Årets "tanka själen" är avverkad

....Och vad kan det då vara...Jo Österlen såklart!
Hälsade på Maria och Christian som hyrt ett urmysigt hus i Baskemölla
nära Simrishamn mitt på landet bland kossor och underbar natur.
Deras goa dotter Moa var med och kompisen Micaela.


Vackra konstverk i trädgården.


Jag tvingade Maria att lägga sig i hängmattan en morgon  vilket inte var lätt...
"Men jag har ju pyjamas"! 
"Du få rinte lägga ut bilden på bloggen"!
Vi skrattade så vi tjöt..ligga på magen duger...he, he....


Vi grillade på kvällarna och satt halva natten och tittade på stjärnorna,
filosoferade och hörde rävarna kivas och kosorna råma......


Ännu mera trädgårdskonst! Det var himmelskt att bo där!

butiken1

En dag var vi tjejer i Ystad och shoppade loss. Jag var förståss på "Tygtogig"
för andra året i rad...och köpte ännu fler tyger....
Ägarinnan i hennes butik.


Jag hade en "egodag" då jag åkte iväg själv för att göra vad jag ville.
(Vi hade alla var sin egodag på olika sätt)
Apotekarens trädgård är en oas mitt i i Simrishamn, där tog jag en fika.
Här finns "Bed&breakfast" med underbar utsikt mot innergården.

En liten del av den franska häcken i fikaträdgården...

Åkte till "Karossgården" i Gladsax som var den mest välsorterade loppis
jag någonsin sett. Tyvärr krånglade kameran då så jag fick inga bilder,
men den är väl värd att besöka.
Ockerpriser på sakerna dock, men en upplevelse!


Hylkegården var ett annat ställe där jag köpte ett ljuvligt lappöverkast...
kunde inte låta bli!



En kväll hade Moa och Micaela spökvandring för oss i huset.
De hade verkligen gjort det bra på övervåningen.
Bäcksvart överallt...men vi såg att saker började röra på sig omkring oss.
Vi gick runt i rummen och de lyckades verkligen skrämma skiten ur oss!
Vi skrek av skräckblandad förtjusning,
när de båda dök upp ur ställen vi inte kunde ana.
Saker rörde sig över golvet och blommor skakade....
De förberedde nog i två timmar innan....men vad vi skrattade efteråt!
Tack tjejer, ni är underbara!


Bilden lånad från http://www.countrycorner.nu/
Idag på min "Roadtrip" tillbaks till Västergötland startade jag i denna underbara butik som säljer ALLT!
Gick bara omkring och njöt av alla vackra saker.
Just en sån här butik vill jag ÄGA!....min kamera funkade inte just då heller.....



Ville se Falsterbo på vägen hem och det var verkligen oerhört vackert!
Där ska jag semstra någon gång!


Stannade till vid en vägkant där man kunde köpa lavendel.
"Stoppa en peng i lådan och ta det du vill ha"
Prislista fanns på väggen.
Köpte 3 skopor med lavendel för 30Kr.
Gillar idén att tilliten finns. Tack till dig som har Lavendelgården på Österlen!



Min sista anhalt idag före E6:an och 140Km/tim hem i 3 timmar.....
Skulle bara besöka "Flickorna Lundgren på Skäret" ,
på "vingen" väster om Ängelholm.
Jag som kan gå vilse i en korridor hade lite pinsamt nog,
fullt upp med att hitta rätt väg.
Men belöningen kom när jag väl var där kl. 18,30.


Framsidan hos "Flickorna Lundgren"


Hästarna betade runt det underbara cafét! Åk dit och njut av naturen och en fika!

Missade ett ställe jag ville besöka för jag tänkte fel stad.....
Annas hus på landet
http://annashuspalandet.blogspot.com

Ringde henne t om innan men tänkte Ängelholm när det var i Landskrona...supermiss!
Tur att nätbutiken finns!


Ville också besöka http://wabisabihome.blogspot.com/
men tiden var för knapp och jag som är spontan och sticker iväg utan större
planering....ja...då hinner man inte kontakta alla man vill......men du ska veta
att jag ville träffa dig....får bli en annan gång!

Ja, då é jag tillbaka med massor av idéer och ny energi!
Skulle egentligen tagit in på Bed&Breakfast i Torekov men kände att...
nä..jag vill hem! Får ta nya turer helt enkelt....
23,00 var jag hemma...men 1 minut innan hemmet,
höll jag på att köra över en liten räv som ville korsa vägen....han klarade sig.
Man är inte hemma förrän man är hemma!



















Kommentarer :

#1: Anna-Karin Bodin

Vilka sköna dagar du verkar ha haft. Jag glädjer mig med dig. Kramar

skriven
#2: Christina

Det är så roligt att läsa hur icke-skåningar uppfattar Österlen, eller Skåne i allmänhet. Jag tycker också Österlen är vackert, men det är lite vardagsmat när man har det så nära. Man åker runt till de vanliga ställena utan närmare eftertanke... Men efter ditt inlägg inser jag att jag faktiskt bor i värsta semesterlandskapet! :)

skriven
#3: Lena C

Hej vännen!

Skönt att läsa att du har det bra! Vi har varit ute med båten nästan hela semestern men är och hälsar på kompisar i deras stuga nu. Allt går bra med lilltjejerna!! Vi måste träffas snart!! Största kramen Lena



skriven
#4: Kristina

Feel good hela vägen, way to go! Själv är jag sen igår tillbaka i vardagen på jobbet. Det gick bättre än jag trott ändå. Semestern har ju varit som en dröm i år för många inklusive mig själv. Kul att se alla utvilade och nöjda på jobbet igen! Vill ses snart igen. Fortfarande sköna svallvågor efter veckan i Frankrike tillsammans. Varm kram sis K!

skriven
#5: gunbritt

vilka häliga bilder du har

skriven
#6: gunbritt

vilka häliga bilder du har

skriven
#7: Anonym

Åh de är så otroligt vackert där!!!!! Jag och Jonas ska troligen ner dit om 2v då jag ska skärmflyga!

Mängder av kramar

skriven
#8: Siw

Åhhh Falsterbo! Där var jag en sommar för länge, länge sedan. Typ 33 år sen, en hel evighet. Ska absolut tillbaka dit nån gång. Mycket vacker bild.

skriven

Kommentera inlägget här :