Soliga dagen!

Idag är jag ledig och solen skiner på klarblå himmel!
Ska ut och cykla igen...har inte blivit mycket med det de senaste dagarna.

Måndag kväll var jag och Jennie på en föreläsning med Stefan Einhorn och Lou Rossling,
två mycket bra föreläsare som pratade om vad vi alla kan göra för att livet
ska bli lite gladare och lättare att leva.

Att vara medmänniska är både enkelt och svårt beroede på vilka bagage vi har
och vad som format våra liv.

Men vi kan alltid göra något!
Vi fick flera olika moraliska dilemman att diskuttera över....hur skulle ni ha gjort?
Här kommer ett exempel....inte lätt...eller hur!





Nu ska jag ut och ta hand om mig själv och ikväll blir
det KÖRSÅNG I EN UNDERBAR GEMENSKAP! (med 200 andra....de ni! :))

Den här fantastiska låten skickar jag till ALLA som är bekymrade över
att mista sina jobb eller har andra bekymmer.
Lyssna in och tänk utanför boxen.....visst bor vi på en fantastisk planet!
Vad som än händer så blir det bättre snart...det måste bli det!

Kommentarer :

#1: Millan

TACK för din omtanke och den fina låten/videon!

Precis vad jag behövde idag! Faktiskt...



Stor kram till dig!

skriven
#2: MizthaNguyen (v.

Hejsan! Lust att följa varandras bloggar via bloglovin? isåfall lägg till mig och skriv sedan när du gjort det så kommer jag att lägga till dig direkt när jag ser det, tack och hej :)

skriven
#3: Anki

din blogg inspirerar mig väldigt mycket :) tack för det =)

skriven
#4: Amanda

åååh vilket bra inlägg återigen anne. du inspirerar mig mer och mer faktiskt. just nu håller jag faktiskt på och läsa en bok som du rekommenderade för ett tag sedan. medmänniskor av stefan einhorn.

ser precis också att du varit på en föreläsning om han, måste ha varit väldigt spännande och intressant. önskar jag också fick lyssna på han. föreläsningar är roliga och intressanta om man gillar det dom talar om...kram Amanda

skriven
#5: Britt-Marie

Anne du är en fantastisk person...är inne på din sida VARJE dag för att följa dig o se vad du har skrivit.Jag gnäller över småsaker...som kanske är stora för mig! din livsglädje skulle jag mer än gärna vilja ha! Har nog tappat stinget lite fast att jag aldrig skulle ge mig..och främsta orsaken är nog att jag saknar fysisk kärlek då jag är en känslomänniska ut i fingerspetsarna.Svårt att finna ro i enbart kärleken till mina närmaste o kärleken till mig själv..knäppt kanske?

Ha det gott rosenknopp skriver en fd till Christoffers pappa. Obs länge sedan...1994

Tittar på Christoffer varje dag då hans kort sitter på mitt kylskåp..säger några ord och talar om lite för honom vad som händer i världen etc.Sen sätter jag en puss på hans foto.

Kram Britt-Marie

skriven
#6: Siw

Ja alla dagar kan ju inte vara solskensdagar men man försöker göra det bästa av dem ändå. Just nu suckar och gnäller alla norrläningar över snön och VARFÖR kan det inte bli vår? Gå ut och njut av det vackra i naturen tycker jag, va glad att vi fått en riktig vinter. Våren kommer alltid.

Kram

skriven
#7: Anonym

Hej! dethär låter kanske väldigt konstigt men det är såhär.. jag och två av mina kompisar läste din dotters blogg innan hon gick bort i cancern. Nu är det så att vi har som projektarbete i skolan att göra en tidining, om cancer som vi sedan kommer dela ut.. Och vi vill i den tidiningen göra reklam för barncancerfonden, men blev även intresserade av "den jävla idioten" och tänkte visa att även den finns att skänka pengar till. eftersom ni, och framför allt du som mamma verkar vara ganska öppen av dig att dela med dig av dina känslor och hur det varit att leva med en dotter med cancer undrar vi, om det skulle finnas någon möjlighet att vi skulle kunna få ställa några frågor till dig, över mejl, som en liten intervju som vi sedan kan ha med i vår tidning. vi tar självklart hänsyn till om detta inte är möjligt men vi vill iallafall höra om det skulle gå för sig. jag lämnar min e-post så får du gärna mejla om det skulle vara okej. tusen tack på förhand. / josefine jenny & malin ([email protected])

skriven
#8: Malla

Vill bara säga att du är en stor inspirationskälla för oss med "tappade sugar"...



Pok



Mallaläseroftamenkommenterarsällanbralla

skriven

Kommentera inlägget här :