GRATTIS MIN ÄLSKADE CHRISTINE!

Just i dag av alla dagar för 23 år sedan föddes du min rosenknopp!
På ALLA HJÄRTANS DAG! <3 <3 <3 <3 <3 <3<3




Ja, du fick heta rosenknopp den första tiden, för barnmorskan såg en
rosig söt liten prinsessa som såg dagens ljus på den dag som är
den mest romantiska man kan tänka sig!

Musiken var på i förlossningsrummet och jag minns inte smärtan...
bara den underbara romantiska musiken...och mitt vackra barn!

....Och du började nog sjunga direkt du kom ut.....fast då var tonerna lite
ostämda...kolik kallades det med andra ord...men med tiden blev det vackra toner
och en stark vacker röst som ekade vart vi än var.

Du skulle sjunga överallt...tom på tåget när vi reste tog du fram gitarrren,
för den skulle med även när vi reste...
Jag skulle kunna skriva en roman om allt vi gått igenom och upplevt
tillsammans och den själsliga gemenskap vi har kan bara en mor och dotter förstå!

Vi ringer ofta varandra exakt samtidigt och vi känner när något inte är riktigt bra,
trots att vi bor 400km från varandra.
Du är ändå alltid nära i mitt hjärta, dygnet runt min älskling!

Oj vad många fantastiska minnen jag har både från våra resor men mest i vardagslivet.
Du har alltid varit och är för alltid min älskade dotter och vi står närmare varandra än
någon annan kan förstå!

Såg en DVD samling idag som du fick av morfar när du fyllde 18!
där är samlat många av de låtar du sjungit in och det var modevisningar vi gjort tillsammans.
Konserter du gjort och galna upptåg du haft med Madde och jag log med hela mitt hjärta!
Såg även den galna finska raplåten du och Madde försökte härma till när du var 4...snacka om 80-tal!
Du vet vilken raplåt jag menar....
Det var många minnen jag hade glömt om inte morfar filmat.

Har jag inte pratat med dig på en hel dag fattas mig något, så är det bara!
Fick ett prat med dig nyss dock, när du var på väg hem från Fredsgatan 12 efter
en härlig kväll med champagne och grattismingel..

Älskar dig mest av allt i hela världen mitt hjärta!
Ha nu en riktigt härlig dag med dina vänner så ses vi snart!


Grattis Christine 23 år idag!

   Nyårsafton 2008

Ja...du har ju onekligen många sidor....Kicki rockar fett som DJ på juldagen 2008...
med de söta renhornen i håret...och NEJ...jag var inte med!

 
En midsommarafton i Småland när du var sugen på bulle mitt i dansen...
Du var 3 år...Du är fortfarande bulloman!







Sommaren 2008 med en nybadad Naiad


Du håller tal för din lillasyster på hennes studentdag i juni 2007.

Ditt tal till Madeleine på hennes studentmiddag.
Går inte att läsa här..men jag har kvar alla vackra ord du skrev!


November 2006 i takpoolen i Bangkok

 
Kicki "the monkeylover" i Krabi november 2006


Bästa resan någonsin! Du och syster yster på en ö utanför Krabi.




En bild tagen i studio när du var 19 kanske....

Kommentarer :

#1: julia

Tack detsamma!!! Hoppas att du får en underbar dag med mycket kärlek!

Vilka fina bilder på din dotter, en riktigt fotomodell!

Kramar

skriven
#2: Vida

Vilket härligt inlägg och oerhört vackra bilder. Hoppas både du och Christine får en fin dag.



/Liv

skriven
#3: Helen

GRATTIS på din födelsedag

Kram Helen i Skåne

skriven
#4: Martina

Ja, hon är verkligen vacker. Läser hennes blogg och hon verkar vara en väldigt vältalig tjej och rolig. Kan tänka mig att hon har en stor verbal förmåga.



