Det gör ont när knoppar brister...

...och det gör det verkligen!
Våren är helt underbar men samtidigt kommer all den innestängda längtan
efter LIVET igen...att ALLT helt plötsligt ska hända...det fantastiska!

Efter vintern är vi såååååå trötta och helt utan förvarning ska vi vara så där
vårsprittande glada med en energidepå som är noll!

Vårtröttheten sätter fart...man tittar ut mot solen genom de vintergrå fönstrena som
inte sett en fönsterskrapa på väldigt länge och tänker...Jaha, nu är det vår då...
Ska man fejsa de klorofyllsprickande  löven och blomknopparna som bara vill 
skrika  av färglädje och vårprakt?

OK, jag måste fejsa...en ny vår är på väg...och jag måste ut, men vill inte.
Till slut accepterar jag...för jag kan ju inte kasta bort dagen...inte OK!

På med upptäckarglädjen och ut i naturen.
Fick låna grannens stavar för att vara lite mer effektiv i min powerwalk som blev
mer än en timma.

Såg skönheten i jorden ute på Gärdet som doftade lite blött unket efter vintern.
Mötte getterna med nyfödda killingar....bocken stod i dörröppningen och spanade
över alla sina 70 babes.
Log för mig själv där jag gick med mina stavar. Ja....livet rullar på även för getterna,
men med nya små liv och ny god getost som vi snart får njuta av.

Solen värmde gott och jag satte mig vid en skogsdunge för att titta på myrorna
som hittat dagens ljus...de jobbade febrilt.

När jag väl var tillbaka, svettig av för mycket kläder....kände jag att jorden och solen
gett mig just energi och är så tacksam över att jag orkade ta mig ut för att bara ta emot
av det som jorden ger.

Startsträckan är lång, men när jag väl agerar så känns det alltid lika bra.
En seger för varje dag som är mer plus än minus.

Nu är dagarna mer plus om än med höga trösklar jag måste ta mig igenom,
med alla de sista minnena med Madde för varje vårdag som kommer.
Hon skulle bli frisk och intalade sig att hon blir bättre och bättre för varje dag......

Hon lärde sig att cykla igen...vi skulle till ICA och jag gick bredvid...hennes
muskler hade förtvinat efter att ha legat hela vintern med cellgiftet som tog
hennes livskraft..men hon skulle bannemig cykla.
Hon var så lycklig och jag var så stolt över hennes bravad.
Kroppen var slut men viljan var större.
Min ängel låg i 2 dagar med smärtor efter det, men det var mödan värt!

Just våren gav oss lite tid att känna just det, att det kanske blir bättre!
Man måste försöka även om det gör ont när knoppar brister!

Kommentarer :

#1: elin

Hej igen!

måste åter igen säga att jag beundrar dig!

hoppas att helgen blir fin!

kram Elin

skriven
#2: Mia

Hej Anne! Skönt och läsa att du kämpar på...:) tänkte höra lite om the secret filmen på svenska. vet att man kan beställa den ifrån deras hemsida, men vet du om den går att köpa inom Sverige?



sköt om dig, och ta vara på solens energi!



kram på dig!

skriven
#3: lotta

hej.

har läst din blogg länge ikväll. även maddes och davids blogg.

blir så rörd. jag beundrar dig.

mkt jag vill säga men det får bli en annan dag.

många kramar och tankar till dig

kram

skriven
#4: Gösta

Vet du att fåglarnas kvitter på våren hjälper allt grönt att växa, inte bara för parningens skull. Det är deras ljudvibrationer som gör det. Kramis på dej och Christine.

skriven
#5: Amanda

ja våren är en underbar tid anne om än det inte blivit riktig vår här så är den åtminstone på väg i alla fall. höra hur fåglarna kvittrar, solen skiner, ja det är underbart. kram

skriven
#6: Catrine

HEj

Jag har varit inne och läst i din blogg. Du skriver så vackert. Jag förlorade min man och min 3 månaders sons pappa i cancer 1 Mars. Fågelkvitter och sol hjälper verkligen till just nu.

Kram

skriven
#7: Vida

Ja våren är vacker... naturen tar fart igen. Är så oerhört tacksam över att bo i ett land där man ser cyklerna så tydligt ibland. Men sen gör det ju ont när knoppar brister..



Varm kram från Liv

skriven
#8: Annika

Du skriver så otroligt fint. skickar cyber kramar som värmer då våren ibland kan vara kall !!!!!

skriven
#9: MB

Satt och surfade runt och kom in på Maddes blogg, sedan till din. Har suttit och läst och läst, beundrar denna starka tjej!

skriven
#10: Siw

Vi har haft lite vårigt men i dag är det mulet och snöar för fullt. Men det är bara att ta det, våren kommer ju till slut. Såg små rådjur som sprang mellan gatorna i går kväll när jag gick med hunden, dom är så vackra. En stannade och tittade på oss en stund.

Kram

skriven
#11: "Nicka"

Hej Vännen..

Oj, Jag har tänkt massor av gånger på Dig..funderat

hur Du har det..Har inte blivit pigg än..men det går

väl åt rätt håll, tror Jag !!

Skönt att Du tar Dig ut, det kan va jobbigt innan..

men när man väl kommit ut..då är det skönt, trots allt.

Kikar in senare...

Stor Bamse-Kram till Dig och Kristine !

skriven
#12: peter pc carlsson

Våren är en påminnelse, inte bara om liv utan också om det som inte längre slår ut, en påminnelse om de knoppar som aldrig helt fick brista ut i blom.



Jag vet inte alls hur jag skulle klarat något som du just genom gått. Att mista ett barn, sitt älskade barn. Ändå klarar vi det. Dina minnen av Madde kommer aldrig att försvinna. Hon finns för evigt kvar.



Märkligt nog är det också hennes bortgång som gör att hon finns för så offantligt många fler människor. Vi som mött henne här, på bloggen. Vi som följt hennes texter, tankar och hopp. För oss var hon ett hopp och vi hade en önskan att hon skulle få leva.



Inte för att det är en tröst, men på något vis gör hon det, lever och hon gör det för evigt.



Nu fick jag ytterligare en bild av Madde, en cycklande vuxen Madde med en mamma springandes bredvid.



Största kramen till dig!



/PC

skriven
#13: Jejja

Sitter och gråter så att tårarna sprutar! Hittade Maddes blogg i helgen och blev helt fast. Hon var så otroligt vacker, men framförallt stark och modig! Jag kände inte henne, men genom hennes, din och Davids bloggar blir hon så verklig. Det är också därför jag gråter, jag gillar verkligen det jag har läst av och om henne. Hennes och Davids kärlek till varandra gör att mitt hjärta brister av sorg. Det verkade ha något utöver det vanliga och fick alldeles för kort tid tillsammans.



Jag har fått perspektiv på saker i vardagen som är "jobbiga" tack vare henne. Därför vill jag tacka dig och David för era bloggar och för att ni bjuder in mig i Maddes värld. Jag tänker på er!

skriven

Kommentera inlägget här :