Tunga dagar

Livet har på ett ögonblick återigen slagit en
dubbelknut och min lilla unge har fått kämpa
alla helvetes smärtor i helgen.
Hon är numera sängliggande och orkar inte
sitta i rullstolen pga smärtorna.

Hon fick i fredags en hel del komplikationer,
och helgen fram till måndag bjöd på en mängd
dramatiska händelser.

Jag vill inte gå in på detaljer med hänsyn till Madde
men hon är väldigt dålig just nu.
Hon orkar inte prata med nästan någon utom det
som är nödvändigt att framföra.

Hon får hjälp dygnet runt och en sköterska är anställd
för att sitta hos henne på natten så jag kan sova.
Palliativa teamet försöker göra allt för att hon ska ha det
så bra som möjligt. 

Vi har folk här dygnet runt så vi har gott stöd från
familj och vänner och hemsjukvården.

Jag skriver när jag orkar men det blir nog en paus
några dagar nu.

Kram på er!

Kommentarer :

#1: Ami

Tänker på er.

skriven
#2: Lena Hultén Wilson

Kära Anne..Vad ska jag säga...Tänker mycket på er båda. Kram Lena i UK

skriven
#3: Maria

Tänker på er båda och hoppas att madde snart blir bättre!

skriven
#4: Jen

Vännen! Tänker på er!

Kramisar

skriven
#5: Anette

Tänker på dig och din tappra flicka.

Fast vi inte känner varandra finns ni i mina tankar varje dag flera gånger om dagen.

Hälsningar Anette

skriven
#6: Vida

Jag känner varken dig eller Madde personligen men jag vill att ni ska veta att ni finns i mina tankar dagligen (precis som ovanstående kommentar).



/Liv

skriven
#7: Ida

Anne-vännen! Ni finns i mina tankar och mitt hjärta! Största kramen!

skriven
#8: vindensmelodi

Jag sänder er styrka och energi i massor dagligen,,,även om jag inte är inne på bloggen så mycket periodvis, så finns NI alltid i mina tankar, och jag sänder så mycket possitiv energi jag kan. Jag vet att ni är starka, eniga och sammanhållna,,,men även starka människor behöver få styrka sänt till sig :-)

Det finns så mycket att oroa sig över, och det finns så många diken längs vägen som man hamnar i ibland,,, Men även om det här är ett av de djupaste diken ni hamnat i - så finns det hopp, det finns vägar upp, det finns tro och det finns meningar - Ni är så otroligt fina och possitiva människor, att fått lära känner er via bloggen är en heder för mig,,, så jag kan inte annat än att sända er min djupaste medkänsla, och mina bästa lyckönskningar.

Madde är en gränslös människa, så är du också Anne! Glöm inte det,,,, gränslös!



gränslösa Kramar i massor till er.

skriven
#9: Lena C

Hej älskade vän!

Tänker på dig och hoppas du kunde komma iväg idag för att fixa håret. Det är viktigt att få dessa "andningshål". Jag sänder dig massor av styrka som jag redan vet att du har, fast lite till gör väl ingen skada!!! Bamsekramen Lena

skriven
#10: Synnöve

Tänker på er, många tusen kramar.

skriven
#11: Aneth

Blir så ledsen när jag läser att inte Madde mår bra, hoppas att det snart vänder och att vi som läser hennes blogg åter igen får ta del av hennes positiva tankar. Tänker på er. Kramar i massor!

skriven
#12: Marie

Håller med Aneth här ovan,tänker på er och håller mina tummar allt vad jag orkar.

/Marie

skriven
#13: suzanne

Sänder positiva energier, Hopp och Kramar till er båda !!

skriven
#14: Nina Lindblom

Styrkekramar till Er!!

skriven
#15: Anonym

Tänker på er alla inclusive David. Kom igen Madde, detta klarar du. Önskar er alla det bästa.

Kram, kram, kram

skriven
#16: C

Sänder er dom varmaste tankarna som finns!

MVH C



skriven
#17: Anonym

Det känns så overkligt att någonting så illa som det här har hänt ens vän. Har tänkt på Madde varje dag sedan jag fick reda på att hon blev sjuk. Tror aldrig att jag kan förstå hur jobbigt det är för er även fast jag försöker. Du verkar verkligen vara en supermamma! Stora kramar till er kämpar där borta!

skriven
#18: Therése

Fortsätt kämpa, jag tänker på er!

Många kramar

skriven
#19: Millan

Oj...

Tänker extra positiva tankar om er nu!

Varma kramar från Millan, Sågaregatan!

skriven
#20: Carina

Hej vännen, Ni finns ständigt i mina tankar. Massor av positiv energi och hopp till er. Du vet du kan ringa när du vill! Stora varma kramar

skriven
#21: vindensmelodi

En varm öm ljuv morgontanke går till er nu, innan jag går på jobbet.

