Urnsättning i fredags

Det har hänt lite saker sedan sist.
Jag är ännu datorlös pga av att nätverkskortet
i min dator smällde i åskan.
Maddes bärbara (som vi också har lagat)
har storasyster ärvt så jag får
tjuva lite tid från min lunch på jobbet och skriva......

I fredags hade vi Madeleines urnsättningsceremoni.
En mycket tung och kall dag.......
Det var ändå väldigt fint då prästen och de närmaste var med.
Jag läste ett litet tal till min dotter innan hon sänktes ner.
Därefter gjorde vi iordning graven med vackra kransar,
symboliska saker, ljus och lyktor.

På kvällen gick jag med Christine, Anita och Elinor till kyrkan,
tände ljus och mediterade till stilla musik.
Igår var jag och dotter på minnesgudstjänsten då alla som
gått bort under året lästes upp.
För tusende gången rann tårarna och den oerhört tunga sorgen kom över mig.
Jag kommer aldrig att kunna förstå, det gör bara så fruktansvärt ont!

Nu ligger hon och får vila på sin vackra plats och jag kommer att
gå dit ofta för att hålla ljusen tända.

Till min älskade Madeleine!
Denna urnsättningsstund var den sista symboliska
handlingen som gör att du får vila i frid och harmoni.
Jag har fått tillräckliga bevis på att du har det så
fantastiskt på din nya plats.

Du får uppleva vackra miljöer och träffa gamla vänner
du  inte sett på länge,
och den semester du fått av dina änglar är den belöning man får
när man kämpat så hårt som du gjorde.....du gav aldrig upp.
Belöningen med alla de härliga upplevelserna som inte är oss
jordbor förunnade får du och är till för att du ska njuta.

Fortsätt galoppera på den vackra varma stranden på din vita häst.
Jag ser hur lycklig du är och det långa blonda håret flyger med vinden
i det varma solskenet.

En dag kommer din nya uppgift som är att leda och guida oss till att
göra goda val i livet.
Du kommer att vaka över storasyster och David och hålla dom sällskap
vartän de går.
Jag känner att du är med mig för alltid!

Ett citat från dig min dotter som jag bär med mig överallt.

"Det finns alltid en plats på toppen,
och det finns bara ett sätt att komma dit.
men inget är så tillfredställande som att veta,
 att man kämpat för det!"

http://www.jagefrisk.blogg.se

Denna lilla nalle (http://www.nallebudet.se/ )från kusin Leo
fick ofamna korset på urnan...

Regnrocksnallen från Elin bor i lyktan hos Madde

resten av alla nallebud hon fick ligger hemma i Maddes,
och numera även Christines rum....

Kommentarer :

#1: Helen

Fina du... detta är så fel, så fel

"hon är med dig vart du går, varje månad, varje år"

vissa dagar vill man knappt stiga upp, vissa dagar går det bättre...sorgen har många ansikten...

I lördags tände jag alla ljus som finns i mitt hem, så fint det blev

kram Helen

skriven
#2: E

Många varma salta tårar, som vanligt när jag läser din blogg

skriven
#3: vindensmelodi

Vad fint, vad ont, vad hemskt, vad vackert,,, jag gråter nästan alltid då jag läser din blogg Anne,,,,,



Varma mjuka kramar till dig.

skriven
#4: Millan, Sågaregatan

En kram till dig!

skriven
#5: Paulina

Anne, va fint och sorgligt du skriver. Jag tittar in till dig imorgon efter jobbet, Slutar kl 18. Är

du hemma så är du. Kram Paulina

skriven
#6: Anna

Det borde finnas fler som du och Madde! Så genuint äkta, ärliga och öppna människor!

Ni utstrålar en styrka som är få förunnade!



<3





skriven
#7: Vida

Det går rakt in i hjärtat och man blir ödmjuk och sorgsen på en och samma gång.



Känner dig inte men skickar lite kraft och styrka.



/Liv

skriven
#8: Malin

Det är härligt, att du mitt i din sorg ändå kan öppna sinnet och ta in och förstå de signaler som jag tror att du fått av din dotter. Beskrivningen av henne på den vita hästen, och tron om att hon faktiskt kommer att leda dig vidare i jordelivet, tills den dag ni möts igen... Jag ryser när jag läser...

*****************************************

"Quem di diligunt, adolescens moritur"

"Den gudarna älska dör ung"



******************************************

skriven
#9: Julia

Er styrka är något som är få förunnade, er glädje likaså. Jag tänker på er så ofta och hittar mycket styrka där.

Många varma kramar

skriven
#10: mamma melissa

Var det minnesgudstjänsten via NÄL? I så fall så har våra änglars namn nämnts i samma rum. Antonia och Gabrielle.



Jag hoppas att änglar som blev äldre på jorden kan se efter de änglar som fick stanna kort tid. Utifrån vad jag har läst om Madde så känns det som att hon skulle kunna tänka sig att se efter mina små -och det känns skönt.



Hur har du känt hennes närvaro? Kanske är det något som man bara får mölighet att uppleva om ens ängel blev äldre än några minuter?



Jag tänker på er.

skriven

Kommentera inlägget här :