Värmebölja i Sverige!

Ja, då är jag här igen!
Har varit i Ystad med goda vänner från tisdag kväll till fredag kväll.
En välbehövlig vila i goda vänners lag.
Något badande blev det dock inte för vattnet var kallt, men värmen
"gömdes"  lite i den härliga blåsten.
2 timmar per dag i solen fick räcka, och på eftermiddagarna shoppade vi loss!

Sköna och snygga sommartofflor och en massa vackra tyger inhandlades.
Det finns en tygaffär som säljer tyger från Provance och jag kunde inte motstå dessa.
Den vackraste lådan jag sett köpte jag åxå...tapetserad i vackert romantiskt tyg...
Ägarinnan till butiken var hur härlig som helst och vi var nog där 5 gånger...

(T om Leif, Ellis man tyckte om att gå där och nu ska det göras lapptäcken till hösten,
inte jag dock utan mina väninnor)
Och mina köksfönster blir snart inramade av en vacker känsla av provance
eller Toscana om ni så vill.....love it!
På kvällarna umgicks vi med god mat och vin därtill.

Huset vi bodde i var som taget från just dessa trakter.
En bedårande innergård med vackra blommor som man bara ser på Österlen!
Tack Anita&Robert för att jag fick komma och hälsa på.

Österlen är min plats på sommaren och återvänder alltid dit!
Sandhammaren



Ps. Hittade mitt drömkök när jag googlade lite.....


Och utanför huset har vi detta!....Drömmar är till för att förverkligas!

Kommentarer :

#1: Jessi

snygg bakgrund :D

skriven
#2: Paulina

Vad härligt att få komma till Österlen.

skriven
#3: Anne

Tack,visst är bakrunden fin...min dotter Madde har fixat den :-)

Och Österlen är helt underbart!

skriven
#4: Sanna

Åh, var är den sista bilden ifrån? fick ett kall

skriven

Kommentera inlägget här :