En varm tanke om eran kärlek.

En ljuv tanke om när livet ställts tillrätta igen för er.

En öm tanke om en moders och en dotters kärlek till varandra.



Massor av energi för den här dagen sänder jag er.

skriven
#22: marie westerlund

Hej! Är "ny" på din blogg och vill bara säga DU VERKAR VARA FANTASTISK!!!Vilken energi, livsvilja och glädje mitt i allt det hemska ni går igenom. Har inte ord... kämpa på.

skriven
#23: Peter PC Carlsson

Ta hand om er.

skriven
#24: Ullis

Tänker på er!

Skänker er positiv energi i mängder.

Kämpa på!



Stor kram från mig!

skriven
#25: Elisabet Roslund

Vilken fin mamma du är, vilken fin Madde du har.

Så mycket tankar, så mycket känslor........

En mammatillmamma från mig/Elisabet

skriven
#26: Elisabet

KRAM

skriven
#27: vindensmelodi

Sitter här och tänker på er,,,,men det gör jag ju iofs varje dag,,,,många gånger. Jag tänker en tanke och sänder er värme och kraft,,,jag sänder en tanke och ber om att ni ska få all healeing som går. Jag ber till Gud att han ska hela Madde.

Jag tänder ljus,,,har nyss tänt ett här på skrivbordet nu,,,och sänder via ljuset styrka till er,,,till dig - den mest underbara mamman som finns, och för att du ska få kraft att orka med.



Kramar i massor.

skriven
#28: Anna Blad

Har lyckats hitta din och Maddes blogg!

Jag tänker på er flera gånger varje dag och undrar hur det går för er!

Ikväll låg jag och titta på min dotter som låg bredvid mig i sängen och tänkte på dig!

tanken slog mig att kan det vara din dotter så kan det lika gärna vara min, man vet aldrig hur livet kommer se ut.

det sägs ju att den dagen man väljer att skaffa barn, den dagen väljer man att ens hjärta ska springa utanför kroppen resten av sitt liv, men inte tror man att ens lilla hjärta ska bli sjukt!

jag kan aldrig tänka mej hur ni har det, men vill ändå visa att jag bryr mig om er!

Skickar Massor av kramar!!

/Anna blad

skriven
#29: suzanne

Vi tänker på er !!

skriven
#30: Anna

Hej Anne!Mina tankar går till Madde, dig och alla i er närhet. Vilken tuff resa ni gör! Jag kan bara föreställa sig att man känner sig alldeles förtvivlad och maktlös som mamma/pappa i en sådan här situation. Stor kram

skriven
#31: suzanne

Just nu går tankarna till dig !

varma kramar

skriven
#32: vindensmelodi

Mina tankar går till er alla.



Kram





skriven
#33: Maria E

Tänker på dig. Kram

skriven
#34: Efwa

känner ingen av er, hittade av en händelse av din dotters blogg, sen hennes pojkväns o till sist din, när jag satt o försökte få reda på lite fakta kring min svärfars cancer.. men jag blev så tagen av alla era berättelser att jag bara ville få lämna mitt avtryck också... är (eller kanske man ska säga var..) anhörig då min pappa var sjuk från min födelse tills han somnade in 20 år senare, och nu befinner jag mig i samma sits igen, nästan på dagen 20 år efter att pappa avled.. har min svärfar på samma avdelning, salen mitt emot den min pappa låg på tills hans kropp slutligen gav upp...



tänker på er, allihopa, önskar all lycka till Madde och hoppas att ni orkar med dessa tunga dagar, verkar vara en så underbar familj, inkluderat svärsonen David



mvh Efwa Karlsson

skriven
#35: Anonym

Älskade Anne!

Jag har hört att det ofattbara har hänt. Sänder dig styrka och kärlek!

Madde var en ängel som saknades i himlen... Nu har hon inga smärtor mer älskade lilla tösabiten!

Kramar

skriven
#36: Maria

Sänder dig styrka

skriven
#37: Anna

fan va orättvist. ni är fantastiskt tappra både do och madde.jag beklagar det djupaste. kram a

skriven
#38: Aneth

Det finns inte ord man kan bara undra VARFÖR.

Kram till er alla

skriven
#39: Moa

Jävla skit också. Jag beklagar verkligen sorgen!

skriven
#40: Maria

Kram.

skriven
#41: Ami

Mina tankar är hos dig och din familj. Tänder ett ljus ikväll för er.

skriven
#42: Bubbe (http://bubbe.tk)

Mina djupaste och varmaste tankar går till er anhöriga och till kämpen som nu gått vidare. Har följt er "vandring" ett tag, lite på avstånd.



