Maddes "Kolibrins" sång till David

Nu är vi där då vi vågar lite trevande börja lägga ut låtar som Madde skrivit.

Den här är från Madeleine till David och han får vara min gästbloggare idag.

Så oerhört känslofyllt och vackert du gjort David med bildspelet till.
Jag blir alldeles varm i hjärtat, både gråter och ler samtidigt för att ni var så vackra ihop!

Ni hann ändå i unga år...göra så mycket roligheter, resa, sporta, festa umgås med folk och
mycket, mycket mer....detta är bara ett litet axplock över allt det ni varit med om tillsammans.
Tack David för allt det fina du gjort för Madde både när hon var frisk och sjuk.

Puss & Kram från Anne.

Gästblogg från http://therealcolombo.blogg.se/

Nu får ni äntligen höra min älskade kolibri sjunga. Detta är en tidig låt av henne.
En låt som jag fick på skiva när vi nyss hade träffas.
Redan då var våra känslor starka och vi var nykära lång,lång tid.
Madde utvecklades genom åren och gjorde massor med riktigt bra låtar.
Kommer kanske fler här såsmåningom.
Men jag älskar den här eftersom texten berör mig ända in i själen.
Jag älskade att höra Madde sjunga, det var hon fantastisk på.
Då tog hon för sig och hade en utstrålning många drömmer om.
Jag saknar henne. Tar kanske en bloggpause nu,
så kanske inte svarar på era kommeterer, men jag läser. Och blir glad av dem! Tack!

Madeleines sida  http://jagefrisk.blogg.se

"I WILL GIVE YOU MY ALL" av Madeleine Deckert år 2005.



Kommentarer :

#1: Gösta

Fantastisk! Kramis

skriven
#2: Jen

Så vackert!

Kramar dig hårt!

skriven
#3: Elli

Det här var nog en av de vackraste sångerna jag har hört. En otroligt fin video. Jag blev så rörd att jag faktiskt kände en tår trilla ner för min kind. Jag brukar tänka på er, madde, dig och david. Ni är starka. Lycka till med allt, och fortsätt att skriva i denna blogg, dn är inspirerade. Tack/Elli

skriven
#4: Siw

Jätte, jätte bra och mycket berörande.

Kram

skriven
#5: peter pc carlsson

Tack för att jag fick lyssna på dig Madde. Jag har aldrig träffat dig även om jag de senaste halvåret verkligen önskat att jag gjort det. Din energi och din kamp är så beundransvärd. Jag hoppas så att du har det bra och smärtfritt där du nu är.



David. Jag förstår att du saknar din Kollibri men jag förstår också att Madde var lycklig som fann en kille som dig. Jag hoppas att du kommer att finna en väg att gå vidare.



Anne! Ärligt så vet jag inte vad man säger till en mor som mist det viktigaste i ens liv, ett barn. Jag vet inte själv vad jag skulle ha gjort, hur jag skulle känna mig. Vet bara att jag skulle brottats med min förtvivlan. Dina texter och din öppenhet är viktig, inte bara för dig utan för långt många fler.



Min kärlek till er alla.

/PC

skriven
#6: Elisabet Roslund

Så fint, så fint.....

skriven
#7: Vida

Oj. Vad vackert och jag kan inte låta bli att gråta när jag ser de vackra bilderna och lyssnar på texten.. Kärlekens mirakel är förunderligt och Madde och David hade något unikt...



Jättefint! Tack snälla David och Anne för att ni ville dela med er och tack Madde för din blogg som jag följde och din klokhet som lever kvar.



/Liv

skriven
#8: Sandra

Jag förstår att du är stolt att vara denna underbara människans mamma!

Sandra

skriven
#9: camilla

jätte fint verkligen.

la upp den och länkade till din sida från mig!

hoppas det inte gjorde nått!

vill bara sprida detta vidare!

hon va riktigt duktig!



Önskar er en bra dag.. ett steg i taget och en dag i taget.. har jag levt efter att jag förlorade min magnus! i en olycka!.

skriven
#10: Vanadesse.

Jag fick gåshud över hela kroppen. Vilken talang! Verkligen jättevackert och förstår att ni är stolta.

Får man länka videon på sin blogg?

skriven
#11: H

Så otroligt fint!

skriven
#12: M

Gråter nu efter att ha hört något så fint!!Och man ser verkliigen på bilderna hur kära dom var i varandra!!Är glad för hennes skull att hon hann träffa sin själsfrände!Kram

skriven
#13: Nicole

Tårarna bara rinner som om någon skruvat på kranen, går inte stänga av. Livet är allt bra orättvist! Men detta var oerhört vackert! Å så otroligt fina bilder!

Tack för att ni delar med er av detta vackra!

