GRATTIS min Ängla-Madde!

Idag fyller du år...21 år!
Du levde 20 år, 4 månader och 8 dagar på jorden.

Du min ängel har nu levt i himlen 7 månader och 7 dagar.

Det känns så overkligt, men ändå vet jag att det är sant,
att du min ängel inte finns hos oss längre.

Tidigare ikväll sjöng jag för dig när jag övade med kören.
Gospelsånger, Ted Gärdestad och många andra som du kunde utan och innan.

När jag sjöng tillsammans med alla andra kom tårarna när vi sjöng,
men jag sjöng i alla fall med bruten stämma...

Ted Gärdestad....
Himlen är oskyldigt blå, som ögon när barnen är små.
Att regndroppar faller som tårarna gör, det rår inte stjärnorna för.
Älskling jag vet hur det känns. När broar till tryggheten bränns.
Fast tiden har jagat oss in i en vrå,
Är himlen så oskyldigt blå....

...jag ska fånga en ängel, fånga en ängel, ängel från sjunde himlen.
Vill du vara min ängel, vara min ängel, ängel från sjunde himlen.....

...Ge en sol till jordens barn, låt den stråla vänlig och klar.
Ge en sol till jordens barn, låt den måla himmel och hav.
Hur ska barnens värld se ut när det goda livet tar slut+
Kan vi dra en plog och en harv,
över jorden varv efter varv....?

...När showen är slut och pianot rullar ut så är jag ensam,
lika ensam som jag var förut.
När showen är slut då är det skönt att andas ut och vila benen
bakom scenen när showen är slut.....

Jag sjunger för glädjen...men också för sorgen att inte du fick
sjunga vidare med din oerhört vackra stämma.
Det känns extra speciellt att just Tjolle är min körledare,
För det var just han som fick dig att inse att just du min ängel
hade en talang som skulle ljuda långt längre än de 20 år du fick.....

Det blir en tung dag...men jag ska jobba...och sen när jag kommer hem
har jag en överraskning till dig....
...Men den överraskningen vet du redan,

eftersom du är just en ÄNGEL I SJUNDE HIMLEN!

Uppdatering kommer på kvällen.
Älskar dig mest av allt i hela världen Madeleine!

Nu går sista visan; Dig vill jag sjunga för,
Vi behöver varandra; Du och jag och dom andra;
som står utanför....
Låt den sista strofen, bli till en sång vi minns,
Tack för att jag fått ha dig! Tack för att alla finns!

Denna söta sång sjöng du och Christine när ni var små,
och den sjöng vi idag....den säger allt!

Nattinatti mitt änglabarn!


Bilden  är tagen  på Valborg 2007...då det fortfarande fanns en framtid...
...innan vi visste....Madde,David, kompisar firar Valborg...
...förfest på vår balkong...
...lite lulliga men glada...tänk vad fort livet kan ändra sig....

Kommentarer :

#1: Therésa

Jag tampas ju med mina egna problem, och när det känns övermäktigt försöker jag tänka på citatet från filmen Cast away: Det är bara och fortsätta andas. Man vet aldrig vad tidsvågen bär med sig. Kram på dig! :)

skriven
#2: Elisabet Roslund

Vi fortsätter här på jorden, vi änglamammor.....

Önskar så att ni har det bra i himlen, våra älskade barn....jag tror att det är så.

Grattis Madde, hoppas att du blir riktigt firad idag!!!

Kram/Elisabet

skriven
#3: "Nicka"

Oj..Madde's Födelsedag !! GRATTIS GRATTIS !!



Jag vet att hon är hos Dig nu, Anne.. Jag känner det

Visst har Jag rätt..

Hemma hos Mig är det full rulle, lite otäckt ibland.

Önskar Jag kunde prata med Dig Anne !

Men ha en skön dag tillsammans. Tänker på Dig ofta.



Största KRAMEN i Världen från Mig till Dig !

Sköt Om Dig.

skriven
#4: Mikaela

Jag sänder härmed också en grattiskram till Madde i himlen...



Åh, Anne, jag förstår att det r extra svårt dagar som denna och jag sänder all den styrka jag kan & lite till, till dig och David idag! (och såklart till andra berörda också)Även om det inte är till nån tröst så var det faktiskt just du som fick förmånen att föda den underbara Madde, som inspirerat så många tom under sitt allt för korta liv & vilket hon fortsätter att göra, till jorden. Varför just du kanske du undrar? Men det gör inte vi! För genom det du skriver förtår vi att det är för att du också är en helt fantastisk människa.



Den varmaste av kramar till dig!!

skriven
#5: Vanadesse.

Grattis till Madde! Hon har säkert ett superstort kalas var hon än är nu :) och hon känner av din kärlek och lyckoönskningar. det är jag säker på!

krmar

skriven
#6: Elin

Hejsan Anne" jag pratade precis med Sofia och hon sa att ni vart vid graven allihopa idag, önskar jag kunde ha varit med er! Jag hörde också om juni, ska bli jättemysigt att bara få vara med er en kväll!

massa kramar till dig Anne!

skriven
#7: julia

Åh den låten är så otroligt fin, älskar den!

Tänker på dig.

mängder med kramar

skriven
#8: Amanda

Stort grattis till Madde som fyller år idag. Hoppas hon har ett stort o roligt kalas i himmeln. Hon ser säkert alla fina gratulationer hon får...:)



ha en fin kväll Anne. Madde finns med dig för alltid...//Amanda

skriven
#9: Malla

Ett grattis till både dig och din änglaflicka..



Pok



Mallahonfinnshosdigbralla

skriven
#10: karin

Grattis Madeleine. Hoppas att du har det bra där du är.<3 /karin

skriven

Kommentera inlägget här :