Kärleken ÄR...för alltid!

I Madeleines begravningsannons var det en självklarhet
att beskriva vad som ÄR Madeleine,
och vad som även ska stå på pränt.

DU finns i våra hjärtan!

Kärleken är

En ängel flög förbi
mot himmelen så fri
Men hon lämnade sitt leende
på vår jord.

Som en sol som värmer oss
som en himmels stjärnebloss

Så vi kan betrakta
livets skeende....

(Kärleken Är Av Jill Johnson)

Det känns så stort att så många människor finns där
och fortsätter att läsa och lämna alla fina kondoleanser.

Jag skulle vilja omfamna varenda en av ER och skriva
tillbaka i era bloggar, men jag har läst alla,
det vill jag att ni ska veta!

Min och familjens sorg har precis börjat, det förstår jag nu.
Jag gråter floder som ingen kan trösta och jag vet att
det är min egen personliga sorg som ska få ha sin gång.

Jag låter den komma när den vill komma och det
känns både skönt och oerhört smärtsamt på
samma gång.

Samtidigt är jag så tacksam att jag har min
underbara dotter, Christine
och hela min stora familj och vänner som
finns där hela tiden.

David finns i mitt hjärta, han som fick Maddes smärta
att försvinna för en stund var gång de såg i varandras
ögon och sa "Jag älskar dig!" in i det sista.

Det var sann kärlek utan förbehåll.
De var alltid så mysiga mot varandra och meningen
var att de skulle få leva tillsammans i ett vuxenliv.
Nu blev det inte så.

David hade alltid tålamod och hade förmåga att
lyssna in vad Madde egentligen ville trots
att vi inte hörde vad hon sa i slutet.
David visste och kunde förmedla när jag inte
kunde uppfatta alla signaler.

Han var både mitt och Maddes stöd i det svåra.
Vi kompletterade varandra så bra.

Tack David för att du är världens bästa svärson!
Vill att du ska veta det!

Du har gjort mer än vad någon pojkvän i din ålder
skulle orka göra, men du stod där i allt det svåra.

Jag vill att du en dag träffar jordens gulligaste tjej
som ser din fantastiska personlighet.
Det kan kännas provocerande att skriva just nu,
men jag vill att du lever ditt liv fullt ut.
Det skulle Madde velat, det är jag helt övertygad om!

Tack för all den kärlek som finns runt omkring oss!


68.645 Kr
har hittils skickats in på  Maddes insamling
den sk "jävla idioten"www.barncancerfonden.se

Pengarna räddar liv!
Ett stort tack till alla givare.
Målet är att samla in 100.000 fram till Lucia.

Det målet har vi snart nått tack vare alla som
använder sin mobil och skickar 20 kr!

Ännu ett stort tack till
http://enbart.blogg.se som
initierade insamlingen till Madeleines ära.

Kram från Maddes mamma Anne

Nedan bilder från när Madde & David flög med
privatplan över västkusten i somras som de fick i present
av storebror Johan och flickvännen Laila.




Kommentarer :

#1: Anonym

fint skrivet ...tänker på er

skriven
#2: S

väldigt fint skrivet, tänker på er varje dag..stor kram

skriven
#3: Anna

Jag halkade in på Maddes blogg för bara någon timme sedan, jag har aldrig hört talas om hennes blogg tidigare, men jag läste varenda inlägg. Om hela hennes kamp, från början till slut. Jag beundrar hennes styrka, inte en enda gång lät hon idioten bryta ner henne. Det var en mycket stark och vacker dotter du hade. Det är hemskt att det finns såna sjukdomar, som tar alla fina ifrån oss. Min pappa bär själv på idioten, dock inte samma som Madde. Det är en vidrig sjukdom, men jag tror på att vi en dag kan utrota den. Det måste vi.



Jag hoppas dig och din familj allt gott, och jag tänker tänka på er varje dag framöver. Ni är fina människor och förtjänar det vackraste i världen för vad ni gjort och varit för Madde. Kom ihåg det. Vi är tusentals som tänker på er varje dag.



Kram/ Anna.

skriven
#4: peter pc carlsson

Det är säkert så att er sorg bara har börjat. Att komma över att förlora sitt barn måsta vara bland det svåraste som finns. En erfarenhet som ingen förälder vill ha.



