....Och den ljusnande framtid är vår...

...det måste man tro, för det blir bättre, efter regn kommer solsken.
Tänkt på det ni ungdomar som springer ut idag till livets upp och nedförsbackar...
....lågkonjunkturen varar inte för evigt....ni behövs.....snart!

Åkte för att gratta Göstas dotter igår... 

Man blir såååå blödig och gråter glädjetårar för att man minns sin egen
student som om den varit igår....


GRATTIS Filippa på din studentdag!


En tidigare bild på Gösta och Filippa...


Jag när det bagav sig förra årtusendet......-80-talet...
...klänningen sydde jag själv....


Syrran när hon skulle på studentbalen...bland de första som ordnades,
Vi hade ännu ingen bal på min tid...Bredvid står Madde 1991 kanske...
Klänningen sydde jag.....


Madde på sin studentdag med kompisarna år 2007.....


Åhh, jag minns det som igår...hon var så lycklig!

På morgonen på väg till champagnefrukosten....
Även denna klänning sydde jag....många passningar blev det innan den
blev som Madde ville :))

Christine tog inte studenten tyvärr...hon hoppade av gymnasiet, men det har gått bra ändå!

Kommentarer :

#1: Mia

Vilken talang på att sy! Många fina klänningar.

Man blir alltid lite nostalgisk när det nalkas studentfirande. Man förundras över hur fort tiden går. Jag gick ut 2006 och det känns som igår...

skriven
#2: Fia

Du är verkligen duktig på att sy! Jag hoppas verkligen vi går mot en ljusare framtid, efter regn kommer solsken som sagt =)

skriven
#3: Kristina

Grattis till söta studenten Filippa och alla nybakade studenter. Hoppas ni får lite varmare väder att fira i snart. Här på Karlaplan badar studenterna i fontänen med kläderna på, ni ser så frusna ut men lika glada ändå! Så fina bilder och kul att se klänningarna igen som du sytt Anne. Eivor Molnit var inte petig förgäves, du var hennes lilla stjärna. Madde ser så lycklig ut, känns verkligen som igår. Många kramar och ta hand om dig /syrran!

skriven
#4: Pernilla

Fick just nej till min stora dröm, en skola jag sökt. Känner mig helt galet deppig och nere, men jag väljer att tro på dig och det du skriver i detta inlägg.

Den här bloggen får mig att gråta, skratta och känna hopp! Kram!!

skriven
#5: anna

vackra tjejer :)

skriven
#6: Therésa

Vem blir inte blödig... har hyllat min egen bror idag på bloggen :)

skriven
#7: pernilla

Jag tror på det du säger och vet att du vet vad du pratar om! T A C K. Nu ska jag ta nya tag. Kram och trevlig helg:)

skriven
#8: Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid

Man kan ta många vägar i livet... alla är inte genom studenten...;.))



Är vansinnigt imponerad av dina färdigheter när det gäller att sy! Helt tokigt imponerad!



Kul att höras av igen också!:.)) Tänker ofta på dig!

skriven
#9: Marika

Hej!

Det var länge sedan jag skrev en kommentar, fast jag är ofta inne på din blogg. Du tar så fina bilder och skriver så mycket om som får en att tänka till.

Ja studenten den minns man...nästan som igår. 5:e bilden uppifrån på Madde. Hon är väldigt lik dig på den bilden. Som jag minns dig från den tiden. Och du är fantastisk duktig på att sy. Väldigt fina klänningar. Nu har de skolbal redan i 9:an. Min äldsta dotter ska på sin första skolbal nu till helgen. Tiden går så fort. Hoppas du får en skön helg! Och hoppas att det blir lite värme igen!

Kram! /Marika

skriven
#10: Söderlund

Så vacker blogg!

skriven
#11: Cathrin

Du och Madde är så lika! Ett vackert inlägg,och tack för att du vill dela med dig här. Kram

skriven
#12: Anonym

Jag älskade Maddes studentklänning, tyckte att hon hade den finaste av oss alla!

skriven
#13: Amanda

Vilka underbart fina bilder Anne o vilken vacker klänning Madde hade. Jätte fin. Grattis till filippa o alla andra nyblivna studenter.

Själv tog jag studenten också 2007, som Madde o det känns som igår. Skrämmande vad tiden går.



Tack för att du vill dela med dig av allt Anne. Kramar Amanda

skriven
#14: Mirry

Tyck gärna till i Dagens Fråga på vår söta blogg!



www.arntyochmirry.se

skriven
#15: Lucas

Hejsan, Den dær Filippa kan ha varit bland det søtaste jag någonsin har sett, har hon någon blogg?

Brukar inte vara så hær "creepy" men det hær var søthet utan dess like ^^.

skriven

Kommentera inlägget här :