Meditation igen...

Good shit som dom säger...!

Hujedanemej vilken kanonskjuts jag fått ikväll!
Tack, Magnus & Gösta &  Lars-Åke & alla andra fantastiska
människor som bokstavligen bar upp mig ikväll...
rensade ut en massa sorgegegga som satt sig i kroppen!

MYCKET gegga var det som befriade mig från tyngd.
Nu är jag lätt som en fjäder och nästan lite sådär fnittrig av energi...

När du ber om vägledning så får du, du behöver inte ens uttala det högt
bara be djupt inne i ditt hjärta!....och kärleken kommer som ett
brev på posten!

SORG MÅSTE UT.....ANNARS FASTNAR DEN!

Tack Madde för att du lyssnade när jag bad om hjälp vid graven innan
jag gick in på meditationen.

Jag fick se dig glad och lycklig,  oss tillsammans....och leda mig in i din värld
där du har det bra.
Du log och skrattade, gav mig glädje...och drog ut mig på en virvlande lyckodans!
Jag såg glada Madde och det är jag tacksam för!

Ingen kunde veta..men jag fick svar på mina böner....att jag vill bli glad igen!
Alla dessa människor  var en kanal och de kunde inte veta vad vi pratat om...
...ändå kom kärleken till MIG och jag tog emot för första gången på väldigt länge!

Och Christine mitt hjärta...du var med ikväll utan att du var medveten om det!

Den yttre hårda tuffa världen har inte plats för själsliga känslor, särskilt inte i
dessa tider då Sverige håller andan om yttre hot av arbetslöshet och
företagsnedläggningar.

I dessa tider mer än någonsin behöver vi alla få stanna upp och känna de
djupa värdena i livet......och det är vår svåra utmaning!

Att våga stanna upp även när det blåser storm runtomkring oss!

Är vi INTE tillräckligt förankrade så blåser vi iväg......men rötter sätter sig
inte med en gång.....de tar tid att växa.....och snart hittar vi meningen igen...
när rötterna får sätta sig lite....

Och ett STORT tack till kära mamma som tagit hand om mig när jag inte
orkat annat än andas syre för att överleva dagen den senaste veckan!

Denna  EK utanför Norrköping har tagit flera hundra år på sig att  skapa dessa fantastiska rötter.
...men även om vi bara har våra jordeår på oss, så kan vi "jorda" oss...
....bara vi vågar jobba med att gå in i oss själva....


Ek - Quercus robur
Detta magnifika träd, som växer i Rumskulla i Småland, är Sveriges största och
förmodligen också äldsta ek.
Stammen är 13 meter i omkrets i brösthöjd.
Denna ek anses vara drygt 1000 år gammal!....

Bilden snodd från:
http://www.bioresurs.uu.se/myller/skog/rumskullaeken.htm


Vad säger dig denna bild?
Trollskog?
Är denna verklig?
Ser du hjärtstenen?
Ja skogen är på riktigt!....När senast gick du ut i skogen för att permanenta denna livets verklighetstavla?
Gå in på;  http://gostaufo.blogg.se/ så ser du fler...
Gösta har precis startat sin blogg men jag lovar att det kommer fler fantastiska bilder inom kort.

Livet inåt ger dig meningen med vad som finns utanför!

Kommentarer :

#1: Anonym

Tack själv i kväll gumman. Tusen kramar till dej, Madde och Christin. Gösta

skriven
#2: Anonym

Du är verkligen en inspererande människa!

Det säger jag inte bara utan det tycker jag verkligen, har följt din och maddes blogg från början till slut och det är så otroligt vackert hur du håller hennes minne vid liv!

Hon är nog riktigt stolt över dig där uppe och vakar förmodligen över er varje dag!

Tack är allt jag kan säga, tack för att du visar att det går att leva!

Lycka till mångra kramar

skriven
#3: Siw

Jag är i skogen minst 1 gång om dagen ibland 2, jag skulle känna mig sjuk om jag inte kom iväg.

Kram

skriven
#4: Mamma Melissa

Åh, så härliga ord och härliga bilder! Slår dig en signal senare i eftermiddag, kan ju inte säga nej!:.)

skriven
#5: Martina

Va Sverige är vackert! Vilka smultronställen.. finns mkt att upptäcka där ute.

skriven
#6: Amanda

gud vackert och underbart det låter. blir nästan avis, vill också åka dit. vilka underbara smultron ställen det finns utan att man vet om det. stor kram och tack för din kram i min blogg. här kommer en stor kram tillbaka :D

skriven
#7: "Nicka"

Oj så härligt alltsamman..och Madde var med Dig,

Anne Du skriver så fint, så tårarna kommer nästan

varje gång Jag läser hos Dig.

Så otrolig vacker natur, Jag älskar skog & mark !

Ska kika in på Göstas blogg också.



Tänker ofta på Christine, Jag vet hur det känns att

mista en syster till den jäkla sjukdomen..Usch !

Hälsa henne så jätte-gott, tänker på henne också.



-Ja lilla Vännen, det går åt rätt håll för Dig..

vet att Du kämpar ! Men ändå, tycker Du är en pärla.

Om det finns ork någon gång? så skriv en bok !

"en extra inkomst".. haha..Du skriver så bra



Massor av Kramar från Mig, till Dig & Christine.

Sköt Om Er !

skriven
#8: Sophia

Vilken fin och stark människa du är!

Ta hand om dig!

Var stark....Kram Sophia

skriven
#9: Caroline

Hej Anne! Jag tar mig jättegärna tid och träffar dig någon dag, hade varit skönt. Jag saknar dig också, vi har ju spenderat ganska mkt tid tillsammans. Jobbar hela veckan lång men får förhoppningsvis ett riktigt schema i veckan. Utefter det kan vi kanske planera in en dag? Jag har underbara bilder att dela med mig av och har tagit med mig en liten sak hem till Madde också. Hör av mig snart! Kram.

skriven
#10: Mikaela

Hej Anne, tittar in här mellan varven och blir alltid berörd. Du är stark och inspirerande! Jag fick aldrig träffa Madde men hon finns även i min tillvaro indirekt mellan varven i form av minnen och berättelser från mina nära. Jag är nyfiken på din meditation. Var, hur...? Om det är tillgängligt för vemsom? Kram!

skriven

Kommentera inlägget här :