Gå dit hjärtat leder dig...

Idag har varit en bra dag...Hurra!!!!
Bestämde mig för att åka ut i den vackra naturen, och något sa mig,
....Åk upp till berget, där du kan hitta vackra bilder.

Så jag ringde moren och vi åkte till "Brudslöjan" i foten av Halle-
Hunneberg....och det var magiskt vackert.


Vårens jordiga vatten forsar ner för slänten....



Skiffer och vatten...stenen ligger som tunna skira lager på
varandra...i tusentals lager...ungefär som en spröd  Croissant.


Trollskog....väntade mig nästan att älvorna skulle komma fram...


Förtrollande vackert...


Här ser man skiffer lager på lager på lager...


Vackra bokollonskal låg lite varstans....

Sedan hände något fantastiskt! Tänkte att jag går upp längs
forsbranten och spanar efter saker från naturen....Tittar upp
längs bokträdens stammar som är vackra...Och vad skådar
mitt vänstra öga!!!!!

Jo, ett hjärta på en bokstam....någon ville att jag skulle hitta dit!!


Vid det här laget kanske ni förstår varför jag samlar på hjärtan
från naturen...


Samma hjärta något modifierad.....


Så gå ut i naturen och upptäck det du har omkring dig.
Ska ta fler turer i bokskogen när det grönskar som mest.

Nu kommer jag att sova som en prinsessa!

Natti!

Kommentarer :

#1: Kia

Anne,dina otroligt vackra bilder skulle göras sig fint som fototapeter.Dom naturfoton som finns slår absolut inte dina.Kram Kia

skriven
#2: Elisabet Roslund

Magiskt.....

skriven
#3: A

riktigt fina bilder! (:

skriven
#4: Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg

Guud så fina bilder! :O

skriven
#5: Marika

Hej Anne! Vilka fina foton! Blir också sugen på att gå ut med kameran. Och jag fick lite gamla minnen tillbaka. Jag har många bilder från samma vattenfall fast de är tagna på den tiden när jag enbart tog diabilder. Och de bilderna ligger i kartonger i källaren. Borde göra något med dem. Men vad?

Hur går det med blommorna? Såg ni några blå/vitsippor? Här snöar det idag. (fast jag såg blåsippor häromdagen)



Härligt med "bra dagar"! Kram Marika T

skriven
#6: Mia

Åh, så vackra bilder. Jag förstod att det var en njutbar tripp.



Härligt att du haft en bättre dag glad för din skull.



kram

skriven
#7: Anne

Marika,...jag har en del bilder på lager jag med som är scannade från tiden då det begav sig. Vi borde träffas snart och gotta oss över härliga minnen...Annika Hagborg åxå för den delen.

Försöker ringa dig i dagarna...vi bor ju inte långt från varandra..

Puss&kram!

skriven

Kommentera inlägget här :