Ta hand om varandra!



//Bubbe

skriven
#43: e&p

vi beklagar sorgen, kan aldrig föreställa oss den smärta du går igenom nu, men vi är på vägen med dig som stöd. Fastän vi aldrig träffats, har du och din dotter gjort stora avtryck i våra liv, ni har varit så starka hela vägen och beundran för er är större än allt annat. Just nu tänder vi ett ljus för din dotters minne, den vackra, enormt starka och inspirerande. Hon är fri nu....fri

skriven
#44: Nina L

Beklagar Er STORA STORA sorg!

Tänder ett ljus för Madde brevid Eriks ljus ikväll.

Styrkekram!

skriven
#45: Therése

Det finns inga ord just nu Anne, mina tankar är hos er hela tiden! Kramar

skriven
#46: Lena A

Mina tankar är hos er familj. Tänder ett ljus för Madde idag, nu har hon det bra där bland änglarna i himlen utan någon mer smärta. Goa glada Madde har berikat många okända människor med sin positiva livssyn. Är så tacksam över att ha fått följa Maddes blogg och får jag en dag en dotter till ska hon definitivt få heta Madeleine! Kram till hela er familj!

skriven
#47: Anonym

Du & Madde:



Du var vinden i mina segel, när allt annat stod stilla.

Du var värmen om sommaren, när allt annat regnade bort.

Du var min stjärnhimmel om natten, när allt var tungt.

Du var rosorna på mina kinder om vintern.

Du var värmen därhemma när jag var frusen.

Du var den efterlängtade våren, med löfte om ljus och värme.

Du var grönskan och knopparna som brast, när allt annat var färglöst.

Du var den härliga blå himlen, när allt kändes svårt.



Med glimten i ögat, ett underbart skratt och med en stor dos envishet,

fyllde Du mina segel och tog mig med på en resa,

jag aldrig kommer att glömma.

I vått och torrt, i ur och skur stod vi vid varandras sida.

Det finns inte en stjärnhimmel så klar som när Du var hos mig.

Inte en himmel blåare än när du var här.

Ingen värme som värmer mig när jag är frusen.

Älskar Dig av hela mitt hjärta.

Saknar Dig så...saknar...saknar...saknar Dig så.

skriven
#48: Lena Hultén Wilson

Jag är SÅ ledsen Anne. Alla tankar går till er alla därhemma. Madde gav så mycket styrka till mig och andra. Det blir tomt på jorden utan Madde men roligt och mycket klokhet i himlen. Mina varmaste sympatier till er alla./Lena i UK

skriven
#49: Anette

Beklagar er svåra sorg.

Det finns ett liv på andra sidan och lilla Madde är där nu med de som gått över före henne.

Ingen smärta och ingen sorg.

Hon har lämnat avtryck i mångas liv och gett styrka till många.

skriven
#50: Taking Chances

Finns inga ord!

Vill ändå bara säga att jag känner med dig och hoppas att du har värme, kärlek och mycket stöd runtom dig i denna svåra stund!

Både du och Madde är oerhört vackra själar och vi är alla tacksamma för att även vi fick möjlighet att lite känna av det vackraste, godaste och finaste som kan finnas i en människa så som det finns hos er!

Varma kramar från mitt hjärta till dig!

skriven
#51: Marie

Beklagar verkligen sorgen

/Marie

skriven
#52: Johanna

Jag vill beklaga sorgen, jag blir så ledsen att få läsa att en ung flicka får kämpa mot den elaka sjukdomen. Jag önskar dig & din familj allt gott, gråt ut.



Kram Johanna

skriven
#53: Alta

Jag beklagar sorgen.

skriven
#54: Johanna

Jag blir så arg när jag läser det som hänt din dotter, VARFÖR ska någon så ung förlora livet i en sjukdom? Frustrationen bara växer inom mig, jag vill bara skrika och hämnas på vem/den/det som är orsaken till hennes cancer, och hämta tillbaka din dotter, hit till världen där hon hör hemma!!



Jag har gråtit för Madeleine i flera timmar och dagar. Gråtit för att hon förlorade livet men jag tackar henne, för hennes ord har fått mig att inse att jag lever bara nu och att jag måste ta vara på det jag har.



Jag önskar att sända dig ett armband jag gjort,

en med en änglavinge och budskapsordet "believe" på. Har försökt leta efter din adress men utan resultat.. om du orkar kan du gärna skicka den så jag får sända en liten del av mig som Madeleine har påverkat så. Mitt hjärta.

skriven
#55: Kent Vilhelmsson

Det här var det finaste jag läst i hela mitt liv. Jag tänker på Er.

skriven

Kommentera inlägget här :