Hoppas hon får en fin födelsedag!

skriven
#5: linn

grattis till christine, kolla min blogg, rip madde.

kram

skriven
#6: Micka

Den sista bilden kan vart det vackraste jag har sett. Kan inte slita ögonen från henne. Du har verkligen två vackra fina döttrar* Kramar Micka

skriven
#7: julia

hon är fantastiskt vacker din dotter..

skriven
#8: Amanda

tack för din varma kram i min blogg Anne. Säger detsmma till dig. Hoppas din dag varit bra och är bra, för den är ju inte slut än :P Din dotter Cristine är jätte vacker precis som sin mor och sin ängla syster. Kram Amanda

skriven
#9: Siw

Otroligt vacker dotter du har. Alla hjärtans kram till dej.

skriven
#10: Nan o Kev

Hej Anne !



Först och främst vill jag önska er en underbar alla hjärtans dag kväll :) För er alla är jag nog en främling, men under låååång tid har jag följt alla era bloggar, ni har berört mig otroligt djupt, Madde finns i mina tankar väldigt ofta och jag beundrar er fenomenala styrka! Tänker på hur starka ni är och vilken underbar tjej Madde var, så många som hon berört och likaså mig och min familj. Jag ser efter det ni varit med om livet på ett helt annat sätt, uppskattar varje minut med min son och tar ingenting för givet. Jag vet att detta kanske kommer så olägligt för dig, men jag måste fråga dig.. Jag läser just nu till undersköterska med inriktning akutsjukvård, vi har börjat läsa medicin och är inne på olika cancersjukdomar, jag har ju så många att välja mellan, dock finns det en som jag absolut inte kan sluta tänka på " den jävla idioten" Har googlat men inte funnit tillräckligt! Skulle så gärna vilja veta mer om den, så skulle ni kunna hjälpa mig ? vet du någon bra sida, eller har du någonting som du kan framföra mig ? Skulle betyda så otroligt mycket för mig om du ville och orkade det, men jag förstår verkligen om du inte har orken och kraften att tänka på allt som den orsakat dig och dina nära. Maila mig gärna [email protected] Massa kramar Ivana

skriven
#11: Viktor

Va snygg hon är :)! Grattis till dig för din underbara dotter.



men jo, tyvärr. jag drack absint. var redan onykter då och tänkte väl på något sätt lite annorlunda mot vad jag gör i nyktert tillstånd. men det har inte hänt igen iaf :)



roligt att få inlägg av dig igen Anne

skriven
#12: Jenka

Tänd ett ljus för min pappa som dog i onsdas <3



http://www.gratefulness.org/candles/candles.cfm?l=sve&gi=C.G

skriven
#13: Laila

Men va kul! Visst är ett barn den allra finaste gåvan man kan få på alla hjärtans dag.

Själv var det 7 år sedan jag fick min pyremoj i famnen...



Vilken otroligt vacker dotter du fått

skriven
#14: Hanna

Gud vad vacker din dotter är, hon ser ut som en Hollywoodstjärna!

skriven
#15: Cathrin

Vilken fin hyllning till din dotter! Rörande att läsa. Och dom söta renhornen är underbara!

skriven
#16: Mamma Melissa

Änglar finns inte bara i Himlen utan även på jorden -du har en i Himlen och en på jorden.



Christine är otroligt vacker! Får kika in hos henne och gratulera såhär i efterskott;.)

skriven
#17: Cassandra

Snyggt halsband på sista kortet...Vart har hon köpt det ifall hon kommer ihåg?grymt fint!

skriven
#18: Anonym

Tack älskade fina mamma för den bästa födelsedagshyllningen!! PUSS DOOTER!!

skriven
#19: Therese

gud vad fin hon är :)

skriven
#20: Anna

Vad hette hotellet i Bangkok där ni badade i pool?

skriven
#21: Anne

Hej Anne; Oj....hotellet kommer jag inte ihåg vad det hette men det var ett ganska stort mellanklasshotell vid sidan av Kao san road...Vi backpackade och hittade detta sent en kväll när vi kommit från Krabi..

skriven
#22: Anne

Hej Cassandra,

Bilden togs för 4 år sedan och halsbandet var nog bara rekvisita....



Tack för alla era goa kommentarer hälsar Christine!

skriven
#23: sabine

Du har vackra barn! =) Och du skriver så fint.

skriven
#24: mia

vackra vackra döttrar!

skriven

Kommentera inlägget här :