Sporadiskt skrivande ett tag

Nu blir det inte mycket skrivande på ett tag.
Luften har liksom gått ur,,,,
Sommaren har varit härlig med fullt av nya intryck.

Har börjat jobba igen idag....sömnigt!

Har tappat känseln i hjärtat,
Är inte glad
Är inte ledsen heller
Är bara ingenting just nu

Ska det vara så när man förlorat ett barn,
att man stundtals inte orkar känna någonting???

Försökte känna efter lite extra igår, inte för att jag skulle
börja jobba, Det var helt plötsligt skönt och OK.
Men jag kunde inte känna Madde.

Tittade på Maddes vackra ansikte på byrån och konstaterade,
att blir det inte mer än så här?
Ska jag bli en känslolös zoombie? Bara konstatera att livet blir så här?

Allt är helt plötslig OK, men ingenting har någon större mening.

Kan det vara aktivitetskarusellens lilla baksmälla jag känner???
Eller är det bara för smärtsamt att det snart gått ett år (15/9)
sedan Madde sa "Jag älskar dig"  med sina ögon....och sedan somnade hon
...för alltid.....


Kommentarer :

#1: Sisela

Ryser och ögon som tåras, känner så med dig!!!

skriven
#2: Amanda

åååh kära Anne. Nu rinner tårarna ned för mina kinder, känner sååå med dig. kramar om

skriven
#3: Anna-Karin Bodin

Jag tror att det är så att ibland känner man ingenting bara för att sen orka känna igen. Det är nog kroppens sätt att försöka hämta lite kraft. Var rädd om dig. Kram Anna-Karin

skriven
#4: Marika T

Hej!

Tänker på dig ofta. Du kämpar på hela tiden. Inte alls konstigt att orken, kraften och känslorna kan "ta slut". Bara för att man haft semester så tar ju inte sorgen haft semester. Man kan behöva vila efter semstern också. Samla alla intryck och upplevelser. Ta det lugnt. Du kommer tillbaka. Kramar från Marika

skriven
#5: Åsa, Luleå

Varma tankar till dig....dina känslor klär du verkligen i ord....djupt gripen!

skriven
#6: Linna

massa kramar till dej !

skriven
#7: Anna

Hej Anne! Jag är en tjej som fick tips om Maddes blogg på jobbet. Följer din blogg fortfarande! Är som fastklistrad.. kan sitta å läsa om och om igen å bara hoppas att det skulle fått ett annat slut varje gång...ville mest bara säga att jag beundrar dig! och säga tack för att ni fått mig att förstå hur tacksam man ska vara i livet! kämpa på! du är stark! vi är många som följer dig!

skriven
#8: alpomurberger

Du är alltid i våra tankar, kära lilla Anne. Tänk bara positiva tankar, för det som är förgånget, kan vi aldrig få tillbaka.



Vi glömmer inte heller din "Lilla Madde".

Visst - det var ett hårt slag för oss ALLA, men livet måste ändå gå vidare.



Kram på Dig kära Anne...från mor och far!

skriven
#9: Elisabet Roslund

Att vi inte längre kan känna och ta på vara barn är en konstig känsla. Dom finns ju med oss i våra tankar jämt....och vi vi har så många minnen tillsammans med dom.......Älskade barn, som vi saknar er......

Anne, jag vet att vi kämpar både du och jag och ska göra våra dagar till det bästa vi kan.

Kanske är det så att vi en dag får träffa Madde och Mattias igen...det hoppet lämnar aldrig mig.

En Varm Kram till dig Anne/Elisabet

skriven
#10: Maria

Jag följde Maddes blogg de sista månaderna hon var vid livet. Jag vet inte hur många gånger jag gråtit för hennes skull. Tänker på dig och dina anhöriga nu när det börjar närma sig ettårsdagen. Jag tycker det är så otroligt orättvist att en sådan hemsk sjukdom med ett sådant hemskt öde drabbade en sådan underbart stark och inspirerande människa. Men som sagt så har hennes öde gett så otroligt mycket inspiration, och jag vet att det inte bara gäller mig.

Jag ville helt enkelt bara få lätta mitt hjärta lite och visa att jag tänker på dig, dina anhöriga och självklart Madde. Det är en tuff tid men ni kommer att klara det.

If you can dream it, you can do it.

skriven
#11: Elisabeth

Så som jag har gråtit, för dig, för de dina, för mig själv, för min son jag nyss mist, så många paralleller, tack för att du har orkat berätta, jag förstår din tomhetskänsla, jag lever, men min son har gått... dina ord har hjälpt mig mer än du anar.

skriven
#12: Linda & Deamon

Du är en riktig kämpe. Du är stark.

Det är snart ett år sedan Madde blev en ängel, jag känner med er.



Gillar när du är så där pysslig, det ger mig inspiration! :)

skriven
#13: Frida

Jag får tårar i ögonen.

Fortsätt att kämpa på!

skriven

Kommentera inlägget här :