Yerba café och Kulturbokhandel

Har du inte varit på Yerba i Uddevalla så åk dit!
Jag &Madde åkte till U.a sjukhus på ett planerat besök idag.
Cortisonet spökar och ger henne väldigt svullna fötter,
dessutom har hon fått fruktansvärt ryggskott ovanpå
allt annat elände!

Gösta mötte upp oss och hjälpte till att skynda på röntgen,
eftersom han jobbar där själv...Vi skulle ta bilder på ryggen
för att utesluta andra ev. saker...men allt var bra tack &lov!
(tack Gösta för att du är en klippa!)
Jag &Gösta på Yerbas café
 man kan sitta i "växthuset" om det regnar...
Ingången till oasen mitt i stan...

Sedan åt vi alla tre sen lunch på detta underbara ställe mitt i stan.
Skulle kunna vara min trädgård om jag fick välja!
De har gjort så fint så det känns som man är hembjuden
hos en vän. Trädgården var fantastisk!

Och på vintern sitter man inne i huset med vita knutar
och inomhus är det vardagsrumskänsla i vacker
gammal bevarad milj....Måste bara upplevas!!!

de säljer även böcker, te av bästa kvalitet och gottigheter att äta.
Atmosfären är lugn och där har ingen någon brådska!
Det tar tid att bli serverad men det är också grejen
att alla får den tid de förtjänar med omsorgsfulla teblandingar
för varje människas enskilda behov.




Ett vackert fågelbad på Yerba

En liten del av trädgården

Kommentarer :

#1: Anita o Uno

ÅH, det låter mysigt.Ni fick en skön dag trots allt.

skriven
#2: Anonym

Vilket underbart cafe, dit vill jag åka.

Kram Paulina

skriven
#3: Anne

Hej Paulina,

Vad kul att du tittar in!

Nästa vecka har jag min "ego-vecka" då Madde är hos sin pappa...och då ska jag hälsa på alla jag inte hunnit träffa på läääänge.

Ni står på listan...hoppas bara ni är hemma.

Ringer dig ngn dag i veckan.

Puss på dig!

skriven

Kommentera inlägget här :