En vanlig trist tisdagkväll

Och vad har hänt idag då...? (Hatar tisdagar...måndagar - nemas problemas!!!)
Inte så mycket faktiskt..det har varit lungt här hemma utan större dramatiska
händelser. Madde har vilat mycket för att orka gå på meditationen som
var tidigare ikväll. En skön stund med underbara människor omkring oss!

Jag har varit rastlös hela dagen för jag ville så gärna få klart min lilla balkong på framsidan.
Trätrallen måste skruvas fast så jag kan flytta alla blommor dit från loftgången.
Det är ju trevligt för folk som kommer och hälsar på att ha en djungel av växter
i entén, men VI ser ju inte allt detta fina.

Min käre bror skulle komma hem och fixa plockepinnet av brädor, och allt var
förberett och klart, jag åkte runt till olika butiker för att komplettera mysfaktorn
på balkongen när han ringer och säger att han krockat med bilen!!!

Ingen fara på taket men hans framskärm var helt kaputt, han är hel och även
föraren som körde in i honom...Pust!

Men otålig som jag är blev jag ändå lite irriterad att inte min dag blev som jag planerat.

Min äldsta dotter och jag gick på varandra och gruffade av frustration dessutom...
Att ha en sjuk dotter och en dotter hemma som är van vid tusen händelser
en dag är en STOR utmaning!

Kvällen blev till slut lugn tackvare "Desperata husfruar" som döttrarna fastnade vid och
jag babblade i telefon med en gammal kär kollega, så kvällen är ändå räddad.

Imorgon tar vi nya tag då balkongen ska få nytt liv så jag och döttrarna kan sitta
och njuta av frukosten på morgonbalkongen tillsammans med fågelkvitter och vackra
blommor och grönska!
Får väl skruva själv om det kniper.....men det vore så skööööööönt
ibland att slippa vara handywoman åt sig själv.....VILL INTE kunna allt själv!

Tack kära moren för att du var hemma och strök all tvätt!!!
Puss på dig!... och tack för de goda bakelserna som käre far bakat!
Att ha en far & mor som bakar som en konditor är ljuvligt gott!

Slutet gott allting gott!

 /content/1/c6/76/61/71/balkong_1_liten.jpgSnart en grönskande balkong!!

Kommentarer :

#1: vindensmelodi

Ja, det är jobbigt att alltid vara den som är fixarnissen - skönt att få lämna över hammaren och sågen ibland ;-)
Eftersom jag lever själv med mina barn, så vet jag ju hur det kan vara.
Men det lät helt underbart att ha såná föräldrar som du har :-)
Det verkar gå i arv ;-) ;-) Du är ju också en härlig förälder.

Ha en härlig dag.

skriven
#2: Ullis

Hej,

Vilken härlig balkong du har Anne!!

Ville bara skicka en hälsning & säga att jag tänker på er!

Kram Ullis

skriven
#3: vindensmelodi

Önskar er en härlig helg :-) Med mycket lugn, ro, kraft, styrka och kärlek.
Jag åker en tripp till kusten för att ladda batterierna ;-)

skriven
#4: Carina

Härlig balkong ni har och att kunna sitta ute och äta frukost är bara sååå underbart, gör det varenda dag. Du är bara så fantastisk, förstår så väl vad ni går igenom hela familjen men härligt att höra/läsa att ni tar vara på stunden och njuter...
Fortsätt att må gott och hälsa Madde och Christine.
Kramis C

skriven

Kommentera inlägget här :