Benny Rosenqvist

Håller på med boken Ljusfolket som Benny Rosenqvist skrivit nyligen.

Den säger mycket om hur våra val i livet påverkar oss i många liv.
Vi som tror på livet efter detta känner hopp och kraft av att det finns
något större som styr våra liv, att det finns en annan sida av livet
som fortsätter när vi dött.

Vi styr förståss våra liv i stor utsträckning alldeles på egen hand.
Men vi kanske redan innan vi föds väljer att utsätta oss för saker
som inte alltid är så behagliga, för att lära oss.

Vi kanske kommer ner en tid för att lära andra något som de behöver
utveckla, och även oss själva.

I att hitta rätt i livet bland all det sorl av ljud, upplevelser, jobb, kärlekar,
barn, teknik, prylar, konsumtion, sorger osv.. ska man även hitta sin egen
själsliga plats i tillvaron, vilket är oerhört svårt för de flesta.

Att få ihop livspusslet i 250 knyck klarar ingen i längden.
Just därför gillar jag att läsa böcker som ger lite andra dimensioner
av livet och vad som finns därute i universum som vi inte ser.
Vi har alla en intuition som kommer någonstans ifrån. Våra guider
visar oss vägen i vårt undermedvetna.

Att kunna öppna själen är nyttigt och ger tröst och en känsla av trygghet.
Jag är inte rädd för att dö längre, men jag vill ändå leva fullt ut
så länge jag är här på planeten jorden!

Jag tror även att det finns männsikor som Benny som kan se och prata
med själar på andra sidan. Han är nog en av de få som kan göra det fullt ut.

Jag är öppen för det och känner att jag har änglar och guider som bär mig framåt.
Annars skulle jag inte sitta här och klara av allt det jag klarar.
Något håller mig uppe och det är inte bara familj och vänner utan självklart
även all hjälp jag får från universum.

Så imorgon ber jag om att få en bra och ljus dag! 

Kram på er mina änglar och guider!



Kommentarer :

#1: Elisabet Roslund

Hej Anne!

Jag har träffat Benny ett par gånger och jag måste tala om att han är en väldigt ödmjuk person.

Jag tror också att det finns något mer och att vi har hjälp från änglar att gå vidare.......

speciellt våra änglabarn visar oss vägen och väntar på oss en dag........

Varmaste mammatillmamma Kram från mig

skriven
#2: Anonym

Hej Anne, Har läst ditt blogg ett tag nu och du är verkligen en inspiration. Du berör och får oss att se positivt på livet trots all sorg. Anledningen till varför jag kontaktar dig är att jag har en nära vän som är 25 år vars mamma är svårt sjuk i cancer. Jag undrar om ni på något sätt kan få en viss kontakt vilket jag tror skulle göra gott för min vännina. Skulle ha full förståelse ifall du inte kan eller har tid. Hitta inte någon mail adress där jag kunde kontakta dig privat. Hoppas det här inte blir publicerad så andra ser men du kan ta min mail adress så länge [email protected]. Tack på förhand! Mvh mirej

skriven

Kommentera inlägget här :