Nytt kapitel i jobblivet

Idag var en stor dag för mig!
Jag har börjat jobba...på riktigt!
Det känns bara bra på alla sätt!

Träffade alla kära gamla och nya vänner som jag saknat så mycket.
Pang på direkt med möte hela förmiddagen...men sen blev det mest uppdateringar
och prat om vad som hänt de senaste 2 månaderna......och det är MYCKET!

Åt lunch med Titti och Jennie och vi skrattade mest hela tiden!
Tänk er en lunchresturang fullt med folk som sitter och äter, småpratar
lite tyst och affärsmässigt sådär....

Vad gör vi? Jo, vi skrattar HÖGT, pratar i mun på varandra som alltid,
och har hjärtans kul över en smarrig lyxig fisklunch mitt i vardagen!

Vi är tre tjejer som säger samma sak men på olika sätt,
vi måste liksom få göra det.....som en bekräftelse på att alla fattat vad vi menar.
Hmmmm...bara en tjej förstår vad jag menar!

En del trodde nog att vi spetsat kranvattnet med något annat.....
Det gäller att ta tillvara de goa stunderna i vardagen!

Sedan gick dagen åt till att berätta för alla att jag verkligen är på G.
Alla påtalar samma sak....att Anne ;Vi förstår om du inte orkar, men det
är ju bra att du är positiv.....vänta dig inga under, utan ta det försiktigt
i början.

Ja, ja...jag har inte lovat någonting...kommer jag aldrig att göra mer,
men SKRIV INTE DET PÅ MIN NÄSA!
Alla menar sååååååå väl, tack för det, men jag anser ändå att jag
själv kan känna när jag VILL NÅGOT!

Om jag backar längre fram, så då gör jag väl det då, men tala inte om det för
mig i förväg att det kanske inte går.....då får jag ju negativa vibbar!

OK, nu är jag lite orättvis för alla har sagt att det är så bra att jag är positiv,
men ändå i nästa mening säger dom.....men tänk på att.....

Säg istället, vad BRA  Anne, vad KUL att du VILL!
För då vill man vara som vanligt, ....som alla andra!
Behandla mig inte med silkesvantar....ta mig bara som jag är!
Det räcker gott nog!

"Jag tror på människans okuvliga vilja att förbättra sitt liv.
Det är bara jag som tillåter mig själv att ha hinder i vägen,
antingen mina egna eller andras på mig pålagda.
Det viktigaste är vad jag vill och känner...inte vad andra tror!"
/Dagens citat från Anne!

"All förändring börjar med mig själv.
Det är med mina tankar varje förändring börjar"
Ur Att välja Glädje av Kay Pollack


Beskrivning.
Att välja glädje är en bok om att växa och utvecklas som människa.
Det är en bok att läsa när man känner att man vill något mer med sig själv och sitt liv.
Boken är full av övningar  och redskap för hur du kan skapa ett bättre liv för dig själv,
och de människor du möter.
 Hur du kan göra för att må bättre, få smidigare möten med andra männsikor,
uppnå inre balans och större närvaro, känna dig lyckligare, friare och mindre sårbar.
Denna bok ger dig kraft att tro på dig själv och din inre kraft.
Alla behöver redskap för att hantera vardagens vedermödor och disharmoni.
Läs boken och använd den som ett redskap!
Du kommer att inse att endast du själv kan göra dig själv till en bättre och mer harmonisk människa.


Kommentarer :

#1: Martina

Jag tänker som såhär: Det är väldigt vanligt att man själv har ångest för att man tex skrattar/har roligt bara för att en nära gott bort, det hade jag efter min mamma när hon dog ett tag. Men bara för att man har sorg betyder ju inte det att man inte kan vara glad över annat som finns i ens liv. Det betyder ju verkligen inte att man ska hålla inne med skratt när någon berättar något roligt bara för att man inte ska skratta. Kanske är det människor som är avundsjuka på dig ? För att du har hittat ett sätt (det enda riktigt bra sättet) att fungera och gå vidare på. Många har inte ditt tankesätt, dom står kanske kvar och trampar längst gamla mönster än.

Lev i nuet - för framtiden finns inte, den är en illusion.

Det Är så bra Anne. Kämpa på!



Kramar!

skriven
#2: Mia

Jo,tack. folk är väldigt underbara...men ibland verkar tro att man inte vet vad som är bäst för en själv.



Har du läst den att välja glädje med Kay? har precis köpt den och läst några sidor.

