Vårglädje!

Körsbärsträden blommar utanför fönstret och allt är prunkande grönt, lagom till pingsthelgen!
Sverige är ju bara världens bästa land och bo i!....
men jag skulle nog säga något heeeelt annat i november!



Kristina, Raed och underbara Leo var här ikväll och jag hämtade dotter på Säve på dagen,
vilket glatt återseende! har inte sett henne sedan i januari!
Jag är ju så fruktansvärt blödig...tårarna började rinna av lycka när jag såg planet landa.
Snart får jag krama om min härliga,spralliga, glada unge!

Flygplatser...återseenden, kyrkan på skolavslutningen och studenter som sjunger gör mig så lycklig.
Säg "den blomstertid, eller studentsången och jag har svårt att hålla tårana borta.
Att känna den totala lyckan i stunden är så ....nej det finns inga ord för det!

Nu snusar mina underbara döttrar i varsin soffa med var sitt täcke, kvällsfika och en film på TV,
och moren är den lyckligaste av alla just nu, att få ha båda sina barn hemma tillsammans.

Börjar förstå mina föräldrar och deras lycka när vi barn samlas...
Men på lördag får ni ert lystmäte mor&far.
Då är hela familjen samlad med respektive och barn....närmare bestämt 23 personer.

Imorgon kör "franska kockarna" igång i festlokalen och jag har hämtat en sprillans
färskslaktad hel lammrygg, så det kommer att grillas kotletter och en massa annat gott.

Charkuterigubben skivade kotletterna i en stor såg och jag var väldigt nervös för det gick så fort,
så jag trodde  hans fingrar skulle åka med....

En liten lustig sak som min svåger sa innan jag beställde....Anne du måste be om ett hanlamm,
be att dom visar testiklarna....jojomensan!
När jag kom dit nämnde jag detta och slaktarn skrattade och sa att han föredrog honlamm,
och några testiklar kunde han inte visa....

så jag godtog det och jag fick ett hanlamm.

Jag ville sedan att min kära svåger preciserade varför hanlamm skulle vara bättre.
Men Anne, det förstår du väl...honor är ju fulla med hormoner och det smakar ju inte gott då.

Och jag svarade...kvinnor, honlamm same,same...det vill ju män alltid ha :-))
Vi skrattade gott åt det.

Kommentarer :

#1: vindensmelodi

:-)) Ja, det kanske är det samma för
kossor också :-))
Oxfile´är ju faktiskt inte bara från oxe,,, det är oftast från en ko faktiskt ;-)
Så där smyger de in hormonerna,,, :-))

ja, inte så kul att sitt och äta och upptäcka ett finger i maten :-)) ...hoppsan, vad var det här då?
:-))

Hoppas det blir en oförglömlig dag. Vilken underbar bild, den där från fönstret,,, jag liksom kastas tillbaka till min barndom och Madickenfilmerna,,, såååå fint.
I och för sig växte jag också upp på landet, och med vacker natir omkring mig,,, men här uppe har vi inte körsbärsträd. Åh vad vackra de var,,,vilka färger!

Ha de gott nu, ska kila på jobbet.

skriven
#2: vindensmelodi

;-)Ja, verkligen,,, det är nästan som i videon för Thomas Dilevas
"Vad är Frihet?" - där han följer efter tjejen, bara för att ge kärlek till henne,,,och hon blir i princip rädd och skräckslagen inför detta,,,tillsist då han omfamnar henne,,,känner hon vad skönt det är att få en kram,,,och brister ut i gråt - den är också jättefin.

Ha en bra dag.
Nej,,,fram med mer kramar till männskligheten ;-)

skriven
#3: Carina

Hej kära vännen! Åh vilken UNDERBAR bild! Visst är det underbart med denna årstid när allt bara poppar upp och är så otroligt fint överallt! Hoppas att ni hade en trevlig och rolig sammankomst i går, är helt övertygad att allt bara blev så kanonbra!
Visst är det en mammas lycka att få hela barnaskaran samlad på samma ställe så man får njuta i kvadrat eller kubik. Imorgon skall jag in på provtagning (HUA!) Håll tummarna! Massor av kraamar och var rädda om varandra!

skriven

Kommentera inlägget här :