Efterdyningar...

Efter en veckas "arbete" med strålningen och pendlingen sov jag väldigt
länge idag och den sömnen var välbehövlig.

På vägen hem igår stannade jag vid Domkyrkan för att ta en promenad
mot stationen och för att gå in i en jättemysig butik, Balders Hage, den finns
även som nätbutik. Shoppade lite småsaker och gick i snigelfart till stationen.


På Balders Hage finns många onödiga nödvändigheter....
bilden lånad av www.baldershage.se

Det var visst längre än jag trodde, men med lite envishet så hanna jag till
15-tåget för att slippa vänta en timma till.

Mycket folk, vackert väder....gillar Göteborg på sommaren....och tåget
krånglade inte, hoppsan!

Idag är det efterdyningarnas verklighet, med dukar, lakan o. servetter i mängder som
tittat på mig en vecka...tvätta oss! Vin fläckar i mängder....det syns att vi hade kul
...hehe...


Bilden lånad av www.baldershage.se

En annan sak jag kom på.....är det någon som vet var man hittar mönster till antika,
gamla monogram? Vill brodera AM i gammal stil på saker jag gjort.
Det ska vara snirklig stil och krusiduller...ja ni vet....lånade en del böcker på bibblan
men har inte hittat det där supergamla.
Tips mottages tacksamt.


Bilden lånad av www.vitaranunkler.blogspot.com

Nä, nu är det dags att jobba lite, har inget särskilt idag att säga mer än att
ni ska ha en skön helg!




Kommentarer :

#1: Anonym

Hej !



Jag har gjort mina monogram i Openoffice.

Går lika bra i world eller något annat "skriv" pogram

skriven
#2: Amanda<3

kram till dig anne, du är fantastisk!

skriven
#3: Jen

De här kanske inte är så gamla men de är i den stilen...kanske något för dig?

Här är A:

http://www.needlenthread.com/Images/patterns/Monograms/monogram_1_A.gif

och här är M:

http://www.needlenthread.com/Images/patterns/Monograms/monogram_1_m.gif

Kram!

skriven
#4: Anne

Tack Jen, du é bara bästa detektiven! De blir perfekt!

Vi kanske kan ses ngn dag i Gbg när du kan efter jobbet. Jag är där varje dag nu...

Bamsekramar!

skriven

Kommentera inlägget här :