Tänkte isåfall fråga om den är bra?

sen tycker väl alla olika, och tar till sig utav olika saker.



go Anne! återigen, jag TROR på dig!

vill du klara det, så klarar du det!



kram!

skriven
#3: Amanda

Vad roligt och höra Anne att du haft en bra dag på din första dags riktiga jobb dag på länge. Detta lät nog invecklat men du förstår säkert hur jag menar :) Hoppas att du får det fortsatt bra på jobbet också och glöm inte: ett gott skratt om dagen förlänger livet :) Varma kramar Amanda

skriven
#4: Anne

Helt otroligt Mia....jag lade ut Kay Pollak efter att jag lagt ut mitt först utkast...och så skriver du om denna bok!

Du tänkte mina tankar!!!!!

Först nu läser jag ditt inslag å det är bannemig själarnas möte mellan oss!

Kram på dig Mia!

skriven
#5: Siw

Alldeles, alldeles sant. Man måste stå på sig annars gör nån annan det.

Kram!

skriven
#6: Mia

ja! vi kanske vill nå samma mål? jag beställde ett par bra böcker som liknar den boken. En annan " att växa genom möten". sen någon om att börjar kämpa!



Ja, det kanske är Madde som försöker föra oss samman då hon vet vad vi båda gått igenom och vad vi vill sträva efter nu?



Kram!

skriven
#7: julia

Underbart att läsa om din härliga energi!!!

Lycka till me allt på jobbet nu =)

skriven
#8: dotter

Jag är stolt över dig vackra fina mamma!

Går och lägger mig nu och imorgon blir en bra dag.

Älskar dig, mest av allt i hela världen!

skriven
#9: Laura

Hej Anne,

Följer din blogg varje dag, du är sannerligen en fantastisk människa( trots att jag inte känner dig) Jag blir så inspirerad av din livsglädje trots allt sorgligt som har hänt. Blir så nyfiken på vad du jobbar med? Så underbart med en fin arbetsplats och härliga arbetskamrater.



Jag önskar dig all lycka i världen!



Kramar Laura

skriven
#10: Sofia

Hej!

Jag trillade in på din blogg av en slump för några månader sen. Vill bara säga att jag beundrar din styrka och din förmåga att ta nya tag och fokusera på att leva!

Mvh

Sofia Bodin

skriven
#11: vindensmelodi

Åh vad skönt att du börjat jobba och att det känns kul och givande.

Jag har också läst flera böcker av Kay Pollack,,,underbara allihop, klart man ska välja glädjen.



Jag miste min vännina i cancer nu här på morgonen. Hon somnade in för gott och lämnade 3 små barn efter sig,,bara 5, 9 och 12år. Men hon var också en sådan som valde att se glädjen i allt och skönheten i den tid hon hade kvar här hos sina barn,,,,ända in till slutet.



Så,,,,absolut - Välj glädje :-)

Kramar i massor.

skriven
#12: Maria

Jag älskar ditt sätt att tänka och den positiva anda du sprider. Hoppas att lite smittar av sig till oss läsare. I alla fall får du oss att bli medvetna om tanken.

skriven
#13: Anielle

Grattis, grattis till en härlig arbetsdag. Tänk vad roligt det är att kunna sprida glädje till andra. Appropå skratt - jag minns en gång för länge sedan på bussen på väg till skolan kl 8 en vanlig tisdag. Vi var ett gäng tjejer som skrattade och skojade en en sur gubbe sa "jasså flickor, ni har redan smakat starkt så här tidigt på morgonen". Redan då väckte glädje rädsla tror jag. Och avundsjuka. "Varför ska dom ha så roligt när jag själv mår pyton" - ungefär så.... Men Anne, älskade vän, vi kommer att ha många underbara skratt tillsammans. Nu och i alla framtid!!!!! Syns på söndag - till många glada skratt och bra information! Glädje och seriositet går faktiskt hand i hand även om många inte tycks tro det!!!!

Ha det bäst och massor av härliga vinterkramar!

Anielle

skriven
#14: Chris

Hej!

Jag har besökt din blogg ett par månader och sett vad du/ni genomgått...

Det är otroligt vilken styrka och vilket makalöst positivt sätt du har att se på världen, och dess tankar om allt! JAg är fascinerad och önskar jag kunde ha hälften av all din positivitet!

Kram C

skriven
#15: peter pc carlsson

Det gläder mig att läsa att du börjat att jobba igen. Det finns ett liv även efter det som hänt, ett liv som kanske kan ge så mycket. På något viss blir allt normalt igen, ävenom et aldrig bli det samma.



