Hem ljuva hem!

Blev så otroligt glad när jag kom hem idag. Tågresan hade gått bra,
med allt bagage som var tungt och otympligt. Hade bara en liten kabinväska
och en liten till på väg upp.

Hur kan man lyckas få tredubbelt så tungt bagage på vägen hem, när Järna
ligger ute i ingenstans långt ifrån ens närmsta ICA-butik? Ordet "shoppa" finns
inte på den planeten!....men jag lyckades ändå shoppa loss på Weledas butik
när de hade superrea på massor av produkter.....så det blev lite tungt där...
när jag skulle dra hem alla underbara Må-bra-måste-ha-produkter.
Köpte 15 olika krämer och kroppsvård för 30Kr styck!...som kostar mellan
90-250Kr st i butiken. Det blev lite annat också.....fick sitta på resväskans lock
för att få ihop dragkedjan.


En underbart doftande uppiggande badolja som jag köpte för halva priset.

En annan husapotekskräm som numera finns i mitt dagliga bruk är Skin food.
Fick min första tub av syrran och sedan dess kan jag inte vara utan den.
Tuben jag fått tog slut nyligen så jag köpte en ny stor tub på Weleda.

Doftar ljuvligt och är undergörande för vintertorr hud. Kan även användas i ansiktet.

Lyckades ändå med ett selektivt shoppande av produkter som jag kommer att ha
glädje av mycket länge.

Sedan var det ju en annan sak också....att få hem min skulptur som var ganska
otymplig och tung. Den blev inte klar, så jag fick med mig lite lera för att slutföra mitt
ganska utmanade projekt. Min "lerterapeut" packade in pjäsen med stor omsorg, så att
den inte skulle få några större skador på hemvägen.

Skulpturering är unikt...det känns som att befinna sig i en saga. När man väl
släppt hjärnans föreställningar för att ta in känslan så kan underverk ske!
Försökte göra några saker i början som föreställde, men det kändes så konstruerat.

Tack vare terapeuten såg jag en ny väg...en väg som var outforskad, spännande och
oförutsägbar. För var gång jag fortsatte med processen med leran så följde hela min
själ med i skapandet. För varje ny dag såg jag nya sidor i skulpturen som ville födas.

Mina fingrar gled över leran...skulpturen ledde mig...jag gjorde som leran ville, och vi
hade en dialog, ett samspel. När jag fastnade var järnan där igen och ville styra och då
behövde jag avsluta för dagen...det gick inte att fortsätta. Men nästa dag fick jag ett nytt
samspel med den levande leran....låter flummigt, men så känns det....en ny passion!

Om någon av er känner till en kurs i Göteborgstrakten med omnejd som är bra så hojta till.
Det ska vara skulpturering som inte är så vanligt tyvärr....tips mottages tacksamt!


Gå dit vägen leder dig...

Väl hemma blev det allehanda bestyr med inhandling av mat och byte till vinterdäck!
Verkligheten anfaller, men ändå en skön känsla att bestämma själv över sin vardag igen.

När jag väl hade landat, ätit, packat upp, gått in i varje rum, tänt lampor, så kände jag...
...Lycka! Vem hade varit här...Jo min mor som hade tvättat, strukit, manglat, städat,
vattnat blommor som var mer prunkande gröna än när jag lämnade hemmet. Ett hem
som var tiptop...tom kylskåpet var städat och skåpet under diskbänken...WOW!
Min mor är GULD värd! TACK KÄRA MOR!!!!


Jag är stor, jag är liten
Jag är mor, jag är barn.....


Snart väntar sängen...blev sur för att allt jag skrivit länge och väl försvann....
vet inte vad jag gjorde..men alla mina första tankar raderades ut,
så jag fick börja om från början....nåväl...ingen större katastrof, men de första
tankarna brukar alltid vara de bästa....de där som bar flyter på....


Det blev sent, men what the hack....imorgon blir det en ny dos med Herceptin.
Är ju spruträdd men på Vidar fick jag lära mig något.

Syster Anne lärde mig ett knep; "Tänk att du tar emot en gåva som gör dig frisk,
och tacka för ljuset du får i dig"...och så började jag tänka.
Nästkommande spruta jag fick kändes ingenting!


Så imorgon får jag en ny gåva. Tack, tack, tack!


Shitpommfritt...ser ändå fram emot den sköna sängen som är...ljuvlig!
Efter att ha sovit i en 80-säng 21 dgr kan jag bre ut mig bland massor av
mjuka kuddar och en skön madrass.
...ska sträcka ut alla armar och ben,
fingrar och tår....

Sover strax på mjuka fluffiga moln och drömmer ljusa lyckliga drömmar... :-)


Puss & Natti!





Kommentarer :

#1: Kia

Jag kan riktigt se hur du sprudlar av energi efter din vistelse på Vidarkliniken.Sprutskräcken är säkert borta nu.Eftersom jag har diabetes sedan barnsben och tar 4 sprutor/dag så kommer inte jag ihåg min rädsla vid debuten men en sjuksyster sa till mej att vilken tur att farbröderna Banting och Best trollade fram insulinet så att alla ni diabetiker får leva.Jag är dom evigt tacksamma,men min allra,allra högsta önskan är att cancermonstret utrotas för gott väldigt snart.Tyvärr får vi inte Madde och Simon tillbaka.Men du Anne ska nu bli helt frisk,med din glädje och positivitet till livet gör att man smittas av din energi.Ta hand om dej och fortsätt med ditt skapande.Kram Kia

skriven
#2: Catharina

Härligt att höra att du har haft en skön vistelse. Ditt inlägg utstrålar livsglädje och ger energi.

skriven
#3: Amanda

hej anne :)



det låter som om du haft en underbar vistelse, det gör mig glad och läsa..hoppas du får sova gott i natt..många varma kramar och trevlig helg på dig :)

skriven

Kommentera inlägget här :