Bloggpaus...ofrivillig....

Har haft en ofrivillig bloggpaus pga åskan
som kraschade mina teknikprylar....
...så jag får vänta snällt på nya delar, bildskärmar,
nätverkskort och annat som behövs i vardagen.

Men jag får väl låna en PC någonstans så länge får
vi hoppas.

Skriver snabbt från jobbet så jag får avsluta tills jag
har en hel dator hemma igen...

Som tur var klarade jag mig oskadd.
Satt vid datorn med telefonen i örat, pratandes med
syrran. Utan förvarning.......
Huxflux small en bomb trodde alla, men det var nog
den värsta åsksmällen jag någonsin varit med om.
Flera fönster i områdena runt omkring sprängdes
av trycket..... och många ringde sina försäkringsbolag.....

Bildskärmen på datorn skickade ut en kulblixt och
den stendog och ett antal andra apparater....pust....
Fantastiskt att jag klarade mig utan en skråma.
Andra gången på 3 år som detta händer vårt område....

Madde var nog och höll sina vingar över mig den stunden.
Återkommer när jag har en fungerande dator...

En blixtkanal kan vara mellan 2-20 cm i diameter.

Kommentarer :

#1: Anna

Usch vad läskigt! Du hade änglavakt!

skriven
#2: Anonym

Jag tänker på dig och Madde har alltid en hand runt dig.Maria

skriven
#3: Elisabet Roslund

Skönt att få höra ifrån dig.......vilken tur att det inte hände dig något. Kram

skriven
#4: Niklas Ängelid

Oj vad läskigt, tur att inget hände dig. Måste kommit som en chock för dig!

skriven
#5: Sanna

Ojoj låter inte alls trevligt! Kram

skriven
#6: Alexandra

Hittade din dotters blogg och sen din.. o jag läser och läser ändå kan jag inte förstå. Tycker det är så otroligt synd om er.. Tårana på mig själv bara rinner. Jag önskar att någonting sånt här aldrig skulle behöva drabba någon familj.. Önskar er alla lycka till..

skriven
#7: Aneth

Ja du naturen spelar oss spratt emellanåt,tur att allt gick bra med dig. Skönt att höra ifrån dig i alla fall och höra att du håller näsan ovanför vattenytan. Ta hand om dig så gott det går, förstår att saknaden är enorm. Kramar!

skriven
#8: Helen

Klart att det var Madde som vakade över dig, tur att det bara var datorn och inte du.

kram Helen

skriven
#9: Siw

Usch och fy va läskigt, saker kan man alltid ersätta, tur att du klarade dig. Klart det är Madde som kollar till er.

Kram

skriven
#10: vindensmelodi

Oh Shit!!! Va hemskt! Jag skulle ha blivit jätterädd, huga vad otrevligt,,,ja det är krafter i naturen,,,

Madde var säkerligen där och skyddade dig :-)



Kramizar i massor.

skriven
#11: TakingChances

Änglavakt =) Vilken tur att vi får ha kvar denna vackra själ just här även om vi har flera andra som alltid finns med oss i universum och våra hjärtan också! Ta vara på dig själv Anne!=)

Kram

skriven
#12: Annie

Herregud de låter ju riktigt läskigt o farligt för den delen..

skriven
#13: Tove

men shit vad läskigt. tur att du klara dig oskadd. =)

skriven
#14: Therése

Tänder ett litet värmande ljus åt din kära dotter idag.

skriven
#15: peter pc carlsson

Åskan kan verkligen vara skrämmande. Trotts det trista att den slog ned så verkar du ju haft tur.



Hoppas att du snart har en ny dator. Annars har du i vart fall en ny Xbox nu.



http://enbart.blogg.se/2008/october/081031-enbart-x-box.html

skriven
#16: Lena

Det finns stunder då krafter verkar både i det tysta och i det djupaste.Det finns krafter som visar sig och tar vägar som vi inte rår på.

Du ger någonting så viktigt så värdefullt i dina tryckta spår.

Allt gott, Lena

skriven
#17: Linda

Jisses det där hade kunnat sluta illa =/ Tur att nu inget hände dej juh !!

Har varit ner o tänt ljus för din vackra Dotter o det kändes i hjärtat !! Tände ljus för många vackra människor som vilar uppe i himlen!! Tänker på dej! Många många kramar // Linda

skriven
#18: Annika

Hmm... undra om vi bor i samma område, för precis samma dag hade vi oxå världens blixtnedslag... rakt ner i vårt hus... och tre till på var gata...



Tur i oturen gick det bra, men precis som du skriver blev nästintill all den tekniska apparaturen utslagen.



Var riktigt otäckt :-(

skriven
#19: Erika

Har nu spenderat flera timmar här i din blogg, läst varenda inlägg du skrivit. Jag är så djupt imponerad över hur stark du är och framför allt hur stark Madde var. När man läser om Er resa genom denna svåra tid så kan man inte känna annat än styrka. Styrka och glöd. Som medmänniska är jag stolt över dig och dina döttrar och dina ord ger en så otroligt stor livslust och vilja att göra något bra av varje dag.



Mina tankar går till dig och dina anhöriga, och framför allt till Madde. Era ord har blivit ett ljus i mörkret och all den kärlek som finns mellan raderna i era bloggar är ovärdelig och vacker.



Tusen styrkekramar!

skriven
#20: Emelie

Allt består av energi, likaså människor. Energi kan aldrig skapas eller förgöras. Det finns ingenting som kan förgöra din dotter, någonsin! Hennes energi kommer alltid att finnas där, du kan bara inte längre "se den" med blotta ögat.





"Kärleken är större än lagen"

skriven

Kommentera inlägget här :