Bakluckeloppis...kan de´va´nå´t?

Igår hade jag lite förrådsstädning och det behövdes!
Hujeda vad mycket skit man samlar på helt i onödan.

Det är så mycket grejer så jag behöver röja lite då och då,
men vad gjorde jag med allt då?

Åkte till Vbg på bakluckeloppis på ett ställe...
Yes, passar perfekt att sälja lite prylar, mest på skoj...
...åkte dit och där var ca 30 bilar som förmodligen tänkt samma
sak.
Jag gick runt en stund och pratade med lite roliga typer,
en del har nog en hobby som denna, kul och lite annorlunda
människor.
Jag tänkte som så att...Nää orkar inte sitta här flera timmar,
så jag åker till Erikshjälpen 100m bort och sjänker rubbet.

Gick in för att titta i deras butik och där var det fullt med folk
och massor med fina saker.
Det verkar vara ett stort lördagsnöje för Vänersborgarna.

En lite annorlunda förmiddag blev det....och jag har gjort en god sak.

Ett tips, Släng inte era prylar utan lämna in så går pengarna
till välgörenhet...allt går att sälja. Tro´t eller ej....

Kommentarer :

#1: vindensmelodi

Ja, det brukar jag också göra,,,röja undan allt man inte behöver och skänka det till röda korset eller dyl. Då har man ju förenat nytta med nöje :-)

skriven

Kommentera inlägget här :