Kramar!

skriven
#14: vindensmelodi

Så ofantligt vackert!! Åh jag gråter som ett litet barn,,,hulkande sitter jag och lyssnar, tårarna droppar men jag ler,,,,jag ler för att Madde var och är en possitiv frisk fläkt i hela cyber rymden,,,och hon gav av dig själv till alla,,, underbart att få höra hennes sång till David.



Varma kramar i miljoner.

skriven
#15: Anna

EN VACKER ÄNGEL SOM FICK LÄMNA JORDEN ALLT FÖR TIDIGT! VILKEN RÖST! <3

skriven
#16: Ulrika

Underbart vackert.

skriven
#17: Sanna

Kära Anne!



Vilken otroligt vacker sång! :)



Jag är säker på att det inte är den sista gången som vi kommer att få höra den låten framförd av underbara Madde. Vi kommer alla träffas tillslut.



När min Morfar dog i canser var hans sista ord att vi kommer att ses allihopa tillslut.

Min syster hade en vän som under sitt sportlov i fjällen åkte in i ett träd, och blev liggandes på sjukhuset i uppsala. Pappa har aldrig trott på någonting efter döden men när han fick se ett vitt ljus som kom genom rummet exakt den tiden som hon dog så ändrade han sina tankar om livet efter jorden.



Jag tycker att du är en otroligt vacker, fin, underbar, fantastisk, och smart Mamma till Madde.

Du är en kämpe precis som Madde.



Det känns väldigt bra att det finns sådana otroligt fina personer på våran jord och himmlen också. :)



Sköt om dig! Kramar/Sanna

skriven
#18: Zara

Anne och David! Gud så vackert! Gråter som ett litet barn...Så varmt och så känslofyllt...David en massa kärlek till dig för att du bevarar Madde så fint inom dig och orkar visa världen...Grymt! Anne, du är som sagt en förebild för mig...Min Anne-Idol! Maddes röst var och är Gudomlig..Allt jag kan säga är att fy faaaaaaaaaan vad Vackert!!!



En massa kärlek till er!

skriven
#19: Anonym

David och Anne, fantastiskt vackert, henne röst har en ådra som jag kan känna när jag lyssnar på Eva Cassidy. Jag sitter faktiskt inte och gråter även om jag läst och läst och läst era ord så många gånger och tårarna har trillat. Jag kände ett lugn när Madde sjunger, en harmoni även om det är för jä...att hon ej fick förgylla era liv längre.Det finns liksom inga ord som kan beskriva den kärlek både du ANNE och du DAVID förmedlar genom era bloggar. Jag tänker på Er och sänder er en stor kram. Jag hoppas att ni genom era tårar också i vissa stunder kan lyssna på er madde och känna ett lugn. Love // Maria

skriven
#20: Mikaela

David och Anne, så otroligt vackert! som alltid när jag hörde Madeleine sjunga i skolan. Låten berör och ögonen tåras. Så fint och så stor var kärleken mellan er, Madde och David och Anne och Madde. Så grymt blev det, men er kärlek ska alltid finnas kvar! Jag önskar er all min styrka för att ni ska kunna leva efter orden och mottot från himlens vackraste ängel! varma kramar

skriven
#21: Irene

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga...finner faktist inga ord...

Varför ska livet vara så himla orättvist ibland..

Vilken tjej...

Vilken röst...

Den här bloggen har berört mitt innersta...

Jag beundrar din styrka Anne..

Kramar från mej

skriven
#22: Mariah

Åhhh det är som nått kramar åt ens hjärta.

så vackert!! och så vacker hon var.

Tänker mycker på er! Ta hand om er!

Kram.

skriven
#23: Marika

Hej Anne och David. Jag har lyssnat flera gånger och tycker att det är en väldigt fin sång med en väldigt vacker röst. Och ett mycket fint bildspel till. Madde sjunger säkert där hon är nu också. Och sprider glädje och värme omrking sig bland änglarna. Tack för att ni delar med er så att världen får lyssna till henne. Fantastiskt! Kram från mig. Marika T

skriven
#24: Zara

Kära Anne...Kan ej sluta lyssna på låten..Så vackert! TÅRarna rinner och forsar... Jag älskar min pojkvän så himla mycket...Förra året hade jag och min kille en kris period, vilken vi tog oss igenom....Men man önskar att varje tjej kunde få en kille som David..en kille som jaa, jag finner inga ord... Anne, du förlorade en dotter men du har en 4-ever son David hos dig..

Ännu en gång, du är min idol!

skriven
#25: Ida

så fint, så vackert!

Ta hand om dig även fast det känns hopplöst ibland.

