sett det programmet på TV. Blev nog lite inspirerad
när jag tittade igår och drömde mig bort till pengar och möjligheter..
...men what the hack!...fantasin har inga gränser....man tager vad man haver.



Puss på er i cyberrymden i universum!

Kommentarer :

#1: vindensmelodi

Så mysigt det ser ut,,, riktigt hemtrevligt och myskärleksfullt :-)

skriven

Kommentera inlägget här :