Tårar hjälper oss att läka, att helas. Så bara gråt, låt tårarna flöda.



Varma kramar till er.





skriven
#5: Titti

Vill bara berätta att jag läst ditt senaste inlägg. Jag har inga tröstens ord att ge, inget att säga som gör det hela lättare. Har varit så nära din situation man kan komma utan att ha varit där ändå, när makens 15-åriga son dog i en olycka hastigt. Har sett pappa kämpa mot en "idiot" i huvudet under ett halvår för att sen bli tvungen att ge upp.

Jag vet att det finns inga tröstande ord, bara värme och kramar som lättar. Människor som finns.

Vi är många som tänker på er.

Vill bara skicka en värmande KRAM!



// Titti

skriven
#6: Marie

Kan inte ens föreställa mig vad ni går igenom nu,

finns inga ord i världen som får det att gå över, så jag håller med Peter pc Carlsson, Bara gråt, låt tårarna flöda, tänker på er

/Marie

skriven
#7: Jen

Älskade vännen!

Ord är för små och för få just nu. Tänker på dig och er varje dag. Mitt hjärta finns där, hos er!

Varma och stora kramar

/Jen

skriven
#8: Aneth

Det måste göra så jäkla ont när man väl förstår att det är så här det är, att man aldrig får se sin dotter igen. Det finns inga ord eller handlingar som kan få det att kännas lite bättre men jag tänker på er hela tiden. Du skriver så fint om både Madde och hennes pojkvän. Kramar från mig.

skriven
#9: sylvia

Du är så himla stark!

Läser jag din blogg, maddes blogg och davids så uppskattar jag allt jag har här i livet så himla mycket mer!

Tack för att ni fått oss människor som ibland tänker "det händer inte oss" att tänka efter. Och bara njuta av stunden man har tillsammans med dom man älskar.

Kramar från mig.

skriven
#10: Catharina

Jag har av en slump halkat in på både din,Maddes och Davids bloggar. Jag beundrar er så oerhört, alla tre, och jag sänder all styrka jag bara kan till er. Madde vakar över er, det är jag säker på. Tillåt er att sörja och låt sorgen stärka er.



Kramar,

Catharina

skriven
#11: Tessan

Kämpa på! Kan inte riktigt förstå! Men Madelene var en speciell, å vacker! Om jag får egna barn i framtiden hoppas jag att jag kan ge dem samma styrka som både du och din familj har. Och Maddes kämparglöd! Kände aldrig Madde, har bara läst om allt på Maddes blogg och det känns.. ända in i hjärtat! När jag sitter och ojjar mig över värdelösa ting och bagateller brukar jag gå in och läsa, ta ett djupt andetag och uppskatta allt fint man har. Hälsa, familj, pojkvän, livet.. allt! Mycket tack vare din Madelene! Tanker till dig och dina närmaste! Kramar Tessan

skriven
#12: carolin

Tröstekramar!

i massor!!

Carolin.

skriven
#13: Vida

Vill bara skicka en kram och en tanke. Tänker ofta på er trots att vi aldrig träffats. Låt sorgen ta den tid den tar. Vi som skriver här förväntar oss inte att du ska läsa våra bloggar, det är inte därför vi kommenterar (tror att det här stämmer in på de flesta) utan vi skriver för att visa stöd och omtanke. Kärleken är.. som du så fint beskrivit med dina och Jills ord och i kärleken finns medmänsklighet vilket också är stort.



Varm kram från Liv

skriven
#14: L

skriven
#15: L

Kramar

skriven
#16: Anonym

Mon varma tanke till dig. Som mamma till en annan. Gråt,skrik, le, älta, prata, va med dina nära. Jag går hemåt idag och tänker på dig. En kvinna jag ej känner. Tänker på din smärta, tänker på Madde. Men tänk:hon mår bra, har gått till en dimension somtyvärr gör att du ej kan Se henne. Hon är nära Kram // Maria

skriven
#17: Elisabet Roslund

Jag känner så mycket igen mig som mamma........Jag måste ju säga att jag tyärr vet hur du känner och mår...jag vet att smärtan inte försvinner, jag vet att saknad är ett ord som har fått en stark betydelse, jag vet att det gäller att ta tillvara allt det goda i livet, jag vet att man måste resa sig och hämta kraften.....jag vet att frågorna utan svar är så jobbiga. Många gånger har jag fått lära mig att stå still, tänka, andas ut...andas in...andas ut och andas in.....sakta och lugnt.

