Maddes fond "den jävla idioten" vann!

TACK alla ni 1200 personer som skänkt en stor eller liten peng
till Maddes insamling "den jävla idioten" på www.barncancerfonden.se
Jag har kopierat inlägget från Bloggen Enbart, se nedan, Peter PC Carlsson
är initiativtagare och tillsammans med Madde vardagshjältar  för mig.

Jag har idag pratat med Totte på avd. 70, JK , Sahlgrenska i Göteborg.
Totte och de andra på avd. 70 som behandlade Madde ska jag träffa,
och överlämna X-BOXEN som vi vunnit tillsammans i Madeleines namn.
Han blev väldigt glad att vi bidrar med något som ger ungdomarna en
meningsfull tillvaro under svåra och tunga cellgiftsbehandlingar.
Det finns inte mycket att göra så detta kommer väl till pass.
Jag återkommer med ett reportage och bilder när jag varit där.
Peter, jag mailar dig....
Kram och stort tack till er alla
från Madeleines mamma Anne!

När insamlingen avslutats hade det kommit in nästan 120,000Kr till Barncancerfonden!!!


Enbart vinnare

Sedan Madde dog den 15 september kl.02.15 efter en lång kamp mot "Den jävla idoten" så har över 1.200 personer skänkt pengar till barncancerfonden. Alla VI som skänkt har nu vunnit en Xbox 360. Detta har vi gjort som tack för vårt engagemang. Bloggen Enbart som startade insamlingen ger denna Xbox 360 vidare till Anne, Maddes mamma. Hon vill ge den till ett sjukhus som behandlar barn med cancer, ett sjukhus där Madde behandlades.


Vinnare, Xbox360, Madde, www.enbart.blogg.se barncancerfonden

Jag är stolt över att varit en av alla som har bidragit och till att vi har skänkt över 90.000 kr. Jag utmanar alla som bidragit att kopiera detta och läga upp på din hemsida. Så från oss alla till er alla, tack!

Peter PC Carlsson

Kommentarer :

#1: vindensmelodi

Vad härligt med Maddeandan i cyber rymden,,,ser du hon finns där med och sprider ljus,,,vad kul att du skänker bort den till avdelningen :-)



Kramar

skriven
#2: Madde

Hej! Vilka fina inlägg du har i din blogg, blir berörd och får en klump i halsen när jag läser. Jag hoppas att ni har det bra trots allt ni går igenom och tar hand om de fina som finns kvar.

Jag höll på att förlora mina föräldrar i en brand i våras och lärt mig att aldrig ta någon för givet utan vara rädd om de man har. Rea bloggar stärker och berör.

Ha en bra dag.

/Madde

skriven
#3: Anja

Hej!

Läst din och maddes pojkväns blogg lite. Min syster låg på avd70, och vet vem totte är! vad kul med ett xbox dit! Det blir nog uppskattat.



Min storasyster försvann från mig för 1 år och 4 månader sedan ungefär... otrolig tomhet som aldrig försvinner! Känner igen mig i det ni skriver, och hellst i vad Madde skrivit på sin blogg om tankarna runt sin sjukdom! Så lik min systers tankar så jag nästan tror det är hon som har skrivit det! Men det är väl inte konstigt. Min syster var 20 när hon fösvann, i samma ålder har man väl lika tankar kan jag anta.



Ville bara skriva en rad.. Jag beklagar sorgen och hoppas att ni tar vara på varje dag så som madde (och min Nina) gjorde!

skriven
#4: peter pc carlsson

I den mån man kan glädjas så gör jag det. Vi har alla tillsammans gjort något bra, jag känner mig stolt över att få varit med och bidra. Så snart jag blivit kontaktad av Barncancerfonden om Xbox 360 så hör jag av mig. Hoppas att de gör det snabbt, jag skall nämligen till Gbg nästa vecka... den 12:e då kunde jag ta den med, förutsatt att jag hunnit få den förståss.

skriven
#5: sara

hej! vet inte om det kan stämma men när min mamma fick canser 2000-2003 någon gång tyckte hon så mycket om en sjuksökterska/undersköterska som hette Totte på salgranska. min mamma dog tyvärr för fem år sedan men jag kommer fortfarande ihåg hennes glädje av att prata med Totte. om det kan vara samma person så snälla berätta hur myckat denna person betyder för folk :) tack för en bra blogg, känner igen massor av dina tankar. ta hand om dig! kram sara

skriven
#6: Elisabet Roslund

Kan bara tänka mig, kan bara hoppas att Madde ler i sin änglahimmel.......

Kram/Elisabet

skriven
#7: Hanni

Underbart att höra att det har samlats in en hel del pengar, nu är ju 100 000 kr gränsen inte alls långt kvar till, o helt fantastiskt att barnen får en xbox. Hoppas du får en fin vecka.

Kram

skriven
#8: fia

Tänk va denna x box kan gör en svår stund lite lättare , en sån enkel sak till nå så svårt , jag ger och kommer att fortsätta sätta in en peng varje månad , för idioten ska besegras .

Läser din blogg lite nu och då och den är otrolig , vilken styrka du har som delar med dig , sänder en styrke kram .

kram

fia.

skriven
#9: Madde

Hej! Det är en tollare, (förkortning) kan inte skriva hela men den är en kanadensisk jakthund. Jättefina hundar verkligen.

Ja vi förlorade honom men tackar gud för att våran andra hund som var med kom ut, tillslut, och mamma och pappa såklart. Det är huvudsaken.

Hoppas avdelningen blir glada för x-boxen dom får, jättefint av dig att ge dom den. De barn/ ungd som är där blir garanterat jätteglada.



Hoppas att du hade en bra helg.

Kram



skriven
#10: Amanda

Stort grattis till er alla! Jag har 3 nära som har gått bort i "den jävla idioten". Min mamma, morfar och nu sist min storebror.. Det finns inte ord som förklarar frustrationen och sorgen för hur många den jävla idioten tar!

All lycka till dej och din familj.



MVH /Amanda

skriven
#11: overallt

en bild säger mer än tusen ord. vi har precis varit och fotat grafittiväggarna i norrköpings hamn - läs tyck till och bevaka http://overallt.blogg.se!

skriven
#12: Johanna

jag blir så berörd av din blogg, din styrka verkligen. Är så hemsk sjukdom verkligen får en klump i halsen av att läsa din blogg. du är en kämpe ska du veta. Min mamma och faster har lidit av bröstcancer usch usch

skriven
#13: SweGizmo

Du har en bra blogg.. :)

skriven

Kommentera inlägget här :