Fever

Helgen har bjudit på en ovanligt lugn sida av mig.
Var hos syrran fredag-söndag och Maria (svägerska)var med fram till lördag.
Meningen var att Maria skulle åka hem på lördag med bussen.
Lysekil-Vänersborg med buss-färja-buss-byte, ny buss ska ta ca 1 tim.

Bussen var försenad 40 minuter och stackars Maria blev stående på
Torp utan ny bussförbindelse, varvid hennes man fick åka 3 mil för
att hämta henne.

Hon hade stora övervägningar varför hon skulle åka hem överhuvudtaget,
när vi hade en sån mysig soffpotatishelg, bara vi tjejer.
Höggravida Tiinas man Krister var på killhelg och jag åkte för att vara
jour ifall att vattnet skulle gå....Ok det är 3 veckor kvar men man vet aldrig...

Maria fick svaret...det tog 3 timmar hem....alltså lyssna på din känsla.
Fast hon var på fest på lördagkväll som blev lyckad så det blev bra till slut.

Själv orkade jag inte ens gå utanför dörren när Tiina gick ut med hunden,
höggravid i ösregn och ruggväder..kände mig som en dålig syster.
Gick inte ut en enda dag med henne och hunden.
Låg i soffan och läste, somnade, läste igen och kände mig trött och lat.

På lördag  såg The Bucket List med Jack Nicholson och Morgan Freeman.
Tiina varnade mig men jag ville se den....jag grät och skrattade om
vartannat....jag säger bara --SE DEN!

Mitt svar på min lathet kom söndagkväll, totalt utschasad trots att jag inte
gjort något storverk....svettades och frös hela natten.
På morgonen tog jag tempen och jag hade feber...

OK gilla läget...har inte varit sjuk en dag på 1 1/2 år så nu kommer det.
Hade glömt att man kan bli "normalsjuk".

Nemasproblemas...har druckit te med honung, nyponsoppa,
hajleverolja och Aloevera idag,
Aloe Berry NectarEcomer
så jag har bombat kroppen med C-vitaminer och annat som
dödar förkylning...har tom spritat händerna.


JAG ÄR FRISK.... så det så!

Nattinatti!

Kommentarer :

#1: peter pc carlsson

Jag har just fått ett mail från barncancerfonden och de undrar till vilken adress de skall sända Xbox 360?



Vart vill du att jag uppger?



Sänd mail med adressen. Jag kommer inte att komma ner till Göteborg även om jag skulle velat. Jag har både svårt att få ihop tiden och det skulle på något vis kännas lite förmätet. Jag hoppas att spelet kommer väl till nytta på Sahlgrenska avd 70.



kram.

skriven
#2: Diana

Vad skönt att du kan unna dig en lugn och skön helg med dina nära och kära. Trist att den slutade med feber. Pigga på dig och ta hand om dig

skriven
#3: Sara

"The Bucket List" är ju helt underbar!!! Hoppas att du är piggare idag.

skriven
#4: vindensmelodi

Tack för dina fina underbara komentarer,,,roligt att se dina ord på min sida igen :-)

Ja, the bucket list ÄR jättebra,,,jag såg den nu bara för någon vecka sedan,,,och grät också floder om vartannat,,,



Aloe vera är jättebra :-) Vi dricker den också periodsvis.

Självklart är det så att du inte har haft tid att vara sjuk,,, nu kommer det lite känningar och gör sig påminda när allt har lagt sig,,det är nog helt naturligt när man har levt under press och stress en längre period,,,, och du har varit så stark - och ÄR så stark :-) Jag beundrar dig,,, Madde hade den bästa av mödrar :-)



Kramar på dig :-)

skriven
#5: Jen

Krya på dig vännen! Saknar dig här...

Kramis

skriven
#6: Moa

Hej!



Läser din blogg ofta och tycker du skriver så bra. Feber är inte kul, finns ingenting som kan få en att känna sig så sjuk! Men te och film i soffan hjälper garanterat...

När jag har läst din blogg har jag funderat över att du måste varit väldigt ung när du fick dina fina döttrar! Skulle vara spännande att någon gång läsa en kommentar om hur det har varit för dig att uppfostra två barn så tidigt i livet.



Jag fortsätter tända ljus för dig o din familj varje dag.

Kram!



skriven

Kommentera inlägget här :