Har det regnat hemma... ?

Ja nog valde vi rätt vecka att åka till Gotland alltid!
Vackert väder hela veckan utom en tidig morgon då vi vaknade till
billarm som tjöt....en STOR hagelskur och hagel stora som ärtor!
Syrrans man hamnade mitt i hagelsstormen när han gick till jobbet....
...och vi sov lugnt vidare....sedan blev det fint igen på dagen.

Parti av ringmuren vid Nordergravar, från höger Lübeckerbräschen, Tranhustornet och Sankt Göransporten. Strax innanför norderport mur bor systeryster.

En skön vecka med mycket god mat på olika ställen och grillning hemma om kvällarna.
Madde&David hade en egen hotellkväll på Creperie &Logi;   http://www.creperielogi.se/

.....och vi andra såg oss omkring och tittade bla på
läckra sommarhus till salu norröver...



Missa inte saffranspannkakan på tex Skafferiets Café...

Satt i den vackra 1700-tals innergården en dag då jag ville vara själv.
Solen gassade och fåglarna kvittrade i den lummiga trädgården...
Läste Paolo Coelhos senaste bok, åt mat, läste länge och toppade
med god pannkaka! Min ego dag var toppenbra!

Veckan gick allför fort och man kan säga att vi njöt av umgänget med familjen.
Raed är en mästerkock och Kristina är fantastisk på att göra vackert på bordet med efterrätter
och annat gott...mycket bra kombo de tu!!!
Jag lärde Leo 13 månader lite hyss...Usch på moster...att räcka ut tungan och att flirta....
..så det går väl jämt ut då.... ;-) Måste låna det lilla charmtrollet snart...längtar redan!

Dagarna tillbringades med olika aktiviteter.....dock inte bad, vattnet är kallt i Östersjön.....
En dagsutflykt till Etelhems krukmakeri blev det där Madde drejade skålar...en sann
naturbegåvning, David förskte tappert men gav upp och överlämnade sin
lerklump till sin älskling.....två skålar följde med hem.

gården

Gå in på hemsidan och titta; http://www.etelhemskrukmakeri.se/


För egen del shoppade jag keramik, en serie som jag samlar på som egentligen bara finns på Österlen.
Det visade sig att Kajsa H  började sin bana på Gotland och där fanns djupa skålar
som jag inte kunde motstå. Hemsidan;   http://www.kajsaskeramik.se/

fruktskål i äppleservisäppleskål portion
Sammanfattnigsvis kan jag säga att Madde har mått så bra som hon inte gjort på länge.
Hon var igång varje dag och gick långa sträckor på den svåra kullerstenen och
är faktiskt piggare och mer lustfylld att göra saker även nu när vi kommit hem.
ALAT/ASAT värdena är nere i (nästan) normalvärden igen YES!!!

Idag såg vi de vackra studenterna i balkortegen och Madde fotograferade
Caroline med sin nyfådda systemkamera :-))

Imorgon blir det ny röntgen för att utvärdera vad som ska hända härnäst.....
...men ljuset är på mer än någonsin ska ni veta och energin flödar!

Nu ska jag försöka sy lite....något så lustigt som en tehuva
 till min fina tekanna i tyg från Provance...
Vi köpte gott the (Rooibos Champagne, gudagod!)
och Madde fick vackra theglas av syrran....
Man måste ju fixa hela kittet då....även en tehuva i medelhavsstil....

Tänk er att kunna plocka jättevallmo varje dag och ställa in....det gjorde vi...de är praktfulla!
detta är dock vanliga vallmo...Visst är Sverige fantastiskt!

Kommentarer :

#1: Jen

Ni verkar verkligen ha haft det underbart!

Va härligt att det har varit en sån kanonvecka för Madde oxå.

Sänder massor med positiv energi och kraft via universum!

Kramisar

/Jen

skriven
#2: Anne

Tack vännen!

Energin ska vi försöka bevara så länge det bara går

och dina vackra halsband har vi haft på oss hela tiden.

Syrran tyckte de var bedårande vackra och sa att du måste vara en mycket speciell och god människa!

...och det är du också! Ingen är som du!

puss&kram från lillamig.

skriven
#3: vindensmelodi

Såååå härligt att höra, att det varit så skönt för er,,,det riktigt värmer i hjärteroten att höra,,, Åh, vad glad jag blir!

Det behövde ni ju verkligen, och Gotland som är så underbart,,,



Ja, nog har jag tänkt på er också, och sänt all den kraft och energi jag har kunnat :-)



Nu har jag ett fint klipp på min sida från youtube, om reiki healing,,,

jättefint, kolla in den och sug åt dig.

(har skrivit till Madde också)



Natti på dig.

skriven

Kommentera inlägget här :