Update från JK idag

Äntligen har vi varit på mötet med läkaren i Göteborg....Jobbig väntan har det varit!!!
Jörgen, Christine, David och jag var med som stöd.

Vi fick veta att levern måste få vila innan vi kan påbörja nya cytostatikakurer.
Värdena är alleles för höga så den toxiska delen måste bort och komma
ner i normalnivå först.
Det blir behandling med högdos av cortison en vecka för att svullnaden
kring levern ska gå ner.
Det är svullnaden som ger smärtan och oxicontinet orkar inte ta ner smärtan
utan tillägg av extra morfin.
 Cortisonet hjälper ner svullnaden och därmed trycket som ger smärtorna.
Komplexa saker som är svåra att förstå...

Smärtteamet kommer imorgon för att ge Madde en jämnare smärtlindring.
Som det är nu så har hon ont för mycket och för länge innan morfinet verkar.

Madde är helt otrolig! Hon klagar inte, gnäller inte ett pip om smärtorna.
Hon går förmodligen in i en mental fokusering som vi andra inte kan förstå.
En starkare tjej går inte att uppbringa!!!

Vi har goda förhoppningar om att levern ska återhämta sig och det finns nya
planer på behandlingar när det stabiliserat sig YES!!! Vi tror benhårt på
att allt är möjligt bara man fokuserar på ljusa och positiva saker i tillvaron.

Glädjande nog ser vi framåt och ser tiden an med ljus och kärlek.
Vi har fått hem lilla Naiad, världens sötaste Chiuaua som Madde fått låna av min kollega.
Tack Martin och Nina, det betyder jättemycket!

Hunden är ljus, värme och kärlek för Madde och de har så mysigt tillsammans.
har precis varit ute på en entimmaspromnad med den ljuvliga lilla söta...
...hon sitter hos mig nu när jag skriver...man ska ju vara med!

Häromkvällen var Magnus och Gösta hos oss och healade Madde och det hjälpte!
Madde blev pigg, lugn och trygg och vi hade riktigt roligt tillsammans allihop!

Min äldsta dotter, Christine är hemma igen från London.
Härligt för en mor att få ha båda döttrana hemma...ibland till Maddes förtret...
Hon är ju så van att ha allt det goda för sig själv som finns i skafferiet...Hihi...
Men å andra sida så är Madde bra på att skriva lappar på det som hon vill ha för sig själv...Hi..Hi

Vi fortsätter och ser fram emot sommaren och Gotland som vi snart besöker!






Kommentarer :

#1: alpomurberger

Tack Anne att vi fick veta så snabbt hur det har gått idag med Maddes undersökning.
Det låter bra att det finns nya - andra metoder.

Hälsa Madde så gott och även Christine förstås!

Hälsn. pappa

skriven
#2: vindensmelodi

Så skönt att höra vad fint ni har det, med alla runt omkring som ställer upp. Ja, det behövs ljus och styrka, och att man focuserar på det possitiva. Och skönt att höra att läkarna har planer och ser att det finna utvägar.
Smärt team är ju jättebra! Så att det blir en behagligare tillvaro för henne tills svullnaden lagt sig.
Och tack för din fina kommentar till mig, jag kämpar ju på jag med :-) Och visst är det lättare när man har stöd runt om kring sig.
Tack.

Kram på er och ha en bra dag.

skriven
#3: Jennie

Tänker på er och sänder positiva tankar er väg...
Kram på dig vännen!

skriven
#4: Carina

Hej vännen, sååå roligt att höra allt positivt, det är rätt man skall bara glädjas åt sådant som gör att livet känns lättare o ljusare. Madde är fantastisk och en, som du uttrycker det, superhjälte och det där med healing, det funkar, jag fick det förra veckan och jag känner mig nyfödd (det har jag inte gjort för sista gången!) Mer kan du läsa hos mig senare. Tack för alla dina varma ord på min sida. Jag blir så rörd! Du är en så otroligt härlig vän, tack för att du finns!Hälsa Madde o Christine och sköt om er allesammans! Kramis

skriven
#5: maria

http://ladiesmafia.mylava.net/

Kom och umgås med oss !

skriven

Kommentera inlägget här :