Människor värmer!

Tusen miljoner gånger tack för era UNDERBARA, ärliga, fina och
framför allt långa kommentarer med tröst, stöd och pepp.

Livet är en berg&dalbana och ibland fastnar den där förbaskade saken
man åker i längst ner och man får liksom veva upp den för hand...

Ni och många andra hjälper mig att veva upp det lilla åkdonet jag sitter i.

Lördag kväll ringde det på dörren..."plingplång"....
Där står en person som jag känner litegrann och som spontant frågar hur jag mår.
Ville kolla till mig....

Jag blev glad över att hon vågade ringa på och bjöd således in henne.
Jag blev glad över att hon sett att jag inte mådde bra, att hon vågade trotsa sin
rädsla att "inte störa".

Jag blev glad över att någon som jag inte direkt umgås men som jag känner
vågade bryta vanliga mönster, nämligen det många tror, att man vill sörja ifred.
Men så är det faktiskt inte, man vill det ibland, men ofta är det skönt
med ett telefonsamtal eller ett kort eller ett spontanbesök.

Vi hade en underbart rolig kväll som slutade på småtimmarna och jag lärde mig
massor av henne, men framförallt så blev jag oerhört varm i hjärtat.

Alla era kommentarer tex det är att bry sig!
Vi är så rädda för att bry oss, jag ska inte slå mig själv på bröstet för
jag är lika dålig på det som alla andra. Jag tänker ofta på personer som kanske
mår dåligt, men jag förmedlar inte alltid tanken.....

Men när man får den där känslan av att man inte alls är ensam, utan omgärdad
av kärlek och underbara männsikor, då lyfts man upp och orkar lite till.

Jag har hittat olika vägar att få hjälp med bearbetningen, men jag är inte den
som har tålamod utan vill ha resultat, helst direkt, annars blir jag oerhört
frustrerad och deppig, men inser att jag måste gilla läget och skynda långsamt.

Tack än en gång till alla era fina kommentarer och tips!
Och tack Heidi för en mysig lördagkväll!







Kommentarer :

#1: Anna

Ann du är starkare än någon jag känner! <3

skriven
#2: Mia

Jag är precis likadan som dig.

Resultatet vill jag se med engång.

Men det tog lång tid, detta är första hösten på 8 år som jag kommer komma ihåg! och minnas som en bra höst och mysig höst.

Utan apatiska tillstånd och allt vad nu som varit.



Tro mig, när man är mitt i skiten tror man inte att det finns någon väg ut ur allt.

Men en dag så kommer du se ljuset!

( låter kanske inte så uppmuntrande att jag skriver att det tog 8 år för mig;) ) haha.



Men tiden är vår bästa vän, det blir bättre...bearbeta i din egna takt och acceptera de små dalarna också.



tänker på dig, vackra kvinna!



kram!

skriven
#3: Kia Hulin

Hej Anne! Läser lite då och då din dotter Christines blogg.En härlig,mysig tjej som naturligtvis saknar sin älskade lillasyster,precis som mina grabbar saknar sin älskade lillebror Simon.Sorgen har vi alla gemensamt som förlorat en älskad anhörig.Den ändrar lite av sin karaktär med tiden men saknaden förblir olidlig.Blev glad när du ringde mej efter brevet jag skickade strax efter Maddes bortgång.Hoppas vi kan talas vid fler gånger.Empatin värmer från alla,men vi i samma situation har en annan känsla.Kram Kia i Lidköping

skriven
#4: Amanda

kul att läsa att du är på benen igen anne. hoppas du får fortsätta må bra nu. Kramar!

skriven
#5: Anne

Hej på er,

Kia, jag har velat ringa dig men har inte orkat...du går igenom precis samma sak som jag.

Det finns så många bottnar i detta.

Hjärnan säger...fortsätt som vanligt, men kroppen vägrar!

Hur svårt kan det vara? Det är väl bara för hjärnan att bestämma över över kroppen.....men jag har försökt...varje dag försöker jag...men misslyckas ideligen...tro mig...

Kroppen är starkare än hjärnan just nu, men jag ger inte upp!

Viljan att gå vidare är stark, men jag bedriver ett krig med känslor som inte är så lätta att tampas med. Känslor och bilder som ingen ens kan föreställa sig för de som inte var med under ett års dödskamp...

Jag ska vinna! Jag ska kriga och Madde ska hjälpa mig att gå vidare! Pronto!



skriven
#6: Julia - Älska utmaningen!

Vad modigt av henne att plinga på, det är så härligt när sånt händer. Man känner verkligen att personen i fråga verkligen bryr sig!

Massor med kramar

skriven
#7: Kia Hulin

Hej Anne,vet exakt hur det är.Att ringa är jättejobbigt,men vi måste berömma oss själva dom ggr vi orkar.Att mejla är lättare,prata är tungt då gråter man bara hela tiden Du får gärna mejla mej om du vill. adress [email protected] Sänder energikramar Kia

skriven
#8: M

Undrar vad Christines blogg heter? Jag har följt Annes blogg ett tag och vill gärna börja läsa Christines. Till Anne: Hoppas du fortsätter att finna styrka! Du är en inspiration, glöm inte att berömma dig själv!

skriven
#9: Storebror T

http://www.youtube.com/watch?v=0ltAGuuru7Q kan du lyssna på. Gör mig själv väldigt glad - hoppas dig med. Sååå mycket musik med såå små medel, i en såå stor (!) människa. Ses till helgen lill'sis. Kram fr Storebrollan

skriven
#10: Anne

Hej M,

Christines blogg heter http://www.christinedeckert.blogg.se



Hej Storebrollan!

Ska bli så kul att träffa alla igen...och ja den låten är helt underbar! Man blir glad i hjärtat.

Lyssnar på den emellanåt just för att den bejakar livet!



skriven

Kommentera inlägget här :