Ladies Circle

Ikväll har årets aktiviteter startat i vår förening.
Vad är LC?...taget ur vår hemsida http://www.ladiescircle.se/

Ladie's Circle är en ideell och opolitisk förening, vars målsättning är att vidga medlemmarnas intressesfär, öka förståelsen för andra människors åsikter och levnadsvillkor, samt medverka till internationell förståelse och vänskap.

LC är jättekul! Vi är tjejer mellan ca 27 och 45år som träffas. Anledningen till åldersgränsen är att det blir rotation bland medlemmarna eftersom nya medlemmar kontinuerligt väljs in. Risken blir inte så stor att det bildas gamla invanda "gäng" som det kan vara svårt för nya medlemmar, att komma in i.

LC finns runt om i hela världen. Det gemensamma mottot är "Friendship and Service". Alltså vänskap, nätverksbildande men även charity. Det finns 155 klubbar i Sverige. Varje enskild klubb träffas ett par gånger i månaden och vid varje möte gör vi först ett studiebesök eller någon annan aktivitet. Det kan vara allt från att besöka polisen, djursjukhuset till att bowla eller åka på SPA!

För att det ska räknas som ett möte, måste det ingå något som vi kallar för "3-minuter". En medlem pratar om ett ämne som känns aktuellt på något sätt.

Utöver klubbbesöken anordnar LCS andra gemensamma aktiviter, t.ex. Riksmöte, då alla medlemmar i Sverige har chansen att träffas under en hel helg. Det finns också möjlighet att åka utomlands och träffa eLCor (medlemmar inom LC) i de övriga 33 LC-länderna i världen.
(I år är riksmötet i varberg.)


Ja...en liten beskrivning över vad organisationen är.

Ikväll startade vi med att MÅ BRA på Romerska badet.
Vår klubb har 13 medlemmar och jag är numera "gäst" eftersom jag gick ur förra året,
då jag inte kunde ge fullt ut....men jag är ändå alltid med som "Past member"

Vi hade själva mötet och därefter mådde vi gott med bubbel, ångbastu, bastu, peeling och
och scrubbing prat och skratt i mängder! En skön hälsokväll att starta verksamhetsåret med.

Något är ändå väldigt obalanserat i mitt liv just nu....för när jag har jobbat så orkar jag inte
göra något alls mera den dagen....och när jag gjort något roligt så borde jag orka jobba.
...som igår med kören...kroppen vägrade att röra på sig i morse..huvudet sprängde...
men jag gjorde ju något bra igår kväll...men icke sa nicke...

Dagen var en pestdag, (sov hela dan) men jag bestämde ändå att...något måste jag försöka göra,
och det blev bra med Romerska. Men ändå känns det SKIT att inte kunna gör allt det jag gjorde förr.

Man måste väl ändå kunna både jobba OCH göra må-bra-saker.
Har nog börjat inse att sorg också är ett arbete....fick veta av min kurator igår
att jag måste lära mig att leva på nytt ....och det tar tid.
Tack Marie, du är en superbra kurator!

Viljan är ibland större än orken....

Kommentarer :

#1: jenny

Hej.



Jag hade bara fått din mail inte ditt tele nr. Det var ingen bok utan ett projektarbete fast det är nästan samma syfte.



Du kan gärna maila mig på Jeenny[email protected]



Kram jenny

skriven
#2: Ingrid S

Det är väldigt frustrerande att, (talar för mig själv)kroppen inte kan lagra mera energi, så att man klarar av att göra mer än en sak om dagen. Det tog mig flera år innan jag kom på det. Man lär sig att leva med det för att må bra. Man planerar varje morgondag, men det som är viktigt, för mig, är att den ska ha innehållit något konkret: idag har jag gått 4 km t. ex. Och då är det bra med det. ---Jag vet hur du känner det, att inte kunna ha kul en kväll, utan att sova dagen efter.

Brukar inte skriva om mig själv, men det var för att dela med mig av min erfarenhet.



Ta väl hand om dig!



skriven
#3: Amanda

det låter som om du återigen tagit ett steg i rätt riktning mot ett välmående liv som du själv beskriver det. önskar dig en riktigt skön helg nu. Kram Amanda

skriven
#4: Amanda

det låter som om du återigen tagit ett steg i rätt riktning mot ett välmående liv som du själv beskriver det. önskar dig en riktigt skön helg nu. Kram Amanda

skriven
#5: susan & Tyra

Hejhej!



Gillar du att läsa bloggar får du gärna följa våran blogg. Jag kan nästan garantera ett leende innan du lämnar bloggen (: men vem vet ? <3

skriven
#6: Mia

känner igen det där med viljan och orken.



men du kämpar på bra och en dag finns det lika mycket ork som vilja...



sköt om dig!



kram

skriven

Kommentera inlägget här :