Vill varje gång jag gå in till dig möta dig och ge dig den störst och varmaste kram som finns. Med tanke på hur ofta jag besökt din blogg så är det fasligt många enormt stora kramar som jag går och bär på... hjälp vad de vill ut. Får springa runt och leta upp någon att krama, annars spricker jag.



kram /PC



P.S. Jag har utlyst nominering för månadens blogg hos mig och du har blivit nominerad. En mycket bra nominering om jag får säga det själv.'

skriven
#16: Lena Hultén

Hej vännen..Glad för din skull..Dina vänner vill säkert väl.Men förstår om det blir "tröttsamt"..haha..Men du..lev här och nu.Det är det viktiga. Vi vet ändå inget om nästa vecka.ler..ALlt gott till dig..Kram Lena

skriven
#17: viktor henriksson

oj oj. Du skrev till mig att Anne att hade du vetat de jag vet redan som 23 åring hade ditt liv sett annorlunda ut. Jag svarar att hade jag vetat att jag skulle ha den styrkan du har nu vid 33 års ålder (full poäng till Viktor) så hade jag kunnat luta mig tillbaka o va nöjd.

Du e grym Anne.



hej hej hemskt mycke hej

skriven
#18: mireille

vad jag kände igen mig i det du skrev idag, det var som att uppleva det igen. Ja alla ville ju bara väl men låt mig tala om att jag inte orkar i så fall. När jag kom tillbaka efter min sjukskrivning så kom jag för att jag ville komma igång och ville heller inte få negativa vibbar då snarare peppning. förlorade mitt första barn i magen under förlossningen men har två underbara killar idag. livet går ju vidare fast man tycker det är märkligt. har läst din blogg länge och den är helt underbar har verkligen fått tycke för er familj, värmer i mitt hjärta av all kärlek man känner när man läser om er alla. underbart skrivet. finns inga ord (jo en del) som kan trösta men kärlek o värme ifrån alla sina nära o kära tröstar mer än något annat. många kramar

skriven
#19: Mud

Kära Anne!

Är själv bröstcanceropererad och behandlad med cellgifter, strålning och medicinering. Idag mår jag toppen och har just passerat 5 års-gränsen.

Efter alla behandlingar var det dags att börja arbetsträna och därefter arbeta "på riktigt". Alla var så omtänksamma och bad mig ta det lugn. Tänka på vad jag hade varit med om osv. Jag blev otroligt ledsen. Kände att jag själv avgör när och hur jag skall fixa det hela. Förstår allas omtanke men det bästa är att få bestämma själv. Stödjer dig till 100% i dina beslut, Anne. Det är vad DU vill som gäller! Önskar dig lycka till. (Vi sågs och växlade några ord när Ladies Circle hade sin bröstcancerkväll i Folkets Hus i november.

Kram , kram

skriven
#20: Marika T

Hej Anne!

Bra att du är tillbaka på jobbet igen och det låter roligt med jobbarkompisar som man kan ha det tokroligt tillsammans med på en vanlig lunch.

Jag var också tillbaka på jobbet idag (8/1) efter en, som det känns, lång julledighet (som ändå gått vädigt fort..(man hinner inte med allt som man tänkt att man skulle göra på sin lediga tid...)

Men nu drar det igång igen. Kul men lite jobbigt för det är full fart från början. Ingen mjukstart här inte.

Jag har haft förmånen att lyssna till Kay Pollack vid två tillfällen, senast för en drygt månad sedan när jag gick en "balans i livet kurs" på jobbet. Han är väldigt inspirerande och rolig att lyssna till. Han berättade mycket från sina egna erfarenheter och han har ju en del i bagaget.

Jag läser gärna hans bok när jag plöjt igenom högen bredvid sängen.

Lycka till på jobbet i morgon och sedan trevlig helg!



Kram Marika

skriven
#21: Marika T

Hej Anne!

Bra att du är tillbaka på jobbet igen och det låter roligt med jobbarkompisar som man kan ha det tokroligt tillsammans med på en vanlig lunch.

Jag var också tillbaka på jobbet idag (8/1) efter en, som det känns, lång julledighet (som ändå gått vädigt fort..(man hinner inte med allt som man tänkt att man skulle göra på sin lediga tid...)

Men nu drar det igång igen. Kul men lite jobbigt för det är full fart från början. Ingen mjukstart här inte.

Jag har haft förmånen att lyssna till Kay Pollack vid två tillfällen, senast för en drygt månad sedan när jag gick en "balans i livet kurs" på jobbet. Han är väldigt inspirerande och rolig att lyssna till. Han berättade mycket från sina egna erfarenheter och han har ju en del i bagaget.

Jag läser gärna hans bok när jag plöjt igenom högen bredvid sängen.

Lycka till på jobbet i morgon och sedan trevlig helg!



Kram Marika

skriven

Kommentera inlägget här :