Fredag och en skön medelhavsvarm kväll!

Vilken sommar!!!!
helt fantastisk1
Gick ut med hunden imorse och kände lycka...varför har man inte tänkt på det tidigare
...att gå ut och gå en sommarmorgon då allt är tyst och fåglarna kvittrar, och
dessutom är det 25 grader varm redan tidigt.
Vi har den lycka att bo i inlandet och det kan bli riktigt varmt.
30 grader blev det till slut på eftermiddagen.

Men dagen ägnades åt allehanda praktiska saker som att gå till jobbet och vara
social en stund och därefter göra det tråkiga....handla...tycker inte att jag gör
annat än handlar mat och gottigeheter...men det är viktigt att äta gott!!

Änligen är balkongen klar...min käre far förbarmade sig och skruvade fast mitt golv
med 350 skruvar i hettan. Tack, och tusen tack!

Köpte en helt vanlig vaxduk, cyklade till markisbutiken för att fixa öljetter,
och serviceminded som de är så fick jag låna alla proffsverktyg.
Och så var jag handywoman och bankade i alla öljetter.
Kul var det och resultatet blev bra.
Blommorna från loftgången fick flytta in så nu har vi en mysig
frukostbalkong.
Nästa projekt blir den stora balkongen på västsidan....många krukor ska planteras.

Jag fuskade lite i mitt förra inlägg....bilderna är inte från min balkong...var så ivrig,
jag är sån att man tager vad man haver....
men här kommer det verkliga resultatet...lite bohemmysigt, inte det minsta stajlat....

Klicka på bilden om du vill se i större format.
Min lilla frukostbalkong i östläge...
Och en till...
Christine och en nybadad Naiad som inte syns...
Närbild på skylt som min kära kollega Jennie gjort
Nybadad bebis...
Blommor från jobbet som jag förlängt livet på...
Närbild...
Närbild 2...
Bukett från Karoline som åxå fått förlängt liv...
kattmynta...
Fjärilslavendel..
Ja, det var det...fler blommor kommer, det kan jag lova!

Kommentarer :

#1: vindensmelodi

Åh! Så mysigt :-) En riktig utomlandskänsla fick jag då jag såg bilderna :-) Oj, så fint! Du måste vara jättenöjd,,,hoppas ni får många långa sköna mysiga stunder där. :-)

skriven
#2: Anita Larsson

Jag tycker du har stans finaste balkong! Dina växter kommer att växa och frodas genom att ge dig tillbaka den kärlek du känner för dem!

Kram på dig Långhalmen!

skriven
#3: Anne

Tack min älskade "ler" och tack Vindensmelodi...måste bara säga att vi fått en skänk från ovan med denna fantastiska sommar i maj-juni...Spanien har flyttat hit!
Jag njuter av min balkong och fler blommor bla orkdéer har fått bosätta sig där..och alla mina inneblommor...nu är det snart tomt inomhus..men "what the hack"..även inneblommor behöver riktig sol! Nu ryms vi snart inte på balkongen själva... ;-))

skriven

Kommentera inlägget här :