Mary Poppins

I lördags var jag och 2 väninnor i Göteborg och hade supermysigt.

Jag och Elli firade Anita som fyllt jämnt. Vi började med att öppna en flaska
skumpa på tåget ner....Yes!...Konduktören var sååå trevlig ...de måste nog sätta in
andra supertrevliga (och snygga) konduktörer på helgerna, för jag kände inte igen honom...
de trevliga (och snygga) jobbar inte på vardagar...
På plats i Götet  fortsatte vi med att äta gott på mysiga bistron Cyrano länge och väl.....



Vi rullade sedan vidare efter en trerätters....väldigt mätta...till musikalen Mary Poppins
som gjorde sista  föreställningen på Operan.

Och NEJ...den var inte bara för barn....vi blev som barn på nytt och den var helt
UNDERBAR!!! Man fick faktiskt höjdskräck när hon flög iväg över publiken...WOW!
Jublet hade inga gränser när allt var slut...



Livet har sina goda stunder i goda väninnors sällskap...ja ni vet...vi skrattade
hela vägen hem, trots att vi fick byta tåg på perrongen för att det var fel på loket.
Då kommer alla roliga minnen fram när man är tröööött och skrattar åt allt!!
Inte riktigt samma sak som när man tågpendlar hem i sovande tysthet...


Jag tror bestämt att VI ALLA skulle vilja ha en Mary Poppins hemma...
...särskilt alla med barn..he, he!

Kommentarer :

#1: Marika T

Jag har precis jobbat klart (hemma vid köksbordet) och tänkte att innan jag stänger av datorn så kollar jag in hur Anne har det. Det låter som en trevlig stund i Göteborg. Kul att föreställningen var så bra. Hade gärna sett den med. Kanske kommer den hit? Hoppas du kan sova gott inatt. Tänker på dig! Och så hoppas jag det blir sol i morgon. Kram från mig!

skriven
#2: Elisabet Roslund

Det låter helt underbart, förstår att du haft det riktigt bra.

Det blir ju inte "fel" med trevliga, snygga konduktörer.....

Ha det fortsatt bra/Elisabet

skriven
#3: Millan

Kikar in o ser hur du har det.

Ha en skön tisdag!

Kram!

skriven
#4: Caroline Stenman

Hej!

Först och främst vill jag beklaga sorgen, fruktansvärt tragiskt. Jag har följt hennes blogg, främst mot slutet. Det var när jag läste en artikel, som min kollega skrev på GT, som fick kännedom om Madeleine och hennes historia. Jag kommer också från Trollhättan.

Jag jobbar som journalist och undrar om jag kan kontakta dig på mail?

Så kan jag berätta mer.

Om du vill kan du nå mig på den angivna adressen.

Varma hälsningar Caroline

skriven
#5: Tina, en medmänniska

Du har lagt in en av mina favoritlåtar på din blogg, jag skickar denna tillbaka till dig...



www.youtube.se

Israel Kamakawiwo'ole ~ Somewhere over the Rainbow HQ

skriven
#6: Amanda

åååh anne, låter som en toppen dag/kväll jue. det är du värd, finns inget bättre än och umgås i goda vänners lag. kram Amanda

skriven
#7: Siw

Klart att alla behöver en Mary poppins. :-) Härligt med sånt där tröttskratt.

kram

skriven
#8: Mamma Melissa

Åh, vilken helkväll! Och kanske hade SJ på känn att ett visst gäng med tjejer skulle ut och kalasa så de satte in en manlig strippa som tågvärd istället för de vanliga...;.)



Ringde det nr du skickade i mailet, men det har bara varit upptaget de gånger som jag har ringt... men självklart hjälper jag dig med din förfrågan!:.)

skriven

Kommentera inlägget här :