Tvättdag och "jetlag"....

Att tvätta är inte så kul, men det måste göras och när allt är
klart och manglat och struket är man sååååååå nöjd!

Ikväll blir det mangling av mina vackra antika spetslakan och örngott
som jag köpt på loppis igen...en hel hög faktiskt. Ibland har man tur
när man spanar så där  förutsättningslöst...
7 vackra lakan och 8 örngott ska manglas vackra....

En plan är att göra hissgardiner för nu har jag lakan så det räcker
och blir över.


Man kan göra mycket av spetslakan...himmelssäng...tex..

http://www.jeannedarcliving.dk/shopfront.asp

...eller slänga lakan på bordet och visa monogrammet...
Älskar lantliga stilen, men det tar ett tag att få
hemmet som man vill ha det...


http://lantlif.blogspot.com

Jo...det där med Jetlag...det känns som jag har flugit
i 18 timmar över atlanten...tröttheten känns så...
hela tiden...vill bara sova, men trotsar tröttheten
genom att skapa, pyssla, virka, måla....
ögonen rinner av trötthet, men skam den som ger sig!




David gjorde min dag som kom och hälsade på spontant.
Åhhhh vad glad jag blev. Vi fikade och mamma var här också.

Ha en härlig helg allihop!
Ikväll blir det mys framför TV:n och virka....hehe...snacka om nördfaktor!

Kommentarer :

#1: Nicka

Vackert med Lakan..



Roligt att David kom..sååå skoj, Anne !



Miljoner Kramar../Nicka

skriven
#2: Ankanna

Så vackra bilder och ideér du har...Ha en riktigt bra helg själv... virka på - gott att ha något i händerna! Kram!

skriven
#3: ingla

Mmmmm hissgardiner....... Det var verkligen en bra idé. Själv sitter jag på ett gäng vackra bomullslakan som min älskade farmor vävt!!! Och broderat monogram på.... Hissgardiner.......

Tack!!

skriven
#4: Mia

Åh, så vackra bilder du har lagt upp. Älskar också att mangla och älskar gamla vackra lakan. :)



Ha en riktigt mysig helg.

kram

skriven
#5: Linna i Linköping

hej anne!

vet du världen är liten. jag klickade mig vidare på en bild i din blogg och fick på så sätt veta att en tjej jag känner lite smått är Davids syster! är inte världen liten? :)

mysigt att han kom förbi!

stor kram Linna

skriven

Kommentera inlägget här :