Kramis

skriven
#26: sanna

Att förlora sitt barn måste vara något otroligt jobbigt. Jag förlorade min närmaste vän för snart ett år sen. Hennes mor sa till mig när vi möttes i kyrkan dagen efter hon försvann. Hon sa, Nu förstår jag varför äldre personer dör av hjärtesorg när ens partner försvinner. De smärtan i mitt bröst är oändlig och smärtsam..



Otroligt sorgligt att läsa er blogg och maddes blogg.



Kram

skriven
#27: Amanda

tårarna bara rinner ner för mina kinder. vilken underbart vacker låt. berör mig till djupet av min själ och hjärta. finns nog inget vackrare än och se madde och david tillsammans men för evigt är hon med er. all kärlek...//Amanda

skriven
#28: Tiss

Hej Anne!



Vill tipsa dig om en sida där man kan hedra någon som lämnat jordelivet. På sidan kan man skriva en presentation, lägga ut bilder och alla kan tända ett ljus för personen man vill minnas. Dessutom kan man lägga ut musik och videos, och det kan väl vara ett bra ställe att lägga Maddes fina sång?



Det är gratis en period, men sen kostar det en liten summa. Var inte alls dyrt.



Sidan heter iallafall www.tillminneav.se

Kolla gärna in den.



Varma kramar från Therese

skriven
#29: Cathrin

En sån otroligt vacker låt och fint bildspel. Tack för att ni delade mer er! Så stolta ni måste vara över Madde. Stor kram

skriven
#30: Therése Hedén

Vilken röst hon har, det är helt otroligt! Man blir alldeles varm i hjärtat!



Tack för att ni delar med er!

Kramar från Therése

skriven
#31: tina

helt otroligt vacket låt.. tack för att vi fick lyssna på eran kolibri.. kram

skriven
#32: Anonym

Underbar röst och vacker text! Bildspelet var en vacker hyllning av David och Madeleines kärlek.



Många kramar till dig Anne, och David.

Kämpa på!

skriven
#33: Mamma Melissa

Jaha, då sitter man här igen med tårar i ögonen... herregud... vilken vacker stämma, vilka vackra ord och vilket vackert bildspel!



Så fina ni är, Madda och David!



Och jag kan sätta pengar på att hon lätt vinner Idol i Himlen och får ett fördelaktigt kontrakt där hon både får ansvara för inspelningar, texter, musik och annat.



Jorden är fattigare utan henne, men hon är ju inte borta på något sätt. Jag vet, för jag såg ju henne precis!:.)

skriven
#34: Y

Underbart vacker lat, av en underbar tjej. Hon ar i goda hander nu och du kommer att klara dig utomordentligt bra, Anne.

Ta din tid.

Var stolt och for hennes minne vidare.

Y.

skriven
#35: Maria

Oj, det här var det finaste jag hört. Förmedlade verkligen kärlek. Tänker många gånger på Madeleine och jag är mycket glad över att jag har fått träffa denna underbara tjej, och sin underbara mamma.

skriven
#36: Erika

Jag var beredd på att bli berörd av sången när jag startade klippet, men att hennes vackra röst skulle kännas som ett hugg i hjärtat och öppna tårkanalerna på vid gavel, var jag inte beredd på.

Vilken vacker röst Madde har!!



Vad är det dom säger..."Quem di diligunt adolscens moritur"- Den Gudarna älskar dör ung.



Gudarna verkar inte bara ha älskat Madde, dom gav henne dom finaste gåvorna; Modet, Sången, Det Vackra, Personligheten, Glädjen, Kärleken och Hoppet.



Tack för att Ni delar med er av Madde.

skriven
#37: Aneth

Tack för att vi får lyssna, så underbart fint.

skriven
#38: Johan M

Så ootroligt vackert !!! gråtit rejält till den....

skriven
#39: Helen

Jättevackert! Tack för att vi fick höra hennes sång.

skriven
#40: Linda

Vilken fantastiskt vacker sång & film och nu förstår vi alla varför David kallar Madde för sin kolibri. VILKEN UNDERBAR RÖST! Många kramar till er alla

skriven
#41: Malin

vacker sång och vilken klar och vacker röst. Blev otroligt rörd.

skriven
#42: Frida

det var den finaste sång jag hört.

Jag blir så rörd att jag känner tårar rinna ner från kinden<3



jag vet att hon har det bra där uppe<3

ta hand om er<3

skriven
#43: Erica

Anne, jag tittar in till dig flera gånger i veckan men har hittills aldrig lämnat ett avtryck. Jag måste bara säga att din dotter verkade vara en fantastisk person, precis som du. Egentligen vet jag inte vad jag ska säga, utan jag tror att jag bara sänder dig 100 stora kramar. Kram!

skriven

Kommentera inlägget här :