Strömstad SPA och en bra dag

Var på Strömstad SPA, onsd. kväll till torsd. fm
på studiebesök med jobbet...
Ett nytt och ganska häftigt ställe som öppnade förra året.
24 glada tjejer kom iväg från olika håll och kanter.

Jag och Marie kom lite senare lagom till SPA-delen.
Vi hade hjärtans kul tillsammans allihop och
kvällen blev lyckad med mycket god mat, vin och sen kväll....

Restaurangen var full med folk, mest norrmän överallt...
Bussen tillbaks till Götet på torsd.var ovanligt tyst...hmm... alla sov.
Försökte mig på att virka en stund, men sömnen slog till....

Ska jag rekommendera detta nya place....?
Ja det tycker jag om man är ett gäng som åker,
eller en konferens på jobbet.
Funkar utmärkt.
Det känns retromodernt och fräckt ombonat i loungen.
Omgivningarna med vatten och segelbåtar direkt utanför
är helt rätt.
På sommaren är det säkert riktigt fräckt, känns lite
internationellt med uteloungen och vatten överallt.


Alla hus i gränderna intill SPA-hotellet har egen båtplats,
lite mini Venedig. 85% av husägarna är dock norrmän....

Helikoptersyn...hela området, alla hus inclusive är nybyggda.
Jag skulle åka dit på våren igen, då kan man snabbt åka över
til Kosteröarna härifrån.

Nä nu ska jag försöka ta tag i mitt hem och städa lite.
Christine kommer hem ikväll från Sthlm och då har hon beställt
mammas hemlagade potatsgratäng med en god köttbit till.
Så jag får rusa och göra mitt barn till viljes.
Helgen få en mening och det känns så bra!


Kommentarer :

#1: Marie Börjesson

Va fint det såg ut, härligt för dig att komma iväg på lite roliga saker efter allt du/ni gått igenom, det behöver du. Kul dottern kommer hem och tittar till dig, alltid roligt med nära och kära. Själv fick vi ju hem syster Lena från UK för några veckor sedan och det va mysigt att ha henne nära. Hoppas ni får en trevlig helg och kämpa på kramar från marie

skriven
#2: Cissi

Tack för en otroligt fin kommentar, den värmde :) Jag har följt både din och Davids blogg ett tag nu, och verkligen lidit med Er båda två. Att en likvärdig sak skulle drabba mig, fanns aldrig i mina tankar. Men tyvärr så hände nu detta. Magnus var och är världens underbaraste kille, någonsin. Jag kan bara inte förstå att två så unga människor som Magnus och Madde skulle behöva lämna oss. Att gammla människor går bort, det är en del av livets gång, men när två unga människors liv slocknar känns det så otroligt onödigt. Jag tror som dig, Madde och Magnus har det bra, där uppe bland stjärnorna. Men det är en tuff tid som väntar, han var och är min allra bästa vän, och den stora kärleken.

Jag tänker på Er, i en svår och tung tid.

Många varma kramar! /Cissi

skriven
#3: [email protected]

Jag bor i strömstad, det är världens vackraste stad på sommaren, satsa på mitten av Juli då det är så vackrast med alla båtar och.. så klart norrmän :). Skönt att du hade det trevlgt:)

skriven
#4: vindensmelodi

Åh,,,det såg riktigt härligt ut,,,, Mmmm, spa,,,ja, det skulle sitta fint :-)



Hoppas ni får en fin och trevlig helg.

Kramar i miljoner.

skriven
#5: Mamma Melissa

Oj, häftigt ställe... dit kanske man borde ta sig en tripp? funkar det även om man "bara" är två -på tu man hand? eller är det upplagt för större sammankomster?

skriven
#6: Melissa

Åh, tack för tipset!

skriven

Kommentera inlägget här :