Jag vet att du klarar detta Anne, jag vet att du kommer att gå vidare och kunna skratta igen, jag vet därför att jag har min son, min Mattias i himmelen.........Vi har mycket kvar att göra här på jorden Anne, innan vi träffar våra barn igen

Kram/Elisabet

skriven
#18: Therese

otroligt vackert, som alltid!



som fler har skrivit, vi är många, antagligen fler än ni tror, som tänker på er, varje dag, trots att vi aldrig träffats.

hoppas våra tankar kan skänka er lite styrka.



var precis inne på maddes insamling och skänkte en peng. hoppas många fler gör samma sak så vi kan nå målet, och förhoppningsvis bortom det, innan lucia.

gör det för alla barn! för madde..



varma kramar till er alla! och vet att vi är med er!

skriven
#19: Niklas Ängelid

Anne, så otroligt fint att du orkar skriva och dela med dig av dina minnen och upplevelser. Följer med STORT intresse din blogg. Förstår att du inte har det lätt just nu. Många tröstkramar från Niklas

skriven
#20: Maria

Vilka underbara bilder!! Madeleine är en person som jag aldrig kommer att glömma. Inte heller att du är en underbar mamma. Ta vara på dig. Kram

(nu har jag snart läst igenom alla tidnigar)

skriven
#21: Johanna

Jag ville bara säga att jag tänker på er.. Kan inte föreställa mig hur det känns att förlora sitt barn. Jag hoppas att ni en dag känner samma lycka och glädje som när ni hade Madde hos er.

Många varma kramar!

skriven
#22: Alina

Godagens! Kikar in:)

skriven
#23: Millan, Sågaregatan

Sänder en tanke.



Och önskar dig en mysig helg i det vackra höstvädret.



Kram!

skriven
#24: Maria

Det du är så otroligt gripande. Sänder dig massor styrka, energi och glädje!

skriven
#25: Cattis Ekelund

Anne min vän! Mina tårar kan inte sluta rinna…..



Har tänkt så mycket på dig och dina tjejer när Robert berättade för mig vad som hade hänt din Madde. Det finns inga ord i världen som kan beskriva den sorg jag känner för dig och din familj.



Så fantastiskt fint du skriver Anne, om hur ni har levt det senaste halvåret. Beundrar och inspireras av ditt mod, lugn och enorma styrka när du skildrar alla era små glädjeämnen, det tråkiga vardagsstrulet och den enorma kärlek som finns hos er. Maddes sista tid hos dig blev verkligen fylld med massor av kärlek och värme



Att ta en dag i taget gör det lättare att gå vidare och du är en fantastisk kämpe som jag beundrar så mycket!



Själva kämpar vi fortfarande med vår Anna och vi vet inte mer idag än vi gjorde för ett år sedan, fast dina ord ger mig kraft att fortsätta att söka vidare...



Du vet att vi alla tänker på dig och tveka aldrig att höra av dig.

Många Varma kramar till dig Anne!



Cattis

skriven
#26: Carina

Älskade vännen, så fint du skriver...Du och de dina finns i våra tankar varje dag. Det lättar när man gråter. Det läker sorgen. Man kommer aldrig någonsin att acceptera, men så småningom lär man sig leva med det. Madde är inte borta, det är bara vi som inte kan se henne. Hon finns där och vakar över er, finns där med er hela tiden. Ta hand om varandra alla. Stora kramar

skriven
#27: Niklas Ängelid

Anne, jag skulle vilja komma i kontakt med dig! Hör gärna av dig till min e-mailadress [email protected]

skriven
#28: Zara + Mamma Sanaz

Hej Anne....

Vi vill skicka en stor varm kram till dig. Vi tänker på dig varje dag och ber för att du ska få ännu mer styrka. Jag som mamma vet hur det är att förlora ett barn. Det hemskaste som finns! Men du lär dig på ngt sätt att leva med saknaden, men du glömmer aldrig aldrig aldrig... Idag efter flera år kan jag fortfarande börja gråta när jag tänker på min älskade son...Men du lär dig. Du lär dig hantera det! Massa varma kramar till dig Anne och din familj.... Massa kramar/ Zara och Mamma Sanaz!

skriven
#29: peter pc carlsson

Vet inte riktigt vad jag skall säga? Tack, stort tack.



