Idag för ett år sedan i Maddes blogg

Gick in idag i Maddes blogg vilket jag sannerligen inte orkar göra särskilt ofta.
Idag fick jag en ingivelse för att se vad hon skrev exakt för ett år sedan...
Den här är ganska rolig.....Hon fick ju morfin i höga doser och såg
ett och annat, men vi skrattade alltid väldigt gott åt hennes små roliga "syner".
Hon skulle liksom bara dubbelkolla att det bara var hallisar....
http://jagefrisk.blogg.se


Hallisar - katten

2008-04-20 @ 15:50:43
"Hallisar" är aningen komiska hallucinationer jag fick på sjukhuset efter höga doser smärtstillande, och som gav oss ett välbehövt gott skratt. Kommer lägga upp några sådana med jämna mellanrum. 
(J = Jag, M = Mamma)

J - Kolla! Det står en katt där. (pekar mot dörren)
M -Nej Madde, det gör det inte.
J - ...är du säker på det?
M -Ja, vi är ju på sjukhuset.
J - Just det ja...


Madde och hennes katt Pissen som hon fick sälja pga elaka, gamla, bittra
hundägare till grannar som hatar katter och ungdomar...
Men Pissen har det superbra hos den underbare gamle mannen som köpte henne.

En sån underbar tur att man har supergoa varma, mysiga, kärleksfulla  gamla grannar också,
som tycker om ungdomar och katter!
Ni vet vilka ni är....Madde tyckte väldigt mycket om er omtanke och värme!

En liten kul anekdot till i ämnet grannar och hundar.....
Den sista veckan av hennes liv när hon låg och hade så fruktansvärda smärtor
så orkade hon inte höra så mycket ljud.Det skulle vara lugnt omkring henne...
och det var det verkligen....förutom de förbannade hundarna!

Jag tror att vi hade hunddagis här i kvarteret + alla andra hundarna som alla
var ute i trädgårdar och balkonger.....Vill minnas att det var 8 hundar i vår omedelbara närhet
.....ALLA skällde i munnen på varandra.
Ingen hundägare gjorde något åt saken....det var ett jävla liv rent ut sagt,
det lät som vi bodde på en hundgård för arga övergivna hundar!
Och vår lilla Chiuhauha var livrädd! (hon skällde ALDRIG!, hon visste var skåpet skulle stå!)

Madde fick nog och sa något till David liggande i sin säng oförmögen att röra sig,
men mål i mun hade hon!
Madde: "Kan inte... någon... gå ut och........skjuta hundarna!...."
...och jag gick ut och skällde ut första bästa granne! 
(Ojojoj...vad förbannad han blev! Ingen ödmjukhet där inte, men jag är nöjd och han är bitter!)

Madde hade i alla fall världens underbaraste humor!  :))
Det känns som att hon ville förmedla detta, det är därför jag skriver det,
för att hon ska få göra sin röst hörd..så här lite efteråt....!

Jag ÄLSKAR hundar det är hundägarna det är fel på!




Kommentarer :

#1: Anonym

Din Madde var unik <3

skriven
#2: Siw

Ja a du det finns så många dumma hundägare så man tror inte det är sant, tyvärr. Applåder till Madde!

skriven
#3: Therésa

Jag önskar att du en dag när du känner dig stark nog kan förmedla maddes sista timmar... Jag känner för dig och önskar dig all styrka! :)

skriven
#4: Matilda

Jag tackar Madde för ett gott skratt denna morgon! Kramar

skriven
#5: Amanda

jag tackar oxå madde för ett gott skratt denna tisdags morron. hon är unik och fortfarande lika underbar din älskade madde. kram Amanda

skriven
#6: Anita T

Vill bara tala om att jag tycker om dit sätt att skriva. Starkt av dej att orka ha med humor och glädje i skrivandet. Det skulle säkert din dotter ha uppskattat. Varma kramar!

skriven
#7: Jenny

Jag läser din dotters blogg ibland då och då.

Jag önskar att jag hade fått träffa henne. Känner igen mig i hennes skrivande. Lika positiv och levnadsglad som jag... Hon ger fortfarande såå mycket via hennes blogg och via andra.

Tycker det är fint att du delger minnen för de är underbara att ha och ger en god känsla.

skriven

Kommentera inlägget här :