En dag är en dag är en dag....

Började jobba i måndags och det kändes väldigt bra att få börja
nosa på mitt nya jobb som jag inte varit på så mycket det senaste året.

Vårt bolag köptes upp förra året så de flesta är nya ansikten för mig i korridorerna.
Några bekanta ansikten mötte mig lite varstans och det kändes så
bra att få växla några ord med de jag mötte.

Började titta lite på mina nya arbetsuppgifter och det kändes bara bra
att få tänka på jobbprojekt några timmar.
Dessutom sitter vi bara några få i ett projektrum så där är det
jättelugnt och bra på alla sätt!

Allt kändes bra och jobbknappen var påkopplad igen.....
tills jag skulle upp på tisdag morgon.
Helt borta var jag, och tung som en blyklump.
Jag sov i 17 timmar i sträck!!!  det har jag aldrig gjort i hela mitt liv.
Så tröttheten kom liksom efter allt det där med begravning,kalas,släkt och vänner.

En totalt klubbad Anne fick inse att hon kanske  inte ska jobba
5,5 timmar med en gång + pendling till Gbg utan kanske börja med två....
....ja jag vet Anita och Lena att ni är arga på mig nu..ni beordrade mig att börja försiktigt,
och läkaren bad mig jobba 25% men jag tänkte att det låter ju lite futtigt....hmmmmm

Så nu är det 25% jobb 2 veckor och därefter 50% 2 veckor så jag hinner
fatta vad som händer runt omkring mig.
Hjärnan går inte så fort i början eller rättare sagt den tar in ALLT.
När jag skulle käka med kollegorna kändes det som jag satt
på en centralstation i LA....men det var bara vår personalmatsal.....

Vill bara förklara för de som inte varit med att man vill så mycket,
och jag kan vara klok som en bok mot andra men nu ska jag
lyssna på kloka ord och ta det försiktigt i början!

Nu ska jag ta hand om mig själv och beställa tid för ansiktsbehandling.
Fick ett presentkort på Dermaroom med behandling+sminkning
av mina underbara LC-väninnor.
Tack för att ni finns och vi syns på mötet imorgon kväll.

Fick även ett ryck idag och kände att när man jobbar behöver man
kläder så jag shoppade loss och köpte hela höstgarderoben med
en gång och vinterstövlar, så det blev en hel del....hoppsan...

Tänkte inte ens på vad det kostade...jag bara köpte!
Jag som alltid varit sååååååå ekonomisk, fast det var
värt varenda krona!!! :)) Ja jag vet att det är lågkonjuktur,
men om ingen shoppar så blir det ännu mer lågkonjuktur,
så shoppa på tjejer och killar åxå för den delen.

Jacqueline Kennedy Onassis En av mina stilikoner Jackie O.



Och imorgon ska jag jobba...bara 2 timmar...promise!

Kommentarer :

#1: Niklas Ängelid

Det är viktigt att du inte går ut för hårt på en gång, ta det lite lungt och försiktigt. Det är mitt lilla råd

skriven
#2: Maggi

Om du känner för att jobba så gör det, finns inget recept på hur man ska göra... Miste mitt lilla barn när hon var 6 mån, jag var sjukskriven ett tag och pappan började arbeta med en gång. Vi klarade av det, alla är vi olika. Håll ut allt vänder och blir bra även om man aldrig glömmer....

skriven
#3: tiny

vilken vacker dotter du har, om ja springer på henne i sthlms vimmel så lovar ja att säga att ja tänker på er!

ta det lugnt och titta upp ibland, madde sitter där och tittar på er....

klara

skriven
#4: vindensmelodi

Åh vad skönt att du känner för att börja jobba igen,,,jag tror att det gör dig gott, även om det kan kännas tufft också.



Håller alla mina tummar och tår för dig.

Kram

skriven

Kommentera inlägget här :