Jag hade visst lite fel, det var dels 69.000 kr som passerats och dels närmare 80.000 totalt för Madde.



Jag känner mig tacksam och hedrad för denna dag.

Tack till er bägge och kram.



PC

skriven
#30: Carolin

Detta har berört så många! Vi är många som tänker på er alla! Varje dag!



Ha det gott!!

skriven
#31: Emma

vet att det är så många som skriver inlägg men berörs så mycket av er och vet hur det känns! så jag måste skriva ett litet inlägg.

Vet att det är först efter begravning och allt fix som man faktistk inser att allt har hänt, det är då den värsta sorgen och saknaden kommer. Se till att vara ledsen nu, låt det ta tid, låt det göra så ont det bara går. För gör ni inte det så kommer det tillbaka senare i livet, hur man än gör så går det inte att fly. Tiden läker inte alla sår men den lär en att leva med ärren som skapats. Kämpa på man klara mer än vad man tror!

skriven
#32: Martina

Du verkar vara en så stark och underbar person. Sorg känns som en traktor som kör över en hundra ggr, jag vet hur den känns. Hopplös.

Du får ta hjälp av Madde-andan.. kanske kan hennes syn på allt hjälpa dig vidare i livet.



Ta hand om dig.!

skriven
#33: amanda

jag kan inte ens föreställa mig vilken oerhörd sorg ni måste känna! och jag beklagar verkligen av hela mitt hjärta. jag hittade maddes blogg av en slump nyligen, och från första till sista inlägget var jag helt fast. Aldrig förut har jag blivit så inspirerad till att se livet från den ljusa sidan som jag blev av din dotters blogg. Hon får en verkligen att förstå att man alltid ska tänka positivt och hur mycket det kan påverka! Har nog aldrig heller läst om en så fantastiskt stark människa! Jag hoppas verkligen allting går bra för er och att ni kan fortsätta leva ett underbart liv! tusen kramar från mig till er!

skriven
#34: Julia

Jag kan inte sluta läsa och tårarna vill inte heller sluta... Mina varmaste tankar går till alla er som sörjer. Det är underbart att du trots alla sorg skriver och berättar om allt underbart med madde! Jag tror det är viktigt dels för en själv och så häjlper du sååå många andra osm är i liknande situationer!



Många varma kramar

skriven
#35: Maria

Låt tårarna flöda. De kommer att rinna länge och vid många situationer då man inte vill att de ska rinna. Låt dem ändå få flöda för det är så kroppen bearbetar allt som hänt. Tids nog lugnar flödet ner sig men sorgen kommer alltid att finnas där. Minnena och glädjen som man upplevt tillsammans kommer att gå hand i hand med sorgen.

Vi är många som tänker på er. Kram

skriven
#36: Beetty

Du är en otroligt stark mamma som orkar med och skriva allt och dela med dig så mkt som du gjort för oss alla här i bloggvärlden.

Det finns inga ord för hur ledsen jag är för din dotter, otroligt fin o söt o hur underbar som helst, har följt dion, hennes o Davids blogg ett tag men inte elat skriva men nu kunde jag inte motstå. Så fint skrivet av dig allt du skrivit om o gjort. tänker på er

skriven
#37: Anki

Det finns inte alltid ord att säga.

Det finns inte alltid tröst att ge.

Men de finns alltid något man i alla sorg kan se.

Styrkan att orka leva vidare när man finner att man förlorat nästan allt.

Madde var otrolig i sin sjukdom, du är otrolig i din sorg som mor. Genom tårar läser jag dag, efter dag, och önskar jag kunder göra mer. Mycket mer.

Man frågar sig ideligen. Varför och är sanningen att det finns en mening med allt? En fråga som aldrig får svar.

Tänker på Er.

