Vår jord är möjligheternas värld!

Se möjligheterna!
Inte alla måsten och borde och ska bara....man kan förlora sig i detta....
Svaret "Ska bara"  (som vi alla slentrianmässigt svarar...ofta) innebär att vi negligerar
något som är viktigt, kanske viktigare än "Ska bara".

Hur ofta har du inte sagt det till dina barn, till din man, vänner, till dina kollegor?
OK  man kan skriva klart ett mail, samtal eller måste vara klart igår, det kan man inte avsluta mitt i..
men ni förstår kanske andemeningen i detta....Är detta superviktigt?????

Ibland behöver vi få plats att bara få synas och prata , just nu, vara människa och umgås en stund.
Det glömmer vi ofta bort. Det handlar för det mesta bara om en liten stund av eftertanke.
...att landa...inte att prestera hela tiden. Framför allt är det oftast barnen vi negligerar..
måste bara.....sen om en stund gumman...osv...

Eftertanke ger kvalitet och effektivitet. Sitt ner en stund och andas syre!

De flesta av oss är trygghetsnarkomaner...vi vet vad vi har men vet inte vad vi får.
Om vi provar att sätta fram den ena foten framför den andra på en otrampad stig så
kanske det känns lite läskigt till en början, men för det allra mesta så tar nyfikenheten överhanden.
Vi trampar vidare och upptäcker att detta var ganska spännande.

En ny glädje tar vid...vad kan dölja sig bakom nästa stubbe...och ja...den falnande glöden har
fått nytt liv som ska brinna igen. Bakom stubben kanske det vilar nya outforskade möjligheter!

Se möjligheterna!
Det finns alltid möjligheter för oss alla.

Du själv är möjliggörare i ditt eget liv.
Ingen annan än du själv kan skapa det liv du vill ha.

Att vidga sitt seende kan vara lite svårt till en början, men när man väl börjat så finns där
ett helt smörgåsbord av möjligheter.....att smaka på något man inte ätit förut kan faktiskt
var helt underbart! Så glöm inte att åtminstonde ta en smakbit.

Livet ÄR ett smörgåsbord!!! Glöm aldrig det!

Kommentarer :

#1: dotter

Live ÄR ett smörgåsbord!!!

Och fan vad mätt jag är, fast jag vill ändå ha en portion till! ;)

puss dooter

skriven
#2: Siw

Ja det är så sant och ju mer man vågar släppa fotfästet en stund ju nyfiknare blir man på vad som finns runt nästa hörn. Så tycker jag i alla fall.

Kram

skriven
#3: Mikaela

Kikade in på Annes blogg och vad möts man av om inte ett otroligt fint och tänkvärt inlägg, som vanligt!! Jag säger bara, åh- jösses! vilket kanon-inlägg! Du har så rätt så rätt, tänk om alla kunde börja tänka mer så! Det ser så enkelt ut när det står skrivet, men ändå är det så himlans svårt att utföra och tänka. Jag skulle verkligen behöva tänka mer som du! Får hoppas att det kommer av sig självt när jag läser alla underbart tänkvärda rader. Man lär sig uppskatta saker på ett helt annat sätt och se saker ur en annan synvinkel när man vart med om nå't riktigt jobbigt. Förresten, så undrar jag om jag skulle kunna få din mailadress? För jag skulle gärna vilja fråga dig om råd om en sak om det går bra?! Tack för dagens finaste och mest tänkvärda ord! Massa kramar

skriven
#4: Amanda

väldigt bra skrivet anne och jag håller med dig till fullo. det är för många ska bara i våra liv, egentligen borde man bara umgås umgås åter umgås hela tiden men det klart, hur skulle det då bli med allt det som måste göras? åt skogen...kramar Amanda

skriven
#5: Vida

Verkligen. Jag kan skriva under på varje ord. Så himla klokt skrivet..



kramar från Liv

skriven
#6: Mamma Melissa

Åh, så sant -så sant!!

skriven

Kommentera inlägget här :