Blommor och jord under naglarna

Nu har det grejats i våra trädgårdar!
Hjälpte Anita igår med hennes planteringsprojekt.
Blommor, fröer i alla tänktbara färger och former ströddes ut i rabatten.

Vi får väl se hur länge de får ligga i jorden bara.....väninnan har
en förkärlek att dra upp plantor som hon inte anser växa tillräckligt fort.
Jag har rekommenderat henne att köpa stooora plantor direkt...lönar sig nog
i längden när det gäller henne...hmmm

Lite lax, , pressad potatis och öl bjöd Anita på...alltid Gott!
och Cava tackar man inte nej till när grannen kommer och är partysugen...
grannen (som åxå heter Anne) var såå sugen på att gå ut och mingla efter
att ha kommit hem från Skagen....man får ju mersmak när man haft kul......

Trött som jag var cyklade jag hem ganska tidigt och läste bok....
tjejerna fick bubbla vidare på egen hand.

Idag blev det handelsträdgården för att införskaffa en massa nya plantor,
Gjorde iordning min loftgång med örter och lite blommor i krukor.
Några övervintrade humle, murgröna och Hortenisa planterades om.

Nu e det bara båda båda balkongerna kvar.....det går åt många krukor kan jag lova.
men det är så roligt att skapa uterum av olika slag.
Trädgård saknar jag gruvligt....men slipper å andra sidan plocka mördarsniglar
varje kväll som grannarna under mig.

Ett av dagens blomsterarrangemang....

image57

image58

Kommentarer :

#1: vindensmelodi

Åh, vad härligt att få göra vår i rabatten :-) Jag har krattat idag, och fixat undan lite vinterkläder, sååå skönt!

skriven
#2: Carina

Åh va härligt att läsa din blogg. Man blir sååå glad och stärkt i livslust och i själen. Njutit av vårvädret har jag gjort hela dagen, suttit ute och ätit frukost tillsammmans med fåglar och blommor o sol! Härligt! Carpe Diem och gonattkram till dig! Carina

skriven
#3: lillsyrran

Verkar som alla fått inspiration idag, så även jag.Det är maximal avkoppling att plantera, ett bra sätt att jorda sig (bokstavligt talat) hi hi. Vi måste ner i myllan i bland, det är så ursprungligt. Eller så är det min bondromantik som talar... gott gör det i alla fall!

skriven

Kommentera inlägget här :