Anki

skriven
#38: Vindensmelodi

Åh, vilka härliga bilder,,,och vad fint du skriver,,,,ja, den där texten av Jill passar perfekt! Jag förstår att ni börjar landa lite nu i sorgen, och att dagarna är tunga,,,nätterna likaså. det är ofattbara smärtor som kommer och välver fram - brutala och svåra,,, och som du skriver - så måste du sörja på ditt sätt och låta det ta den tid det tar,,,sedan kommer Madde alltid alltid att finnas där hos dig,,,i ditt hjärta - och minnet av henne kan ingen ta ifrån dig,,,, sorgen kommer att bli mer uthärdlig,,även om det inte känns så just nu,,,men det kommer att bli mildare,,, och när du tänker på henne utan att gråta,,,utan tänker på henne och känner dig stolt över att fått ha förmånen att ha en så underbar dotter,,,så vet du att du är en bit på väg mot ett läkande,,,, såret läker lite med tiden,,,men ärret finns kvar - och det ska finnas kvar för det ärret i ditt hjärta är Maddes själ förenad med ditt hjärta.

Jag sklulle vela bara sitta hos dig och lyssna,,,bara vara,,,bara hålla om utan att nödvändigtvis säga så mycket,,,bara vara närvarande,,,vara härvarande.

Tänker på er oändligt mycket i eran sorg,,,, jag har ju också fått erfara stor sorg på nära håll,,,och den är inte lätt,,,, men det går,,,, och det måste gå även om det känns bittert och tungt,,, livet måste gå vidare, och det hade Madde velat för er också,,,precis som du skriver att du vill att David ska gå vidare med sitt liv,,,även fast han har en speciell plats i ditt hjärt han med,,,, så måste livet gå vidare,,,,



Kramar i massor.

skriven
#39: Amanda

Jag beklagar er djupaste sorgen i från djupet av mitt hjärta, finns inga ord som kan beskriva vad jag känner och jag vet inte heller vad ni går igenom men jag skänker er en tanke. Jag tänker på er varje sekund fastän vi aldrig träffats. Jag är säker på att Madde vakar över er alla varje dag som den vackraste och underbaraste skyddsängeln hon är. Tillåt dig att sörja, det är tillåtet och ignenting man kan komma ifrån. Miljoner styrkekramar från en blyg tjej som ständigt tänker på er.



Vila i frid Madde, ditt ljus på jorden kommer för alltid att leva kvar. Vaka över oss <3

skriven
#40: Jessica

Trots att du är i början av din sorgprocess så är du redan på rätt väg, du är en väldigt klok kvinna! och samtidigt vill jag säga tack, för jag glömmer emellanåt att leva,och jag vet, jag har varit där och läker fortfarande. Det är inget lätt test vi är satta på! Ta din tid, det behövs och du kommer vara tacksam att du tagit den tid du behövde sen.

livet ger och tar

skriven
#41: Anna

Anne, du är en fantastisk mamma till en fantastisk dotter!Jag känner er bara genom bloggen. Men du är min allra finaste förebild för hur en mamma ska vara. Tänker på er så ofta. Jag har skänkt 50kr till insamlingen och uppmanar alla som läser att skänka ett bidrag. stor kram anna

skriven
#42: Elisabet Roslund

Kraam Anne....KRAM

skriven
#43: Siw

Många tankar till er, fint skrivet.

Många kramar!

skriven
#44: Helen

kram och styrka till dig

skriven
#45: Fia

Hej Anne, jag är själv mamma,och har haft nära omkring mig som gått bort av den jävla idioten till sjukdom,men kan alls inte förstå att förlora sitt barn, kan inte läsa så mycket...tårarna rinner och jag ser inget. Vilka vackra döttrar du har och vilken styrka som finns i dig! jag tänker på dig och hoppas din Madde får en ljus och fin begravning..tack för jag får läsa här, orden om Madde sprids i bloggens värld!



Styrkekramar!

skriven
#46: Maria Angela



så vackert.



david verkar vara en fruktansvärt vacker människa, o jag hoppas att han förstår det. Gråt så mkt du bara orkar, det lindrar lite iaf..



många kramar//lillamaria

skriven
#47: Hanni

Man känner sig så liten o hjälplös när man inte har några tröstande ord att ge. Men vill bara säga att mina tankar är hos er o jag tittar förbi här fler gånger. Kramar

skriven
#48: Hanni

Man känner sig så liten o hjälplös när man inte har några tröstande ord att ge. Men vill bara säga att mina tankar är hos er o jag tittar förbi här fler gånger. Kramar

skriven
#49: Susanne

tusen kramar till en vacker mamma med en vacker själ. din dotter ger styrka till så många genom sin starka blogg. ingenting kan ta bort en sådan själ som Maddes, absolut ingenting. och er kärlek, den är oförstörbar.

skriven
#50: Tuuli Piuhola

Rakas Anne,

en saanut koskaan mahdollisuutta tavata tytartasi. Olet kuvannut blogissasi todella kauniisti tyttaresi elamaa ja kamppailua elaman ja kuoleman valilla. Aidin rakkaus omaan lapseen on suurin lahja minka voimme saada. Olen lahella ajatuksin. Halaus.

Tuuli (serkkusi Italiassa)

skriven
#51: Anonym

Hej Anne..

Kände inte Madde, känner inte dig, David eller eran familj. Men efter att ha läst eran historia blev jag verkligen rörd... Tårarna rullar och ville inte sluta när jag sitter här framför datorn på jobbet. Att låta oss ta del av era mest personliga ögonblick berör ända in i hjärtat. Jag får gåshud över hela kroppen när jag läser era inlägg, av all kärlek som finns bland er. Vilken fantastisk mamma du måste vara och vilken fantastisk dotter du hade och fortfarande har.Starkare kan ingen vara... Ni kan vara stolta över att få haft Madde hos er, den tid ni hade.. Alla hade önskat att få känna en person med sådant mod.

Mina varmaste tankar går till dig och David och era familjer.

skriven
#52: terez

Å herre gud läser din, maddes och davids blogg och jag bara tjuter tårarna sprutar, det gör ont i hela kroppen och du en stark kvinna som klara av detta det finns inte ord för en människa som du! Tack för att ni delar med er, Vet inte vad jag vill ha sagt vill väl bara visa att jag bryr mig kanske men jag vet att det inge ger er henne tillbaks känns meningslöst på något vis...

Tänder ett ljus i förnstret varje kväl för att på något vis sända en tanke till er starka människor...

Än en gång tack och många kramar till er.

Mvh terez

skriven
#53: Jenny Moas mamma

Har precis läst din blogg, ja blir så djupt berörd av vad du skriver, otroligt fint. Mina tankar går till er i denna orättvisa smärtsamma tid.

Har idag skänkt till Maddes insamling och önska att ni verkligen får in mer är de 100 000.

Skickar en styrkekram till alla er, och hoppas att det blir en fin begravning..



Kram från en mamma m ett cancersjukt barn

skriven
#54: okänd

http://www.youtube.com/watch?v=QbYvIKLNh2c

skickar styrkekramar åt Er.

skriven
#55: Nina

Vill skicka en tanke till dig! Vet inte vad jag ska säga men jag tror på dig och hade bara velat ge dig en kram! Med Kärlek Nina

skriven
#56: Josefine

Det är mycket jag känner när jag läser, och jag hann knappt läsa två rader innan tårarna började rinna. Oftast finns det inga ord som verkligen hjälper.

Jag vet, av egen erfarenhet av familjemedlemmar som dött i cancer, att närheten till andra människor hjälper en som mest. Om jag kunde skulle jag ge dig en varm kram, men jag skickar den i luften till dig istället.

Jag vill säga till dig att ta dagen som den kommer. Försök att inte stressa och låt istället alla tankar och känslor komma fram till ytan och bara gråt, sparka, skrik eller vad som helst. Försök inte distrahera dig med andra saker, för sorgen kommer att hinna ikapp dig hur som helst, och det gör ingenting. Ingenting.

Omge dig med dem du älskar och ta all den tid Du behöver till att börja bearbeta. Jag känner så otroligt mycket med dig, din familj och din dotters pojkvän.



Tänker på er / hjärtliga hälsningar från Josefine

skriven
#57: Trin

Läser din och Davids blogg så fort jag sätter mig vid datorn och ville bara skicka en stor kram till er :) Lycka till med begravning och allting. Madde låter som en riktigt underbar tjej som nu är en ängel som vakar över er :)

skriven
#58: Gunilla

Nu är jag här igen och läser...

Känner att jag måste få göra det i etapper.

Många styrkekramar igen.

Kram Gunilla mamma till Rickard 81-05

skriven
#59: Hanna Engman

Jag är så ledsen för er skull, ledsen för att ni inte får ha er Madeleine hos er mer...

Nu finns hon som den underbaraste ängel som alltid kommer att finnas i era hjärtan!

Jag beundrar din styrka och ditt mod!

Många många kramar från mig och min familj! <3

skriven

Kommentera inlägget här :